ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷

اجرای قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجان در کنسرت وحید علیپور و امین غفاری

وحید علیپور رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو درباره کنسرت این ارکستر در تهران توضیحاتی ارائه داد.
اجرای قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجان در کنسرت وحید علیپور و امین غفاریبه گزارش ریتم نو، کنسرت امین غفاری نوازنده و سولیست ویولن با همراهی ارکستر فیلارمونیک باکو به رهبری وحید علیپور روز سه‌شنبه 23 مردادماه ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
وحید علیپور رهبر ارکستر فیلارمونیک باکو درباره و شکل‌گیری این ارکستر گفت: بنده فارغ‌التحصیل موسیقی در رشته ارکستر سمفونیک و اپرا هستم و زیر نظر ایوب بولیف رهبر ارکستر شناخته‌شده آذربایجانی دوره‌های رهبری ارکستر را گذراندم.
او ادامه داد: در حین تحصیل یک گروه کر دانشجوی تشکیل دادم و هم‌زمان رهبر ارکستر سمفونیک دانشگاه بودم و رهبر ارکستر گروه کر کودکان مدرسه موسیقی نیز بودم. ما اجراهای بسیاری با این دو گروه داشتیم.
علیپور با اشاره به این‌که ارکستر فیلارمونیک باکو در سال 94 شکل گرفت، گفت: با سختی‌های فراوان، خوشبختانه موفق شدم با کمک بهترین نوازندگان، ارکستری را تشکیل بدهم که اعضای آن اکثراً نوازندگان جوان و باتجربه هستند، سولیست‌هایی که هرکدام در بسیاری از فستیوال‌ها شرکت کرده‌اند و رزومه‌های بسیار بلند و بالایی دارند. ما با این ارکستر اجراهای بسیاری در ایران و آذربایجان داشتیم. ما در سال 95 در آذربایجان با دعوت از یک سولیست اکراینی که نوازنده پیانو است، قطعاتی از موتزارت و همچنین قطعه‌‌های دیگری اجرا کردیم که فیلم آن اجرا در فضای مجازی موجود است.

او تأکید کرد: از سال 95 که به ایران آمدم ارتباط ما با اعضای ارکستر تاکنون حفظ‌شده و بنده رهبر و سرپرست این ارکستر هستم و اجراهای در ایران و شهر اردبیل برگزار کرده کردیم. سه سال است که هرسال در مردادماه با این ارکستر اجرا داریم و امسال تصمیم گرفتیم در تهران کنسرتی را برگزار کنیم.
این هنرمند با اشاره به آشنایی با امین غفاری توضیح داد: اهمیتی که این کنسرت در وهله اول برای من دارد آشنایی من با آقای امین غفاری بود. من سال گذشته ایشان را در کنسرتشان دیدم و نوازندگی او من را مجذوب کرد، او تکنیک بالایی داشته و به زیبایی ساز می‌نوازد. همین امر باعث شد که من با امين تماس گرفته و دعوت به همکاری کنم.
علیپور با اشاره به رپرتوآر متنوع و اجرای تم‌های آشنا برای مخاطبان ایرانی عنوان کرد: رپرتوآری که در این کنسرت قرار است اجرا کنیم بسیار رنگارنگ است. قرار است موسیقی فیلم و قطعات کلاسیک و فوکلور آذربایجان را در کنار هم اجرا کنیم. قطعات اساتید آذربایجانی و قطعه‌ای از بزرگ نیازی رهبر ارکستر و آهنگساز را اجرا خواهیم کرد. به خاطر نزدیکی موسیقی ایران و آذربایجان مردم ایران موسیقی آشنایی را خواهند شنید و به همین دلیل استفاده از این تم‌ها در موسیقی آذربایجان مطمئناً برای من ایران جالب خواهد بود



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه