ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۷
گفتگو با هادی کیانی خواننده گروه رکورددار موسیقی راک کشور

زمستان امسال منتظر آلبوم گروه «گره» باشید/ از سولد اوت در کمتر از یک ربع تا تمدید کنسرت

گروه «گره» بار دیگر رکورد بلیت‌فروشی کنسرت موسیقی راک کشور را زد و در کمتر از یک ربع تمامی بلیت‌های کنسرت هشتم شهریورماه این گروه به فروش رسید و همین استقبال موجب تمدید این اجرا در نهم شهریورماه شد. هادی کیانی، خواننده مطرح گروه گره، از آماده‌سازی آلبوم تا اوایل زمستان امسال و تمایل به اجرا در شهرهای دیگر گفت.
زمستان امسال منتظر آلبوم گروه «گره» باشید/ از سولد اوت در کمتر از یک ربع تا تمدید کنسرتبه گزارش خبرنگار ریتم نو، تمامی بلیت‌های کنسرت گروه موسیقی راک گره، حدود یک ماه مانده به برگزاری آن در زمانی کوتاه و در کمتر از ۱۵ دقیقه به فروش رسیدند که نشان‌دهنده استقبال روزافزون مخاطبان از کارهای آن‌هاست. این موضوع بهانه‌ای برای گفتگو با هادی کیانی، یکی از خوانندگان توانای این گروه شد.

چه شد که این بار سالن ایوان شمس را انتخاب کردید؟ این تصمیم صرفاً به دلیل درخواست هواداران و عدم موفقیت تعداد زیادی از آن‌ها در تهیه بلیت بود؟
ما از سالن اریکه راضی نبودیم. اسپیکرهای این سالن کالیبره نبودند و از ردیف سه به بعد صدا به‌درستی شنیده نمی‌شد. چون امکانات صدابرداری آن‌ها خراب بود و مانیتورها قطع و وصل می‌شد. همکاری خوبی هم در این سالن با ما صورت نگرفت. من در سال ۸۹ تجربه اجرای خوبی با فرشید اعرابی در این سالن داشتم و به گروه پیشنهاد دادم که کنسرت را در این سالن برگزار کنیم. چون طرفدارهای ما هم زیاد هستند و باوجود ۳ یا ۴ سانس کنسرت که در برج آزادی برگزار می‌کردیم، بازهم‌ تقاضای تمدید می‌کردند و درخواست اجرا در سالن‌های بزرگ‌تر مانند برج میلاد را داشتند. ما هم به احترام مخاطبانمان تصمیم گرفتیم در اریکه اجرا داشته باشیم. ولی این سالن ازنظر امکانات و کسب مجوز از اداره اماکن، مشکلات زیادی داشت. بلیت‌فروشی ما ۲۴ ساعت قبل اجرا شروع شد و باوجود سولد اوت شدن، خیلی اذیت شدیم. چون ازنظر نور و صدا اصلاً طوری که فکر می‌کردیم نبود. ما قصد داشتیم دو سانس اجرا کنیم ولی به ما مجوز اجرای یک سانس را دادند و مجبور به پرداخت خسارت سالن برای سانس دوم نیز شدیم. این مسائل باعث شد طرفدارها از ما بخواهند دوباره در برج آزادی کنسرت بگذاریم. چون ازنظر کیفیت نور و صدا و مراحل دریافت مجوز به‌مراتب بهتر از سالن اریکه بود و هزینه کمتری هم‌ داشت. پس تصمیم گرفتیم دوباره در برج آزادی کنسرت بگذاریم. البته برای ما خیلی خسته‌کننده بود. چون باید چند شب کنسرت برگزار می‌کردیم. من و اعضای گروه مجبور بودیم بقیه برنامه‌ها و کلاس‌های آموزشی خود را کنسل کنیم و سعی کنیم در این چند روز اتفاقی نیفتد و مریض نشویم. بااین‌حال برای اجرا در این سالن اقدام‌ کردیم ولی به مشکلاتی خوردیم از قبیل قطع همکاری آقای منزه، صدابردار سالن. تمایل ما به اجرا در این سالن به دلیل صدای خوب ان بود. ولی با توجه به نبود آقای منزه و همچنین امکانات مربوط به صدا که ایشان تدارک دیده بود، ما نمی‌خواستیم بار دیگر به مشکلات این‌چنینی دچار شویم که نارضایتی هوادارها را هم به دنبال داشته باشد. از دیگر دلایل انصراف ما از اجرا در این سالن، قرارداد برج با یک برنامه تلویزیونی بود که باعث می‌شد ما فقط جمعه‌ها بتوانیم کنسرت برگزار کنیم. یکی از دوستان به ما سالن ایوان شمس را پیشنهاد کردند که به دلیل ظرفیت نسبتاً بالای سالن، وجود امکانات بیشتر و وسایل استاندارد و همچنین همکاری‌های بهتری که صورت می‌گیرد، تصمیم‌ گرفتیم به اجرا در این‌ سالن بپردازیم. 

با توجه به استقبال زیاد مخاطبان گره و اینکه عده‌ای موفق به تهیه بلیت نشدند، قصد دارید کنسرت را تمدید کنید؟
بله. چون پیام‌های زیادی در صفحه شخصی خودم و گروه گره در این رابطه داشتیم. حتی هوادارانی از شهرستان‌ها تمایل به آمدن دارند که موفق به تهیه بلیت نشده‌اند. همچنین در نظرسنجی که در صفحه اینستاگرام گِره گذاشتیم، حدود نود درصد موافق تمدید کنسرت بودند. ما از قبل هم با سالن صحبت کرده و اعلام کردیم که احتمال تمدید هست. چون معمولاً حدود هشتصد بلیت را می‌فروشیم و باوجود ظرفیت چهارصدنفری ایوان شمس، باید یک سانس دیگر اجرا داشته باشیم. با مذاکراتی که با مسئولان سالن داشتیم، اجرا را برای تاریخ نهم شهریور تمدید کردیم.

گفتگو با هادی کیانی خواننده گروه رکورددار موسیقی راک کشور
همان‌طور که گفتید، هم‌وطنان شهرستانی هم درخواست اجرای کنسرت در این مناطق را دارند. آیا شما برنامه‌ای برای این کار دارید؟

ما خیلی تمایل برای این کار داریم و درخواست‌های زیادی هم از شیراز، اصفهان، مشهد و رشت داریم. اما مشکلاتی در گرفتن مجوز اجرا وجود دارد. قرار بود ما ۱۱ و ۱۲ مرداد با گروه کوبار در رشت اجرا داشته باشیم. اما در آخرین لحظات، حراست وزارت ارشاد رشت به ما اطلاع داد که امکان اعطای مجوز به گروه گره را به دلیل وجود وُکال انگلیسی نیست. جالب است که حراست رشت با حراست تهران هماهنگی‌های لازم را به عمل آوردند و گروه ما برای اجرا مورد تائید طرفین قرار گرفت و ما هم در حال گرفتن بلیت برای رفتن بودیم. ولی یکشنبه این هفته اعلام کردند که به دلیل استفاده از قطعات انگلیسی مجوز برای گره صادر نشده است.
درحالی‌که گروه کوبار هم وُکال انگلیسی دارد. البته مسئولان مربوطه در رشت تلاش زیادی کردند تا ما هم اجرا داشته باشیم و در آخرین مراحل این کار، این موضوع منتفی شد. بنابراین نمی‌دانم اخذ مجوز برای اجرا در شهرهای دیگر با چه مشکلاتی مواجه شود. درحالی‌که ما دوست داریم باوجود ضرری که از اجرا در شهرهایی غیر از تهران به ما وارد می‌شود، کنسرت بگذاریم تا کار ما در بین مردم بیشتری شناخته شود، هواداران بیشتری پیدا کنیم و موسیقی خوبی ارائه کنیم.

آیا قصد برگزاری کنسرت در برج میلاد هم دارید؟
ما علاقه زیادی به اجرا در این سالن داریم چون ظرفیت بالایی دارد و زیاد بودن مخاطبان باعث می‌شود کنسرت شور و هیجان بیشتری داشته باشد و ما هم بتوانیم انرژی خود را فقط روی یک‌شب کنسرت بگذاریم. این سالن یکی از سالن‌های بزرگ و اصلی برگزاری کنسرت در تهران است و خواننده‌ها و موزیسین‌های پرطرفداری در آن به اجرا می‌پردازند. اما با بزرگ شدن سالن‌ مشکلاتی از قبیل سخت‌تر شدن مراحل اخذ مجوز برای برگزاری کنسرت، قطعات و همچنین هزینه‌های بالاتر برای رزرو سالن و تجهیزات نیز پیش میاید. باوجود این مشکلات، ترجیح ما اجرا در سالن‌های کوچک‌تر است.

در این کنسرت، فقط قطعات لیستی که اعلام شد را اجرا می‌کنید یا برای سورپرایز کردن مخاطب، تغییراتی در لیست می‌دهید؟
لیست قطعات را با توجه به درخواست‌های مخاطبان،  تنظیم کردیم و آن‌ها را تغییر نمی‌دهیم. ما همیشه سعی می‌کنیم در لیستی که ارائه می‌دهیم هم قطعات موردعلاقه خودمان باشد و هم آن‌هایی که موردعلاقه مخاطب است. تنها برنامه ویژه‌ای که احتمالاً خواهیم داشت، پخش ویدیو آرت هم‌زمان با اجرای قطعات است. 

ازآنجایی‌که استقبال مخاطبان از کار شما روزبه‌روز بیشتر می‌شود و احتمالاً در آینده کنسرت‌های بیشتری برگزار می‌کنید، تمرکزتان از این به بعد روی آماده‌سازی و عرضه آلبومتان است یا انتشار تک آهنگ؟
آلبوم ما در حال آماده شدن است. تا این لحظه صدای سازهای درامز و گیتارها را ضبط کرده‌ایم. در ادامه باید وُکال ها و کیبورد را ضبط کنیم و در نهایت میکس و مستر کار انجام شود. بعد از اجرا در ایوان شمس، روی ساخت آلبوم تمرکز می‌کنیم و اگر همه‌چیز خوب پیش برود، اوایل دی‌ماه آلبوم را عرضه می‌کنیم.

گفتنی است، اعضای گروه گره به خوانندگی‌ هادی کیانی و شهروز گودرزی را محمد نیک (گیتار بیس)، بهزاد اشعاری (درامز)، سهیل زرین کلک و آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک) تشکیل می‌دهند.
کنسرت گروه گره ۸  و 9 شهریورماه سال جاری به همت نشر موسیقی کوک و رضا کریمی تبار در سالن ایوان شمس طی یک سانس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت کنسرت 9 شهریورماه این گروه می‌توانند روز شنبه 13 مردادماه سال جاری از ساعت 12 به سایت تیکوک مراجعه نمایند.


نویسنده : سارا طاهری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
sajad
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۳
با سلام..گروه گره فوق ااعادس..من خودم ارومیه دانشجو بودم..و از ارومیه گاها ده ساعت تا تهران میرفتم و تقریبا تمام کنسرتای گروه رو شرکت کردم..الانم که برگشتم امل شهر خودم باز هم کنسرت شهریور رو بلیط گرفتم.. میخوام بگم دو ساعتی که با گره هستیم تمام دردامونو فراموش میکنیم و برایدمن به شخصه این راه های طولانی هیچ اثری نداره.. امیدوارم گره روز ب روز موفق تر باشه..
تقویم هنری ادامه