ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۷
در چهارمین جلسه عمومی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری اتفاق افتاد:

انتخاب هیات مدیره/ ارائه گزارشی از فعالیت سه ساله

چهارمین جلسه عمومی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری ۲۵ تیرماه سال جاری با حضور تعدادی از ناشران در سالن کنفرانس برج میلاد برگزار شد.
انتخاب هیات مدیره/ ارائه گزارشی از فعالیت چهارسالهبه گزارش خبرنگار ریتم نو، چهارمین نشست عمومی مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری عصر روز گذشته در سالن برج میلاد با محوریت انتخاب هیات مدیره با اعلام کاندیداتوری اردوان جعفریان مدیر موسسه «پردیس موسیقی معاصر»، محسن رجب پور مدیرعامل شرکت «ترانه شرقی»، مهدی کاشی مدیر شرکت «نای و نی»، کیارش حسن زاده شرکت «آوا مهر میهن»، امیرعباس ستایشگر مدیر شرکت «پرده هنر موسیقی»، سید افشین معصومی مدیر شرکت «نغمه حصار»، صدرالدین حسین خانی مدیر شرکت «ایران گام»، علی عزیزی مدیر شرکت «آوا بیستون» و کامران همت پور مدیر شرکت «آوای حنانه» و گزارش مدیرعامل مجمع، گزارش بازرس، تعیین روزنامه کثیرالانتشار، تعیین حق عضویت سالیانه اعضاء و انتخاب بازرس با کاندیداتوری  بابک چمن آرا و  امیرحسین سینکی برگزار شد.
در این جلسه اعلام شد که با نظارت نماینده وزارت کشور و هیات رئیسه که به انتخاب مدیران حاضر در نشست این مسوولیت را بر عهده گرفتند ، اقدام به رأی‌گیری و اعلام نتایج خواهد شد.

انتخاب هیات مدیره/ ارائه گزارشی از فعالیت چهارساله
*تلاش برای تشکیل مجمع ۱۰ ساله می‌شود
بابک چمن آرا در ابتدای این جلسه گفت: « می‌دانم در روزگار سختی هستیم که هنر اولویت نخست مصرف‌کنندگان نیست اما من از شما خواهش می‌کنم ناامید نشوید چراکه هنر همیشه ماندگار است و موسیقی هم به‌تبع آن از بین نمی‌رود. پاییز امسال تلاش برای تشکیل مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری  ۱۰ ساله می‌شود و خوشحالیم که امروز اینجا هستیم و امیدوارم با کمک افراد مجمع و برنامه‌هایی که برای این حوزه در نظر گرفته‌ایم فعالیت‌های مؤثری داشته باشیم.»
سپس غلام علمشاهی، آرش وطن خواه، محسن احتشام و محمد نصرتی به انتخاب مدیران حاضر به‌عنوان هیات رئیسه چهارمین  جلسه سالیانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری به روی صحنه آمدند تا با رأی‌گیری از اعضا حاضر در جلسه، هیات مدیره و بازرس قانونی انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضا تعیین شود.
در ادامه نشست محسن رجب پور به‌عنوان مدیرعامل مجمع صنفی گزارشی از عمل کرده اعضای هیات مدیره مجمع ارائه کرد و تلاش برای تشکیل مجمع صنفی را ده‌ساله خواند و گفت: « ما در این ۱۰ سال تلاش خود را انجام دادیم تا این صنف تشکیل شود که بگوییم ما هستیم. تعداد ما زیاد نیست اما همه اهل موسیقی هستیم و بیش از هشتاد میلیون از مخاطبان را با فعالیت‌هایمان پوشش می‌دهیم و حالا این صنف به ثمر رسیده و می‌تواند مسیر خود را به‌راحتی در عرصه موسیقی ادامه دهد.»
در چهارمین جلسه سالیانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری اتفاق افتاد:

*از جلسات با وزرا تا رفع ممنوعیت فعالیت برخی هنرمندان و تعامل با نیروی انتظامی
مدیرعامل مجمع صنفی با اشاره به مشکلات زیادی که در عرصه برگزاری کنسرت وجود داشت در خطاب به برگزارکنندگان کنسرت بیان کرد: «امروز خوشحالم که بگویم ما در چارچوب فعالیت‌های مجمع به توفیقات زیادی ازجمله خروج آثار بی‌کلام از روند صدور مجوزها، برگزاری جلسات متعدد با وزیران اقتصاد دولت یازدهم و دوازدهم با همراهی دیگر اصناف مبنی بر معافیت مالیات بر ارزش‌افزوده در حوزه برگزاری کنسرت‌ها، صدور مجوزهای لازم برای فعالیت برخی از هنرمندان ممنوع‌الفعالیت با همکاری حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعامل با نیروی انتظامی برای کوتاه شدن پروسه اداری استعلامات و معافیت پرداخت خدمات انتظامی برای تالارهای پایین ۵۰۰ نفر توسط تهیه‌کنندگان دست پیداکرده‌ایم. دوستانی که بیشتر در دفتر موسیقی تردد دارند می‌دانند که بنده برای حل مشکلات همکاران به این دفتر مراجعه می‌کنم و کارهای شرکت من توسط کارمندانم پیگیری می‌شود.» 

* مجوز مدت‌دار برای خوانندگان کثیر الکنسرت 
رجب پور اضافه کرد: « مجمع جلسات متعددی را برای رتبه‌بندی شرکت‌های موسیقی انجام داده است که امیدوارم در این زمینه به نقطه‌ای برسیم که شرکت‌های تولید موسیقی  بتوانند علاوه بر انجام کارهای مؤثر در این زمینه وظایف غیر حاکمیتی را نیز به عهده بگیرند. ما دنبال این هستیم که مجوز خوانندگان کثیر الکنسرت به‌صورت تک کنسرت صادر نشود و تهیه‌کنندگان بتوانند به‌صورت مدت‌دار مجوزها را دریافت کنند. در همین چارچوب قرار است فهرستی از این خوانندگان به دفتر موسیقی وزارت ارشاد ارسال شود که تهیه‌کننده برای تمدید یک کنسرت دوباره برای مجوز اقدام نکند.»

*فیلتر سایت‌های غیرمجاز دانلود
وی با اشاره به پیگیری‌های مجمع برای حل اختلافات تهیه‌کنندگان در مجمع پیش از مراجعه به مراجع قانونی، افزود: «خوشبختانه در این زمینه نیز اتفاقات خوبی افتاد و ما شاهد این بودیم که در مواردی پیش از دعوای قضایی ماجرا در خود مجمع به سرانجام رسید. ما در حوزه بررسی دانلودهای غیرمجاز نیز جلساتی با مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار کردیم که در این زمینه برخی از سایت‌های غیرمجاز دانلود فیلتر شدند. البته من امیدوارم هیات مدیره بعدی بتواند در زمینه فروش دیجیتال، افزایش ارزش‌افزوده و سرقت آثار موسیقایی اقدامات مؤثری انجام دهد.

*صنفی برای ناشران سراسر ایران
رجب پور توضیحاتی را درباره نوع عضوگیری در این صنف توضیح داد و گفت: «مجمع می‌تواند عضو اصلی و عضو افتخاری داشته باشد اما طبق آخرین تصمیماتی که در هیات مدیره انجام‌گرفته، تصمیم داریم شکل عضوگیری را تغییر دهیم و ماجرا را از تهران به خارج از تهران نیز تعمیم دهیم و ناشران شهرستانی نیز زیرپوشش فعالیت‌های مجمع قرار بگیرند تا بتوانیم از آن‌ها نیز استفاده کنیم. در کنار این موضوع تصمیماتی برای عضوگیری اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و افرادی که وجاهت تهیه‌کنندگی دارند نیز جزو برنامه‌های بعدی ماست که امیدوارم هیات مدیره جدید به این موضوع نیز توجه کند.»

*20 میلیون نقدینگی صنف ناشران
سپس وی به نمایندگی از رامین صدیقی خزانه‌دار به ارائه گزارش مالی مجمع پرداخت و توضیح داد: «در طول سه سال فعالیت مجمع؛ ما هزینه‌های گوناگونی داشتیم اما که حتی یک ریال از حق عضویت اعضا برای هزینه‌های مجمع صرف نشده و هر آنچه به‌عنوان هزینه در این فضا پرداخت‌شده در قالب هدیه‌ای بوده که از سوی هیات مدیره برای کارها داده‌شده است. ما در این مدت از مجموع ۴۰ عضو مجمع رقمی بالغ‌بر ۲۰ میلیون تومان در حساب بانکی داشتیم که خوشبختانه این رقم تا به امروز با در نظر گرفتن سود پولی که به این حساب تعلق‌گرفته رقمی بیش از بیست میلیون تومان اعلام‌شده و اکنون در حساب‌رسمی این مجمع موجود است.»
در ادامه این جلسه علی عزیزی به‌عنوان بازرس گزارش خود را از عملکرد هیات مدیره مجمع ارائه کرد و ازآنجایی‌که گزارش مالی وجود نداشت گفت: تمامی مکاتبات رؤیت و گزارش جلسات به بنده ارائه شد. به همین خاطر می‌توانم بگویم که هیچ اشکالی در روند کارها وجود نداشته است.»

در چهارمین جلسه سالیانه مجمع صنفی تولیدکنندگان آثار شنیداری اتفاق افتاد:
*حضور 33 ناشر برای انتخاب هیات مدیره
پس از ارائه گزارشات مدیرعامل و بازرس مجمع صنفی، با رأی‌گیری از رأی‌گیری از 33 عضو حاضر در جلسه در حضور هیات‌رئیسه چهارمین نشست سالیانه مجمع صنفی و نماینده رسمی وزارت کشور، هیات مدیره و بازرس قانونی انتخاب و روزنامه کثیرالانتشار و حق عضویت سالانه اعضا تعیین شد.

*رجب پور، جعفریان، ستایشگر، کاشی و حسین خانی انتخاب شدند/ حق عضویت یک‌میلیون تومان
روزنامه کثیرالانتشار «حمایت» به‌عنوان روزنامه رسمی جهت درج آگهی و اعلامیه‌ها انتخاب و با پیشنهاد مبلغ یک‌میلیون تومان حق عضویت سالانه اعضای مجمع موافقت شد و سپس با شمارش آرا هیات رئیسه مجمع با حضور نماینده قانونی وزارت کشور ، محسن رجب پور با بالاترین رأی و بعد آن اردوان جعفریان، امیرعباس ستایشگر، مهدی کاشی و صدرالدین حسین خانی بیشترین رأی را کسب و به‌عنوان دومین هیات مدیره مجمع ناشران انتخاب شدند.
همچنین افشین معصومی به‌عنوان عضو علی‌البدل هیات مدیره این صنف منصوب و در ادامه «بابک چمن آرا» به‌عنوان بازرس اصلی و امیرحسین سینکی به‌عنوان بازرس علی‌البدل برای مدت ٣ سال انتخاب شدند.
عکس: رامتین جهانبانی و کیمیا دشتی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه