ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۶ - ۲۴ تير ۱۳۹۷
گفت‌وگو با چهره پرهزینه موسیقی پاپ:

نامی محمدیان: به ایده آل‌ها فکر می‌کنم

نامی محمدیان چهره‌ای که او را به تولید آلبوم‌های پرهزینه می‌شناسند، بعدازآنکه آلبومی در سال 92 با عنوان پاییزی با هزینه‌ای بالغ‌بر460 میلیون تومان منتشر کرد این بار نیز اقدام به رکوردزنی خود کرده و با انتشار آلبوم پرهزینه دیگر راه بازار موسیقی ایران را پیش‌گرفته است.
نامی محمدیان: به ایده آل‌ها فکر می‌کنماین مدت که در عرصه موسیقی حضور نداشتید، چه می‌کردید. آیا این فاصله زمانی زیاد موجب دور شدنتان از عرصه موسیقی نشده است؟
درست است که مدتی از بازار موسیقی به دور بودم اما این دلیل نمی‌شود تا از عرصه موسیقی به دور بوده باشم. کما اینکه همین‌طور بوده و از فضای موسیقی دور نبودم. طی این مدت فعالیت‌هایی در زمینه  تولید تک قطعاتی کرده‌ام و همین‌طور درصدد تولید آلبومی جدید بودم که هم‌اکنون در مرحله تولید است و مراحل تولید خود را طی می‌کند.
ناگفته نماند که فعالیت من طی این سال‌ها فقط موسیقی نبوده است و در زمینه تجارت بین‌الملل و هم‌زمان تحصیل در دوره دکترای روزنامه‌نگاری خارج از کشور عزیزمان ایران مشغول بودم.

 با توجه به سلیقه‌های امروزی تصمیم به بازگشت گرفته‌اید یا در ادامه سبک و سیاق حرفه‌ای خود پیش می‌روید؟
به‌هرحال هر هنرمندی وقتی بعد از مدتی به عرصه بازمی‌گردد، با توجه به شرایط و سلیقه جدید مردم یک سری کارهای جدید انجام می‌دهد. من نیز از این قاعده مستثنی نبوده و سعی کردم سلیقه روز مردم را بشناسم و با توجه به شرایط اجتماعی و فرهنگی حاکم بر جامعه آهنگ‌هایی تقدیم حضورشان کنم که بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند. به اعتقاد من روانشناسی کردن مردم و شناختن عواطف و احساسات آن‌ها با توجه به سلیقه‌ای که دارند می‌تواند در کار ساخت قطعات موسیقایی عالی که قابلیت شنیداری بالایی داشته باشند،کمک شایانی کنند. من در عین اینکه به سبک قبلی کارهای خودم وفادار مانده‌ام و وفادار هستم و خواهم بود اما سعی کرده‌ام با موسیقی به‌روز جامعه پیش بروم و با احترام به‌تمامی سلیقه‌های جامعه آلبوم خود را تولید و منتشر کنم. چون به ایده آل‌ها می‌اندیشم.

سطح نازل سلیقه‌های امروزی موجب نزول کیفیت موسیقی شما نشده است؟
درست است که دیده‌شده سلیقه برخی از مخاطبان موسیقی نازل‌شده است ولی آیا آن‌ها خود مقصر هستند؟ من فکر می‌کنم این وظیفه هنرمند و البته مسئولان امر است که سطح سلیقه مردم را با خوراک هنری‌ای که برای آن‌ها ایجاد می‌کنند، بالا ببرند. یک خواننده باید مردم را همراه با خود و هنرش بالا بکشد. من سعی کرده‌ام چنین اتفاقی در آلبوم جدیدم بیافتد و مردم را با توجه به خواسته‌ها و نیازشان و همین‌طور با علم به موسیقی در کنار خودم داشته باشم و با موسیقی‌ام همراه کنم. سطح موسیقی من نه‌تنها نازل نشده است بلکه به دلیل وجود مردم  در بطن کارهایم،فرهیخته و با توجه به سلیقه آن‌ها سیر صعودی داشته است.

در جهت بهتر و پیشرفته‌تر شدن موسیقی اتان چه گام‌هایی برداشته‌اید؟
با مشورتی که با دوستانم داشته‌ام، از بهترین موزیسین‌های کشور عزیز هند برای بخش هندی آلبومم کمک گرفته‌ام و در ایران نیز با بهترین‌های این حوزه همکاری کردم .همچنین قطعات با بهره‌گیری از بهترین و به‌روزترین سیستم‌های ضبط و استودیویی ضبط می‌شوند و در کنار موسیقی خوب ، علمی و فنی، از کلام خوب نیز بهره گرفته‌ام. مجموعه این‌ها به شکلی کاملاً شسته‌ورفته در قالب آلبومی با تلفیق از موسیقی ایران و کشور عزیز هند به سمع و نظر همگان خواهد رسید.

بازگشت شما با چه هدفی صورت گرفته است؟
من هدف مالی و اقتصادی نداشته و ندارم و اگر می‌بینید که برای یک آلبوم هزینه هنگفتی می‌کنم، به این دلیل است که موسیقی ایران را شایسته بهترین‌ها می‌دانم. باید این موسیقی با بهترین و پیشرفته‌ترین تکنولوژی روز به گوش مردم برسد. هدف من پرداختن به موسیقی روز و پاپیولار ایران و شناساندن آن به دنیا است.

شما از معدود خوانندگانی هستید که برای ساخت آلبوم عموما با یک ترانه سرا به‌صورت فول آلبوم همکاری می‌کنید، چرا؟
به این دلیل که به یکدستی و اصالت کار ایمان وافری دارم و فکر می‌کنم اگر باروحیه یک ترانه سرا سازگار هستم، بهتر است که با او کار کنم. چون به روحیات هم واقف هستیم، بهتر می‌توانیم همدیگر را درک کنیم، و باهم همکاری مشترک خوبی داشته باشیم.

مگر نمی‌شود با تعداد بیشتری از دوستان ترانه سرا همکاری کرد؟
چرا می‌شود ولی این یک نظر کاملاً شخصی است و من دوست دارم با یک نفر کار کنم. در غیر این صورت کمی دچار آشفتگی و بی‌ثباتی در حس ترانه می‌شویم.

اما برخلاف گذشته این بار گویا با تعداد بیشتری از آهنگسازان و تنظیم‌کنندگان همکاری کرده‌اید؟
بله و این نیز به دلیل وجود و استفاده از موسیقی کشور عزیز هند در این آلبوم است. ازآنجایی‌که در این آلبوم از موسیقی کشور عزیز هند نیز استفاده می‌کنم،بخش عمده‌ای از قطعات را موسیقی کشور عزیز هند تشکیل می‌دهد،و  لازم بود تا از موزیسین‌های این کشور استفاده کنیم. چون در ایران کسی را نمی‌شناختم که با موسیقی این کشور آشنایی‌های لازم را برای ساختن آن داشته باشد. این تعدد در آهنگساز و تنظیم‌کننده موجب ایجاد تنوع در آلبوم می‌شود، بخصوص که بحث تلفیق هم در میان باشد که دیگر از این هم بهتر می‌شود.

آیا این عدم حضورتان در ایران در جهت پیشرفت بوده یا پسرفت و چرا؟
به‌هرحال اگر این عدم حضور با تلاش و تحقیق توأم نباشد، هیچ کمکی به حضور مفید و پربار من در دوره بعدی نخواهد کرد. نه اینکه این عدم حضور به‌صورت خودخواسته نباشد، بلکه به‌صورت کاملاً خودخواسته درگیر این موضوع عدم حضور شدم اما خدا راشکر که توانستم طی این مدت فعالیت‌های مفید و مثبتی داشته باشم  که در جهت بهتر شدن و بهبود کارهایم بود.  
طی این مدت که نبودم، در زمینه موسیقی کشور عزیز هند تحقیقاتی داشته‌ام که برای پیشبرد کارهایم بوده و در جهت مثبت بوده است. امیدوارم بتوانم به لحاظ کیفیت نیز موفق عمل کرده باشم.
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه