ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۹:۲۵ - ۰۲ تير ۱۳۹۷

"صدای پیاده رو" در آستانه دومین دوره‌ی برگزاری

"صدای پیاده رو" عنوان جشنواره‌ای با شرکت گروه‌ها و نوازنده‌های آزاد و خیابانی است که نخستین دوره آن در بیست و هشتم مردادماه سال گذشته به همت سایت خبری تحلیلی ساز و قلم برگزار شد این جشنواره امسال نیز با رویکرد آشنایی بیشتر مردم با موسیقی و نوازندگان آزاد و خیابانی و همچنین در حمایت از آن‌ها دومین دوره خود را برگزار خواهد شد.
"صدای پیاده رو" در آستانه دومین دوره‌ی برگزاریبه گزارش ریتم نو، در چند سال اخير موسيقى آزاد و خيابانى به يكى از رایج‌ترین سبک‌های  موسيقى در ايران تبدیل‌شده است اما بااین‌وجود همچنان به جايگاه اصلي خود همانند ديگر کشورهای خارجى دست نيافته است.  
درگذشته‌های نه‌چندان دور در ايران ، موسيقى خيابانى  فقط محدود به  يك نوازنده آكاردئون می‌شد كه کنار خیابان‌ها می‌ایستاد و نوازندگى می‌کرد و عموم مردم فقط به دید تكدى گری به این هنر نگاه می‌کردند.
اما امروزه  بافرهنگ سازى اين پديده اجتماعى- فرهنگى اين اجراهاى خيابانى رنگ و بويى تازه به خود گرفته‌اند.
اين گروه‌های موسيقى كه عموماً متشكل از جوانان هستند با اجراى کنسرت‌های خيابانى در ميادين، پارک‌ها، خیابان‌ها، ورودى پاساژها، پیاده‌روها و...  و با اجراى سبک‌های گوناگون موسيقى اعم از راك، پاپ، كلاسيك و حتى سنتى به هنرنمايى می‌پردازند.
"ساز و قلم"  به‌عنوان نخستین حامى موسيقى خيابانى براى دومين سال پياپى اقدام به برگزارى جشنواره‌ی موسيقى آزاد و خيابانى  با عنوان "صداى پياده رو" به‌منظور حمايت از نوازنده‌های خيابانى كشورمان  
كرده است.
از مهم‌ترین اهداف این جشنواره  می‌توان  شناساندن اين گروه‌ها به مردم و ارتباط هرچه بيشتر آن‌ها با جامعه، و پذيرفتن اين موضوع كه آن‌ها متكدى نيستند و فقط براى عرضه هنرشان وارد اين راه شدند را نام برد.
سال گذشته اولين دوره اين جشنواره برگزار شد که زمینه‌ی حضور پررنگ  هنرمندان در اين عرصه شد و سبب پیدایش انگيزه و جرات بيشتر در اين افراد شد.
صدای پیاده رو مردادماه امسال در قالبی جدیدتر و با دعوت کارشناسان این حوزه و آهنگسازان و هنرمندان برگزار خواهد شد.
براى اطلاعات تكميلى و ثبت‌نام با شماره‌ی 09372083235 تماس حاصل فرمایید.


منبع: ریتم نو
برچسب ها: صدای پیاده رو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه