ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۷

گفتگو با آرتین زمانی از همکاری با فرزاد فرزین و محمد علیزاده تا استیج علیرضا طلیسچی/ معرفی چهره‌های جدید در عرصه خوانندگی

آرتین زمانی آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده کیبورد که سابقه همکاری با فرزاد فرزین، محمد علیزاده و علیرضا طلیسچی را دارد در مورد جدیدترین فعالیت خود خبر از همکاری با خوانندگان مطرح دیگری را داد و همچنین گفت: به‌زودی چهره‌های جدیدی را در عرصه خوانندگی معرفی می‌کنم.
گفتگو با آرتین زمانی از همکاری با فرزاد فرزین و محمد علیزاده تا استیج علیرضا طلیسچی/ معرفی چهره‌های جدید در عرصه خوانندگیآرتین زمانی در گفتگو با خبرنگار ریتم نو درباره ورود به دنیای موسیقی و شروع فعالیتش گفت: ابتدا در زمینه صدابرداری فعالیت می‌کردم و هم‌زمان با تحصیل در دانشکده موسیقی تهران مقوله آهنگسازی و تنظیم‌کنندگی را شروع کردم . نخستین قطعه‌ای که آهنگسازی و تنظیم آن را انجام دادم که به‌شدت در میان مردم شنیده شد و یا به‌اصطلاح مگاهیت شد، قطعه‌ای به نام "حالا من تنها تنهام" بود. بعد از آن در سال 90 قطعه‌ای به نام "شدید"  را برای علی انصاریان، فوتبالیست سابق فوتبال تنظیم کردم. به‌واسطه دوستی علی انصاریان با محمد علیزاده، با این خواننده و میلاد ترابی آشنا شدم. محمد علیزاده از من خواست تا قطعه " تو رو می‌خواستم" در آلبوم «دلت با منه» را که شخصاً ترانه و ملودی آن را بر عهده داشت، تنظیم کنم که این قطعه نیز با موفقیت بسیاری همراه شد.
این تنظیم‌کننده و آهنگساز دراین‌باره این‌که در دو مقطع در موسیقی فعالیت نمی‌کرده است گفت: بعد از همکاری با محمد علیزاده به خدمت مقدس سربازی رفتم و باعث شد دو سال از موسیقی فاصله بگیرم. بعد از سربازی دوباره در موسیقی فعالیت کردم و هم‌زمان یک تجارت دیگر را آغاز کردم. مشغله‌های زیاد آن تجارت باعث شد که کمی از موسیقی دور بمانم. به خاطر علاقه‌ای که به تنظیم و آهنگسازی داشتم تجارت خود را دیگر ادامه ندادم، تمام تمرکز و فکر خود را برای موسیقی گذاشتم.
وی درباره شروع دوباره در زمینه موسیقی گفت: در اواخر سال 95 قطعه‌ای به اسم "مبتلا" را برای رضا رامیار تنظیم کردم. استقبال از این قطعه باعث شد فعالیتم در موسیقی بیشتر شود.در سال 96 از طریق سالار پیزری با فرزاد فرزین آشنا شدم که این آشنایی باعث شد تا در آلبوم ریمیکس " تابستونه" یکی از قطعات را تنظیم کنم. بعد از همکاری با فرزاد فرزین بازهم پیشنهادهای زیادی برای حضور به‌عنوان تنظیم‌کننده در آلبوم‌های ریمیکس داشتم که در دو آلبوم "رد دادی" عماد طالب زاده و "عشقم یه کاری کن ” سهراب پاکزاد قطعاتی را تنظیم کردم. برای اوپنینگ کنسرت 14 آذر تهران علیرضا طلیسچی قطعه " نفس کی بودی تو " و برای اوپنینگ کنسرت فرزاد فرزین قطعات " بچه " و " روزای تاریک " را مجدداً تنظیم کردم. همکاری من با فرزاد فرزین ادامه‌دار بود و در اواخر سال 96  قطعه‌ای به نام  "لعنتی" به‌صورت تک آهنگ منتشر شد که تنظیم آن را بر عهده داشتم و بازخورد خوبی را به همراه داشت. همچنین در آلبوم شانزلیزه قطعه‌ای به نام "شراب" با ترانه روزبه بمانی، ملودی فرزاد فرزین، تنظیم من و میکس و مسترینگ حسین پور معصومی منتشر شد.
وی درباره حضورش در گروهای اجراهای زنده در کنسرت‌ها گفت: 5 سال پیش به‌واسطه یکی از دوستان با علیرضا طلیسچی آشنا شدم و همان موقع به خود این خواننده گفتم که جای او بر روی استیج خالی است و خوشحالم به‌حق خود رسیده و می‌تواند در مارکت موسیقی بدرخشد. در حال حاضر تنها در بند علیرضا طلیسچی به‌عنوان نوازنده کیبورد فعالیت می‌کنم.  به‌غیراز همکاری در بخش اجرای زنده، تولید قطعه‌ای را آغاز کرده‌ایم که ترانه و ملودی آن را علیرضا طلیسچی انجام داده است و تنظیم قطعه بر عهده من خواهد بود که امیدوارم به‌زودی منتشر شود و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. 
وی با اشاره به همکاری‌اش با محسن بازرگان، گفت: این خواننده صدای فوق‌العاده‌ای دارد و در قطعه‌ی " کنارت خوبه حالم" با هم همکاری داشته‌ایم. اخیراً نیز قطعه "شدنی نیست" از این خواننده با تنظیم من منتشر شد که یقین دارم به‌واسطه پخش درست می‌تواند موفق شود.
گفتگو با آرتین زمانی از همکاری با فرزاد فرزین و محمد علیزاده تا استیج علیرضا طلیسچی/ معرفی چهره‌های جدید در عرصه خوانندگی
این تنظیم‌کننده و آهنگساز درباره برنامه‌های خود در سال 97 گفت: در سال جدید با خواننده‌های مطرح دیگری پروژه‌هایی را شروع کرده‌ام که به‌زودی به مرحله انتشار خواهد رسید . همچنین امسال قصد دارم چهره‌های جدیدی را به مارکت موسیقی معرفی کنم و مدیریت هنری 3 خواننده را بر عهده خواهم داشت.
وی درباره خوانندگانی که تازه به عرصه موسیقی واردشده‌اند و کنسرت‌های آن‌ها با استقبال مردم روبرو شده است، بیان کرد: هیچ خواننده‌ای بی‌دلیل در مارکت موسیقی موفق نمی‌شود. این به هوش خواننده و تیم او برمی‌گردد که با تولید قطعات در فاصله‌های زمانی مناسب و در نظر گرفتن سلیقه مردم شنیده و موفق شوند. اما مهم‌ترین مسئله این است خواننده بر روی استیج قطعات را با همان کیفیت برای هوادارانش اجرا کند.
آرتین زمانی درباره اینکه علاقه‌مند به همکاری با چه هنرمندانی است، اظهار کرد:  زمانی که من فعالیت موسیقی را به‌عنوان تنظیم‌کننده و آهنگساز شروع کردم فرزاد فرزین و محسن یگانه فعالیت می‌کردند و از همان موقع تا به امروز موفق بوده و هستند. خواننده‌ای که این‌همه سال بتواند خود را در سطح اول موسیقی نگه دارد از هوش و علم بالایی برخوردار است. خوشبختانه همکاری با فرزاد فرزین در سال ۹۶ صورت گرفت و امیدوارم امسال فرصت آن به وجود بیاید که بتوانم با محسن یگانه نیز همکاری داشته باشم.
وی در پایان در مورد دیگر تنظیم‌کنندگان عرصه موسیقی گفت: سیروان خسروی تنظیم‌کننده قابل و البته خواننده بسیار موفقی است که فضای جدیدی را به موسیقی ایران وارد کرده است. حامد برادران از دوستان بسیار قدیمی من است، تنظیم‌کننده بسیار خوش‌سلیقه‌ای است که بازار موسیقی را به‌خوبی می‌شناسد. تنظیم‌های او را دوست دارم و بسیار خوشحالم که به موفقیت دست‌یافته است و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، همچنین کارهای سعید زمانی و مسعود جهانی را نیز می‌پسندم.
نویسنده : محمد حسین خسروی فر
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه