ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
به همت مجموعه «شهر صدای پارسیان»

سمینار «نسل ما و موسیقی» برگزار می‌شود/ سخنرانی پویا نیکپور

پویا نیکپور آهنگساز و رهبرارکستر شناخته‌شده کشورمان چهارم خردادماه به میزبانی مجموعه «شهر صدای پارسیان» سمینار تخصصی «نسل ما و موسیقی» را برگزار می کند.
سمینار «نسل ما و موسیقی» برگزار می‌شود/ سخنرانی پویا نیکپوربه گزارش ریتم نو، آیدین الفت مدیر مجموعه «شهر صدای پارسیان» با اعلام خبر برگزاری سمینار «نسل ما و موسیقی» توضیح داد: پویا نیکپور از جمله هنرمندانی است که در سوابق کاری او رهبری ارکستر کنسرت و آهنگسازی آثار بسیاری از خوانندگان شناخته‌شده پاپ کشورمان وجود دارد . ازاین‌رو ما تصمیم گرفتیم با در نظر گرفتن این فعالیت‌های درخشان کارگاه‌های آموزشی را به میزبانی مجموعه  برگزار کنیم که برپایی «کارگاه موسیقی جَز» و کارگاه «رهبری ارکستر کنسرت موسیقی پاپ» از جمله برنامه‌های آینده ماست. اما پیش از برگزاری این کارگاه‌ها قرار است سمینار تخصصی به نام «نسل ما و موسیقی» روز جمعه چهارم خردادماه در مجموعه «شهر صدای پارسیان» برگزار شود که تصور می‌کنم می‌تواند به دلیل سرفصل‌های مطرح‌شده موردتوجه مخاطبان قرار گیرد.
وی درباره جزییات این سمینار گفت: «تنوع ذائقه موسيقى در ادوار مختلف»، «تاثير نبود يك رسانه معتبر در موسيقى»، «نبود کپی‌رایت در موسيقى ايران»، «وجود موانع مختلف در بحث موسيقى»، «تاثير تكنولوژى بر موسيقى»، «كمرنگ شدن چهره‌های معتبر موسيقى» و «معرفى دوره‌های آموزشى جديد  مهندسی صدا» به سرپرستی بنده از جمله موضوعاتی است که در این سمینار موردتوجه قرار خواهد گرفت.
الفت در پایان صحبت‌های خود بیان کرد: مجموعه «شهر صدای پارسیان» به‌هیچ‌عنوان دنباله‌روی روش متداول و سنتی آموزشگاه‌ها و مراکز تولید آثار موسیقایی نیست. ما به دنبال تغییر فرهنگِ دید به موسیقی و حوزه مهندسی صدا هستیم که بتواند نگرش مخاطبان به موضوع مهم «صدا در موسیقی» که هنوز با استاندارهای جهانی فاصله دارد، تغییر دهد. در این راه برنامه و فعالیت‌های جدیدی را در حوزه آموزش و پژوهش آغاز کرده‌ایم که به‌زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.
سمینار«نسل ما و موسیقی» به سخنرانی پویا نیکپور ساعت ۱۷ روز جمعه چهارم خردادماه در مجموعه «شهر صدای پارسیان» به آدرس خيابان استاد مطهرى- خيابان ميرعماد- خيابان دوم- پلاك ٢٢- ساختمان سَدا برگزار می‌شود. این در حالی است که ورود براى عموم آزاد و رايگان است اما  علاقه‌مندان به علت محدوديت فضا می‌بایست قبل از حضور نسبت به ثبت‌نام خود از طریق شماره تلفن ٨٨٧٦٠٠٠١ اقدام کنند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه