ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
انتقاد خواننده قطعه «شمشیر» درباره برخی حواشی رسانه‌ای

حامد زمانی: نشان دادن نیمی از من، خودخواهی ست

حامد زمانی پخش آثارش به‌صورت گزینشی توسط برخی رسانه‌ها را خودخواهی دانست و گفت: نشان دادن نیمی از عقیده یعنی انگار به آن عقیده اعتقاد و اعتماد نداریم
حامد زمانی: نشان دادن نیمی از من، خودخواهی ستبه گزارش ریتم نو، خواننده پاپ در آستانه انتشار نخستین آلبوم رسمی خود درباره برخی رفتارهای رسانه‌ها درباره پخش گزینشی آثارش در رسانه‌ها گفت: «نشان دادن نیمی از عقیده خودخواهی ست. نشان دادن نیمی از من خودخواهی ست. من حرف‌هایم با همه‌ی آثارم تعریف می‌شود، نه بعضی از آن‌ها...نشان دادن نیمی از عقیده یعنی انگار به آن عقیده اعتقاد و اعتماد نداریم. عقیده‌ای که یک‌طرف آن نبرد با «عمروبن عبدود» است و یک‌طرف دیگرش نبرد با «عقیلِ» برادر.» 
حامد زمانی افزود: «ما وقتی می‌توانیم اعتماد مردم را جلب کنیم و روی آن‌ها تأثیرگذار باشیم که منتقد و‌ معترض هرگونه ظلم و فساد باشیم؛ با همه‌ی ابعاد و‌ وجوهش. چه ظلم و استکبار خارجی که نمادش آمریکا و اسرائیل است و چه استکبار داخلی که نمونه‌اش فساد و تبعیض برخی مسئولین است. رسانه باید آیینه‌ی تمام و ‌کمال واقعیات و حقایق باشد؛ نه‌قسمتی از آن. انتظار می‌رود اگر رسانه‌ها به آن دسته از کارهای من می‌پردازند نیم‌نگاهی هم به این‌طرف قصه داشته باشند؛ نه اینکه به‌کل آن را مسکوت گذارند. طبیعی ست در این وضعیت قضاوت‌های صحیحی راجع به ساختار فکری هر هنرمندی صورت نخواهد گرفت. »
زمانی درباره اتفاقات و موضوعات اجتماعی این روزها نیز معتقد است: «عقیده و مکتب ما با هرگونه ظلم‌ و استکباری مخالف است، چه خارجی و چه داخلی. رسانه‌های ما به‌عنوان اصلی‌ترین رکن فرهنگ‌ساز کشور که اتفاقاً داعیه‌ی ریشه داشتن در همین مکتب را نیز دارند باید به هر دو‌ وجه ظلم و استکبار بپردازند؛نه‌فقط بعد خارجی آن و این‌گونه مواضع است که اعتماد و جذب مردم را در پی دارد. من به‌عنوان هنرمند وظیفه‌دارم از هر دو‌ وجه این ظلم بخوانم؛ چه بعد خارجی و چه داخلی. اما متأسفانه در این سال‌ها کارهایی از من که به بعد داخلی این ظلم یعنی بی‌عدالتی و فساد، رانت و تبعیض در برخی مسئولین می‌پردازند توسط هیچ رسانه‌ای پوشش داده نشده؛ آثاری مثل: هفت‌تیر، بگذرد، شمشیر و... و فقط آثاری رسانه‌ای شدند که به وجه خارجی این ظلم پرداخته‌اند که این هم ظلم به شخص من هنرمند است و‌هم به ساحت رسانه.»
گفتنی است این خواننده در تدارک انتشار نخستین آلبوم رسمی خود است که اخبار این آلبوم به‌زودی در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.


منبع: ریتم نو
برچسب ها: حامد زمانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
حامد زمانی فوق العاده است کاش بعضی ها بفهمن اون فقط درباره ی آمریکا واسرائیل نمیخونه کاش درک کنن اون از استکبار داخلی هم میخونه اما مقصر رسانه اس...کاش هر چه زودتر آلبومش منتشر بشه.
تقویم هنری ادامه