ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۵ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
اجرای بهاره خواننده آذربایجانی در برج میلاد

حواشی «ترامپ» در کنسرت رحیم شهریاری!

خواننده آذربایجانی در نخستین کنسرت بهاره سال نود و هفت در دو سانس سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه رفت.
حواشی «ترامپ» در کنسرت رحیم شهریاری!به گزارش ریتم نو، رحیم شهریاری در حالی در ادامه تور کنسرت‌هایش در تهران به اجرای برنامه پرداخت که کنسرت‌هایش در شهرهای تبریز، اهر، بناب، شبستر و ... مورد استقبال دوستداران موسیقی قرار گرفت و این بار با یک کنسرت که شامل رقص محلی و لزگی آذربایجانی بود، شب پرانرژی‌ای را برای هم‌زبانانش در پایتخت ساخت. 
رحیم شهریاری که در ابتدای برنامه‌اش با زبان آذری سخن می‌گفت، رو به حاضرین در سالن گفت: «بسیار مفتخرم که امشب میزبان همشهری‌ها و هم‌زبانانم هستم. موسیقی ‌آذربایجانی همواره در ذهن و قلب مخاطبانش می‌ماند و اینکه ما در بیست سال گذشته توانسته‌ایم این موسیقی را در کشور روی صحنه ببریم و همیشه مورد استقبال قرارگرفته‌ایم برای من بسیار غرورانگیز است.»
وی سپس به احترام مهمانانی که زبان آذری را متوجه نمی‌شدند، با زبان فارسی به همه خوشامد گفت و از آن‌ها خواست که مفهوم آثاری که اجرا می‌شود را از بغل‌دستی‌هایشان بپرسند تا بهتر در شرایط کنسرت قرار بگیرند.»
اجرای گلچینی از آثار پرطرفدار این خواننده که شامل آثار فولک آذربایجانی نیز بود، بخش‌های مختلف این کنسرت را تشکیل می‌داد.
باخ باخ، علی بالا، اولورم سنین ایچین، مشتی عباد و... از جمله قطعاتی بودند که با همراهی گروه آراز در سالن اجرا شدند و در ادامه گروه رقص محلی و لزگی آذربایجانی در برج میلاد به اجرای برنامه پرداختند که غافلگیری این کنسرت به‌حساب می‌آمد و به‌شدت موردتوجه دوستداران حاضر در سالن قرار گرفت. 
شهریاری سپس به تشریح مفاهیم تاریخی رقص لزگی و آذربایجانی پرداخت و گفت: «رقص لزگی ریشه در فرهنگ آذربایجانی دارد و همیشه به‌عنوان یک نماد و یک عنصر بزرگ فرهنگی از آن یاد می‌شود. هر یک از حرکات آن نشانگر بخشی از فرهنگ غنی آذربایجان است و همیشه در تلاش است شادی، امید، سرزندگی و «در تکاپو بودن برای رسیدن به اهداف بزرگ» را به بیننده منتقل کند. مفتخریم که امشب این احساس خوب را باهم تجربه کردیم.»
حواشی «ترامپ» در کنسرت رحیم شهریاری!
شهریاری همچنین در بخش دیگری از این کنسرت گفت: «در روزهای گذشته و قبل از این کنسرت با توجه به اتفاقاتی که در فضای کشور افتاد و حواشی سیاسی که به خاطر سخنان «ترامپ» به وجود آمده بود، ما نگران بودیم و فکر می‌کردیم حاضران در سالن کنسرت ما باانرژی کمتری به سالن بیایند ولی شما آن‌قدر انرژی‌تان خوب است که مشخص است آقای ترامپ هرگز نتوانسته ذره‌ای به اهدافش برسد و مردم ایران باانرژی بالا در تلاش‌اند که به بهترین‌ها در دنیا برسند.»
در اواسط برنامه «علی درویش پور» مدیرعامل برج میلاد وارد سالن شد و شهریاری رو به حضار گفت: «افتخار می‌کنیم که یک همشهری و هم‌زبان آذربایجانی ما به‌عنوان مدیرعامل برج میلاد که نمادی از ایران در جهان است، انتخاب‌شده است. ایشان اصولاً هیچ کنسرتی را در سالن نیستند ولی امشب به ما افتخار داده‌اند و همیشه به ما لطف دارند و برایشان به شکلی ویژه دست بزنید.»
اجرای قطعه حماسی «یاشا آذربایجان» که همه سالن به‌صورت ایستاده آن را با این خواننده همخوانی کردند، انتهای نخستین کنسرت رحیم شهریاری در سالن برج میلاد بود. 
یدالله صمدی، رضا ناجی، پیمان یوسفی، رضا صادقی (آهنگساز)، غلام علمشاهی، دکتر رها رادفر و... از جمله چهره‌های سرشناس حاضر در این کنسرت بودند. 
این برنامه به همت موسسه «کامیاب بهاران» و تهیه‌کنندگی «علی حق‌شناس» در تهران روی صحنه رفت.  

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه