ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۵۷ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
پنجشنبه 13 اردیبهشت

گروه بهنا در برج آزادی کنسرت می‌دهد/ ویدیو

گروه موسیقی گروه بهنا روز پنجشنبه 13 اردیبهشت از ساعت 20:30 در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در برج آزادی تهران روی صحنه می‌رود.
گروه بهنا در برج آزادی کنسرت می‌دهدبه گزارش ریتم نو، گروه موسیقی بهنا که از پیشگامان موسیقی تلفیقی ایران است، این بار در قالب سلسله رویدادهای موسیقی تجربه در برج آزادی روی صحنه می‌رود. 
قطعاتی که این گروه در این برنامه اجرا می‌کند از دو آلبوم «ایران ۱۱» و «نه آنچنان» هستند که از میان آن‌ها می‌توان به  پارک وی، بازار، آشنایی،  قیطریه، سبکبال،‌ پیچ شمرون، اکباتان، سوار، کوچه برلن و نخستین اشاره کرد.
 «نه آنچنان» آلبومی کمتر شنیده‌شده از گروه بهنا است و در زمان ساخت قطعات آن ساز تار در ترکیب گروه جای داشت که در حال حاضر و برای این کنسرت عمده خط ملودی آن برای گیتار الکتریک بازنویسی شده و همین باعث ارائه بیانی متفاوت و خاص شده است. آشنایی، سبکبال و سوار، از این آلبوم برای این برنامه انتخاب‌شده‌اند.
«ایران 11» نیز برداشتی موسیقایی از فضای حاکم بر شهر تهران است. بااینکه در زمان تنظیم این آلبوم، ساز ایرانی از ترکیب گروه کنار رفته بود، سوژه‌های ملودیک قطعات این آلبوم با الهام از موسیقی ایرانی شکل‌گرفته و جان‌مایه‌ای شرقی دارد. وی، بازار، قیطریه، پیچ شمرون، اکباتان و کوچه برلن قطعات منتخب از «ایران 11» هستند.
قطعه «نخستین» نیز که از ساخته‌های قدیمی رامین بهنا در زمان گروه «آویژه» ست، سال گذشته به‌صورت موزیک ویدیویی منتشر شد که تنظیم جدید و نوآورانه آن مورد تحسین منتقدین و علاقه‌مندان موسیقی قرار گرفت.
رامین بهنا سرپرست و نوزانده کیبورد گروه درباره این اجرا گفت: «در این کنسرت ما ده قطعه بی‌کلام اجرا خواهیم کرد و تقریباً می‌توانم بگویم این آخرین اجرای اختصاصی ایران یازده و کارهای پیشین است. برنامه‌ریزی گروه به گونه ایست که بعدازاین اجراهای جدید و قطعات تازه داشته باشیم.»
وی افزود: «من مدتی است که پروژه‌هایی را در قالب گروه بهنا و به‌صورت شخصی آغاز کردم و تمرکزم بر آهنگسازی است برای همین شاید به نظر رسیده که گروه بهنا کم‌کار شده اما از امسال بازدهی فعالیت‌های ما را خواهید دید.»

به‌غیراز رامین بهنا که در این اجرا کیبورد می‌نوازد، کسری ابراهیمی درامز، سیاوش امامی گیتار الکتریک و آرش عمرانی کیبورد و سینتی سایزر ، و همچنین در این کنسرت بابک ریاحی پور گیتار بیس،  گروه را همراهی می‌کنند. رضا موسوی نیز طراح هنری اجراست و علی قادری نیز به‌عنوان مدیر اجرایی گروه بهنا را همراهی می‌کند. 
آخرین اجرای بهنا در تهران به زمستان ۹۵ برمی‌گردد که این گروه دست به تجربه‌ای جدید زد و پرفورمنس کاموفلاژرا را در گالری طراحان آزاد اجرا کرد. در این پرفورمنس که در گونه نیوآرت و توسط «رضا موسوی» طراحی‌شده بود، گروه بهنا، اینستالین، لایت آرتینگ، ویدیو آرت و نمایش را به خدمت گرفته بود تا مفهوم «استتار» و میل به دیده شدن را در یک اجرای تعاملی با بیننده، به اجرا درآورد.
تازه‌ترین اجرای گروه موسیقی گروه بهنا روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت از ساعت 20:30 در قالب سلسله ‌اجراهای «موسیقی تجربه» در برج آزادی تهران روی صحنه می‌رود و بلیت‌فروشی این رویداد نیز از طریق سایت تیوال انجام می‌گیرد. 
«موسیقی تجربه» حرکتی تازه در موسیقی ایران است که تلاش می‌کند برای اجرای زنده آثار ارزشمند و غیرتجاری زمینه لازم را فراهم کند. این رویداد در تمام ژانرهای موسیقی در پی تحقق این امر است تا به سهم خود برای ارتقای دانش موسیقایی در میان تماشاگران و ارتقای کیفیت هنری موسیقی گامی بردارد.

گروه بهنا در برج آزادی کنسرت می‌دهد

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه