ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷

ترانه گیلکی «تاسیان» از «هم آوایان تاسیان» منتشر شد

ترانه گیلکی «تاسیان» به شکل موزیک ویدئو از گروه موسیقی «هم آوایان تاسیان»، با آهنگسازی و خوانندگی حسین تقی نژاد و با مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
ترانه گیلکی «تاسیان» از «هم آوایان تاسیان» منتشر شدبه گزارش ریتم نو، قطعه «تاسیان» پیش‌تر توسط این گروه، در کنسرت تالار وحدت اجراشده و این بار با تنظیم متفاوتی از فراز عشقی و با آنسامبل زهی، ضبط، منتشر و در دسترس علاقه‌مندان به موسیقی قرارگرفته است. حسین تقی نژاد خواننده و آهنگساز این قطعه بوده و محمدتقی رستمی (ترانه‌سرا)، فراز عشقی (تنظیم)، نوید شعبانزاده، دانیال جورابچی، امین عطایی (ویولن)، دانیال جورابچی، دانیال اسدی راد (ویولن آلتو)، کیوان حبیب زاده (ویولن‌سل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، آرین قلی پور (پنداریک)، کیارش عشقی (دف) و ملاحت حداد (همخوان)، هنرمندانی هستند که در اجرای این قطعه همکاری داشته و مهدی کریمی به همراه کیانوش صداقت، صدابرداران و مجتبی کوهکن، کارگردان ویدیو بوده‌اند.
شایان‌ذکر است که حسین تقی نژاد، سرپرست گروه «هم آوایان تاسیان» فراگیری موسیقی را از سن ۱۷ سالگی با ساز سنتور و نزد حسن عشقی در رشت و سپس دوره‌های عالی و پیشرفته را نزد اساتید پشنگ و اردوان کامکار گذراند. تقی نژاد همچنین، در زمینه تئوری موسیقی از اساتید حسن میر شفیعی و سهراب فلک انگیز بهره‌مند شده است. این موزیسین کنسرت‌های متعدد گیلکی را به‌صورت انفرادی و همچنین با همراهی هم آوایان تاسیان از سال ١٣٨٨ تاکنون در رشت، تهران و دیگر شهرهای ایران بروی صحنه برده است. ایشان همچنین اجراهایی در کشورهای چون فرانسه و آلمان داشته است.
ترانه گیلکی «تاسیان» در بخش تک آهنگ ریتم نو منتشر شد و می‌توانید از اینجا بشنوید. همچنین موزیک ویدیو این اثر از طریق بخش ویدیو این رسانه به انتشار رسیده است و می‌توانید از اینجا ببینید و در صورت تمایل دانلود نمایید.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه