ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۱ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶

پایان سال باشکوه بابک جهانبخش در تهران

بابک جهانبخش، اسفندماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی روی صحنه رفت و در میان استقبال پرشور مخاطبان خود به اجرا پرداخت.
پایان سال باشکوه بابک جهانبخش در تهرانبه گزارش خبرنگار ریتم نو، بابک جهانبخش و گروهش در میان استقبال زیاد مخاطبان  روی سن آمدند و "پریزاد" را به‌عنوان قطعه اول اجرا کردند. بعد از اجرای قطعه "به خودت باختمت"،جهانبخش ضمن ابراز امیدواری از اینکه این اجرا موردقبول واقع شود، از حضور حامد همایون و سامان امامی‌ تشکر کرده و سپس با نواختن پیانو به اجرای قطعه معروف و خاطره‌انگیز "چی شده" پرداخت.
وی قبل از اجرای قطعه "دیوونه جان" که با پخش کلیپ آن همراه بود، حضور الهام‌ پاوه نژاد را به‌عنوان مهمان این برنامه اعلام‌ کرد. پس‌ازاین قطعه،وی از همراهی "بهنام‌ حکیم"(نوازنده سازهای زخمه‌ای و گیتار) و "معین راهبر"(تنظیم‌کننده) در ساخت قطعات "دیوونه جان"، "پریزاد"،"حوای من" و "تو که حساسی" تشکر کرده و از حضار خواست آن‌ها را تشویق کنند.
وی از انتشار قطعه جدیدی خبر داد و سپس از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،اداره اماکن، نیروی انتظامی و مدیریت سالن‌ میلاد برای فراهم‌ آوردن مقدمات این اجرا سپاسگزاری کرد.
جهانبخش قطعه "ای دل" و "دوسِت دارم" را با همراهی مردم به اجرا درآورد و گفت: «قطعه "دوسِت دارم‌" موردعلاقه من است.اولین شعری است که من نوشتم و کلام ساده‌ای دارد. اتفاق‌های خیلی خوبی با این قطعه برای من افتاد.»
پایان سال باشکوه بابک جهانبخش در تهران
وی پس از اعلام حضور "نگار عابدی" به‌عنوان مهمان در سالن، گفت: «من سخنور خوبی نیستم.فقط امیدوارم در معرفی مهمانان این برنامه کوتاهی از من سر نزند.»
وی از حضار خواست انرژی بیشتری در ادامه کنسرت داشته باشند و سپس قطعه "یه ساعت فکر راحت" را همزمان با پخش کلیپ آن به اجرا درآورد. 
بابک جهانبخش هنگام معرفی مهمان‌ها گفت: «من با برخی اسامی مشکل‌دارم. مثلاً حامد دهقانی نوازنده گروهمان را به‌اشتباه حامد دهقان صدا می‌زنم.اسم خودم در شناسنامه به احترام مرحوم پدربزرگم،علی است.در زمان مدرسه وقتی مرا به این اسم صدا می‌زدند،مدتی طول می‌کشید تا می‌فهمیدم که منظورشان من است.»
جهانبخش بعد از قطعه "تو رو دوست دارم" اظهار کرد: «از گروه نوازندگان سازهای زهی به سرپرستی علیرضا فواکهی تشکر می‌کنم و می‌خواهم آن‌ها را تشویق کنید.» بعدازاین گفته جهانبخش،افراد داخل سالن این گروه را بی‌امان تشویق کردند.
جهانبخش ادامه داد: «من باید از دوست دیگری به نام وحید امینی هم تشکر کنم که اعتماد مرا به ویدیو سازی جلب کرد.من قدبلند نیستم و قبل از دیدن وحید فکر می‌کردم او قدکوتاهی دارد.ولی با دیدنش فهمیدم اشتباه کردم."یه ساعت فکر راحت"،"منظومه احساس"،"دیوونه جان"،"پریزاد" و "حوای من" ساخته این دوست عزیزم است.»
در ادامه پس از پخش قسمتی از ویدیوی "حوای من"،جهانبخش گفت: «این کلیپ در فضایی با حال و  هوای قدیمی ساخته‌شده و با توجه به اینکه نزدیک عید نوروز هستیم و این قطعه غمگین است‌،آن را بعدازاین ایام منتشر می‌کنیم.»
وی همچنین به شوخی گفت: «دیدید که من چطوری گریه کردم؟ بعدازاین کلیپ سه پیشنهاد برای حضور در فیلم‌های سینمایی به من داده شد.»
در ادامه قطعات "شاید"(با پخش کلیپ آن)،"اکسیژن"، "دریا" و "من و بارون" که با همراهی نور موبایل‌ها و پخش کلیپ آن اجرا شد.بعد از اجرای "من و بارون"،جهانبخش گفت: «جای رضا صادقی خالی است.من این قطعه را دو بار اجرا کردم.یک‌بار با رضا صادقی و یک‌بار با مرتضی پاشایی.روزهای آخر که حال مرتضی خوب نبود،ما اجرا داشتیم.از او حالش را پرسیدم و جواب داد خیلی خوبم.هیچ‌وقت آن لحظه را یادم نمی‌رود.جایش خالی است.یادش بخیر.»
در این کنسرت همچنین قطعات "منو نگاه کن"،"راز"،"خاص"،"برف میباره"،"بی تو می میرم"،"تو که حساسی"،"حوای من" و "دیوونه جان"(برای بار دوم) به اجرا درآمد.
حضار از جهانبخش خواستند تا قطعه "حالم خوبه" را اجرا کند و او گفت: «این آهنگ برای جوان‌هاست.من دیگر پدر شدم و بچه شش‌ساله دارم. قطعات من از این به بعد غمگین‌تر می‌شوند. چند وقت دیگر چهچهه هم‌ می‌زنم. معمولاً سن و سال که بالاتر می‌رود، همه عرفانی می‌شوند و روی به موسیقی سنتی می‌آورند. من جدیداً رادیو هم‌ گوش می‌کنم. فکر کنم همه پدرها روزی همین‌طور شوند.»
جهانبخش همچنین در فواصل برنامه از حضار خواست عرفان پاشا(ویولونیست)،حامد دهقانی(گیتاریست)،سجاد مهدی پور(صدابردار)،پوریا مطلبی، عوامل پشت‌صحنه،آقای مرادی و افتخار(نورپردازان)،نیما حمیدی (درامز)،حمیدرضا روزبهانی(مدیر اجرایی اکسیر نوین)،بابک ریاحی پور(سرپرست گروه)،محمدرضا خانزاده(مدیریت اکسیر نوین)،مسعود همایونی(رهبر ارکستر) و ساسان هاشمی(نوازنده کیبورد) و مهمانانی چون نازنین کریمی(بازیگر)،سولماز حصاری(که ظاهراً آن لحظه در سالن نبود) و مادر و پدرش را که در سالن حضور داشتند تشویق کنند.
این کنسرت شامگاه چهارشنبه ۲۳ اسفند به همت شرکت "اکسیر نوین" و "محمدرضا خانزاده" در دو سانس برگزار شد.

کنسرت اسفندماه بابک جهانبخش به روایت تصویر
نویسنده : سارا طاهری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه