ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۱۴ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
گزارشی از اجراهای فستیوال موسیقی الکترونیک تهران

درخشش «دی جی»های معروف در قلب پایتخت

نخستین دوره از فستیوال موسیقی الکترونیک تهران با درخشش «دی جی»های معروف در قلب پایتخت برگزار شد و امروز (جمعه 18 اسفند) آخرین اجراهای این فستیوال چهار روزه با اجرای پیام رونق، Gemz Balzan و Jetpack به پایان خواهد رسید.
درخشش «دی جی»های معروف در قلب پایتختبه گزارش ریتم نو، در روزهای گذشته این فستیوال محمد مسلمی سبک‌های مختلفی از موسیقی الکترونیک را اجرا کرد و از افرادی بود که تمامی بلیت‌های کنسرت او بفروش رفت و تمدید شد. این هنرمند درباره اجرا در نخستین فستیوال موسیقی الکترونیک تهران معتقد بود: «من زیرشاخه خاصی از الکترونیک را اجرا نکردم. ترکیبی از صداهای الکترونیک را با بی پی ام زیر ۱۰۰ اجرا کردم. خیلی خوشحالم این فستیوال اتفاق افتاد و افتتاح شد و خستگی همه دست‌اندرکاران در رفت و همین‌طور مخاطب موسیقی یک مقدار اعتمادش دوباره جلب شد.
اشکان صدیق آذر (Ashcome)که پیش‌ازاین به‌عنوان نوازنده در ارکستر محمد علیزاده به اجرای برنامه پرداخته بود، در روز اجرایش با استقبال دوستداران موسیقی روبه‌رو شد و همه ارکستر محمد علیزاده نیز به‌عنوان مهمان در سالن اجرای برنامه‌اش حضور داشتند. «محمد صادقی» (ممسی) از دیگر مهمانان این اجرای جذاب و پرتحرک بود که با استقبال دوستداران موسیقی روبه‌رو شد.
الکترو، الکتروهاوس، هاوس، ترپ، چیل اوت از فضاهایی بود که در اجرای این هنرمند شنیده شد. 
Elemaun و Xashrav هنرمندانی بودند که در شب سوم فستیوال به اجرای برنامه پرداختند.
درخشش «دی جی»های معروف در قلب پایتخت
در اولین سانس از این اجرا،علی پناهی در قالب پروژه اِلِمان به روی صحنه رفت. پروژه‌ای که به گفته ایشان از سال ۲۰۰۸ آغازشده و کشورهای زیادی را پیموده است و پس از اجرا در شیراز به این فستیوال رسیده است. 
این هنرمند درباره اجرای خود معتقد بود: «سبک این پروژه عملا تلفیقی از موسیقی اکسپریمنتال و الکترونیک است و بر پایه‌ی موسیقی نواحی و مقامی ایرانی استوار است.در این پروژه سعی شده موسیقی مقامی و نواحی به شکلی مدرن‌تر و به‌روزتر از قبل به مخاطب عرضه شود تا بتواند اتفاقی جدید در موسیقی خلق کند و برای مخاطب شکل و حالتی جذاب به خود بگیرد.»
اما سانس دوم اجرای شب دوم متعلق به خشایار روانگر بانام هنری xashrav بود که پیش‌تر قطعات او را به‌صورت جداگانه و در همکاری با گروه دنگ شو دیده و شنیده‌ایم.
روانگر در این اجرا با نشان دادن روی جدیدی از موسیقی الکترونیک و استفاده از سازهای زنده نظیر گیتار، ساکسوفون و درامز اتفاق جدیدی را در این سبک از موسیقی برای مخاطبان رقم زد.
عملا این اجرا را شاید بتوان یک اجرای آکوستیک با استفاده متفاوتی از ابزار موسیقی الکترونیک قلمداد کرد که اتفاقاً هم باعث یک اتفاق زیبا در این سبک از موسیقی می‌شد.
محمد رجبی، Ali i.A.N، M.H Project سه هنرمندی بودند که در شب سوم فستیوال  به اجرای برنامه پرداختند و حضور و استقبال دوستداران این سبک از موسیقی باعث شد برگزارکنندگان این فستیوال نسبت به آینده آن باانرژی و امید بیشتری پیش روند. 
پیام رونق، Gemz Balzan و Jetpack سه هنرمندی هستند که در آخرین روز این فستیوال امروز (جمعه 18 اسفند) در پردیس چارسو روی صحنه خواهند رفت. 
پویا معمار زاده، میلاد ماوی، رضام و محمد حسین مسلمی (m.h.project) اعضای گروه دنگ شو، امیر ارجینی و... ازجمله مهمانان فستیوال در روزهای گذشته بودند. 
حمید خسرو بیگی مدیریت این فستیوال را بر عهده داشت.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه