ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۵ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۶
در نخستین مراسم جایزه افشین یداللهی

بهترین‌های ترانه در سال 96 برگزیده شدند

نخستین مراسم جایزه افشین یداللهی با انتخاب بهترین‌های ترانه و موسیقی در سال 96 برگزار شد.
بهترین‌های ترانه در سال 96 برگزیده شدندبه گزارش ریتم نو، مراسم اعطای جوایز نخستین جایزه ترانه افشین یداللهی به همت خانه ترانه و موسسه انتشارات نگاه پانزدهم اسفندماه در ایوان شمس برگزار شد.
در ابتدای برنامه که اجرای آن را احسان کرمی بر عهده داشت، کلیپی پخش شد که در آن سالار عقیلی، محمدعلی بهمنی، بابک چمن‌آرا، فردین خلعتبری، خشایار اعتمادی و بابک زرین درباره شاعر و ترانه‌سرای فقید صحبت کردند.
در ادامه احسان کرمی صحبت‌هایش را آغاز کرد و گفت: نبود افشین یداللهی برای همه ما گران تمام شد، یادش گرامی. کرمی سپس از روزبه بمانی -دبیر جشنواره برای سخنرانی روی سن دعوت کرد.
بمانی دبیر نخستین جایزه ترانه افشین یداللهی در آغاز صحبت‌هایش گفت: کسی که سالیان سال خانه ترانه دغدغه‌اش بود و همیشه دوست داشت اساتید و جوان‌های ترانه را در کنار هم جمع کرده و یک صنف تشکیل بدهد اکنون در کنار ما نیست و این واقعاً جای تأسف دارد. پتانسیل ترانه‌های ما این است به خاطر همین ما خلاقیت کمتری را در ترانه‌ها شاهد هستیم. این جشنواره با محوریت ترانه هرساله برگزار خواهد و بیشتر به این ژانر می‌پردازد.
آرش یداللهی برادر زنده‌یاد افشین یداللهی دیگر سخنران این برنامه بعد از حضور روی سن گفت: افشین همیشه دغدغه تشکیل صنف داشت و این دغدغه‌اش تا چند روز قبل از مرگش نیز ادامه داشت. بهتر است دوستان دلخوری‌ها را کنار گذاشته و این بخش دارای یک صنف شود و به دیگران نیز شناسانده شود. بگذارید نهادهای دولتی بدانند که ترانه‌سراهای زیرزمینی خطرناک نیستند و آن‌ها نیز نیاز به حمایت دارند.
سالار عقیلی سومین سخنران برنامه درباره این ترانه‌سرای فقید گفت: به جرات می‌گویم که 80 درصد از شهرتم را مدیون افشین و آثارش هستم و واقعاً جای او خالی است. عقیلی سپس با پیانو حریر شریعت زاده قطعه «تبریز در مه» را اجرا کرد.
در ادامه هیات‌ داوران متشکل از رشید کاکاوند، حسین غیاثی، ابراهیم اسماعیلی، محمدعلی بهمنی و حمیدرضا صمدی برای اهدای برگزیدگان «یک خاطره از فردا» که برای ترانه‌سرایان جوان بود، روی سن حاضر شدند.
علی محمودی نفر اول، کاوه نصیری نفر دوم و مسعود نظرخواه نفر سوم در بخش ترانه‌های عاشقانه و امید روزبه نفر اول، الهام صادقی و علی ادریس زاده نیز مشترک نفر دوم در بخش ترانه‌های اجتماعی بودند.
بعد از اهدای جوایز بخش اول، مراسم رونمایی از مجموعه اشعار آثار برگزیدگان «یک خاطره از فردا» توسط انتشارات نگاه برگزار شد.
در ادامه احسان خواجه امیری روی صحنه حاضر شد و گفت:  قطعاً بهترین اتفاق زندگی‌ام آشنایی با افشین و تلخ‌ترین آن رفتن افشین بود گرچه هنوز هم این مسئله را باور نمی‌کنم! او سپس چند بیت از غزل حافظ را در دستگاه دشتی برای مردم داخل سالن اجرا کرد.
بخش دوم جوایز با عنوان «یک خاطره از امروز» با حضور هیات‌ داوران متشکل از حمیدرضا صمدی، بابک چمن‌آرا، بهروز صفاریان، فردین خلعتبری و محمدعلی بهمنی برگزار شد. اسامی برگزیدگان این جوایز به شرح زیر است:
بهترین ترانه تیتراژ: یغما گلرویی برای فیلم «قاتل اهلی»
بهترین ترانه‌ساز: رستاک حلاج
بهترین خواننده از نظر انتخاب ترانه: علیرضا عصار
بهترین ترانه سال: افشین مقدم برای ترانه «نوجوونی»
بهترین ترانه‌سرا سال: مونا برزویی
در انتهای مراسم و در بخش سوم جوایز مربوط به «یک خاطره از دیروز» هم از محمدعلی شیرازی، اکبر آزاد و سعید دبیری به‌عنوان ترانه‌سرایان پیشکسوت تقدیر به عمل آمد.
در انتهای مراسم جایزه ویژه خانه ترانه به بابک زرین و رضا یزدانی اعطاء شد.
محمدرضا فروتن، الهام پاوه‌نژاد، بهاره رهنما، سینا حجازی، علیرضا طلیسچی، لوریس چکناواریان و... مهمانان ویژه این مراسم بودند.
گفتنی است، این مراسم به همت خانه ترانه و انتشارات نگاه برگزار شد.

عکس: حنا هاشمی پناه
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه