ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
با حضور نادر مشایخی،

مراسم رونمایی آلبوم «پارتیتاهای باخ» با نوازندگی افشین ذاکر برگزار شد

نشست خبری و آیین رونمایی آلبوم "پارتیتاهای باخ" با نوازندگی ویولن افشین ذاکر روز گذشته در فرهنگسرای نیاوران در سالن گوشه با حضور نادر مشایخی برگزار شد.
مراسم رونمایی آلبوم «پارتیتاهای باخ» با نوازندگی افشین ذاکر برگزار شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، در ابتدای مراسم مجری برنامه  به حاضران در سالن سلام و بعدازآن  بیوگرافی این نوازنده را  قرائت کرد.
با دعوت مجری برنامه، افشین ذاکر نوازنده آلبوم، فاضل محمدی نوازنده ساز و رامین مظاهری صدابردار آلبوم بر روی سن حاضر شدند و توضیحاتی درباره تولید آلبوم ارائه کردند و به سؤالات خبرنگاران پاسخ دادند.
افشین ذاکر در ابتدای صحبت‌هایش گفت: برای ساخت این آلبوم 18 سال مطالعه کرده‌ام و نقطه عطف آثار باخ برای رقص است و این نوازنده مطرح آلمانی برای تعلیم در سن 19 تا 21 سالگی نزد ویولنیست فرانسوی می‌رود.
ذاکر در مورد روند تولید آلبوم  گفت: یک سال گذشته کار ضبط آلبوم با رامین مظاهری شروع کردیم  و به علت کمبود زمان این اثر سه روز پشت سرهم ضبط شد .
رامین مظاهری در ابتدای صحبت‌هایش به افشین ذاکر برای تهیه آلبوم تبریک گفت و در ادامه صحبت‌های خود را این‌گونه بیان کرد: در سال‌های اخیر کمتر نوازندگانی هستند که به شکل انفرادی دست به تهیه آلبوم می‌زنند و در عرف موسیقی کلاسیک ویرایش وجود ندارد. 
صدابردار آلبوم در ادامه صحبت‌هایش گفت: برای ضبط آلبوم کمتر از افکت‌ها استفاده شد و برای احترام به گوش مخاطب به میکروفن‌ها دست زده نشد که باعث شد صدای یکنواختی در این اثر شنیده شود.
در ادامه فاضل محمدی سازنده ساز صحبت کرد و توضیحاتی ارائه کرد: خوشحالم در این آلبوم حضور داشتم و توانستم نظر این نوازنده را جلب کنم و توانستیم باهم همکاری کنیم و اگر به گذشته نگاه کنیم مبینیم آثار فاخری که تولیدشده‌اند نوازنده و سازنده ساز در کنار هم حضورداشته‌اند.
به دعوت مجری برنامه نادر مشایخی به روی صحنه آمد و توضیحاتی در مورد آثار باخ به حضار در جلسه ارائه کرد و گفت:  به نظر من نوازنده‌ها به دسته خوب، استاد و ابر استاد تقسیم می‌شوند که باخ جزو نوازنده‌های ابر استاد است که هیچ‌گاه اشتباه نمی‌کند و این با تلاش و پشتکار به‌دست‌آمده است. این نوازنده مطرح آلمانی  برای تعلیم موسیقی 25 کیلومتر پیاده سفر می‌کرده است و به نظر من نوازنده خوب باید این کار را انجام دهد و افشین ذاکر این مسافرت پیاده را طی کرده است. موسیقی درگذشته بهتر بود و با مخاطب خود حرف می‌زد و حالا با توجه به رسانه‌ها و سینما دیگر موسیقی سخن نمی‌گوید.
در ادامه برنامه افشین ذاکر سه قطعه از آلبوم را اجرا کرد و بعدازآن به سؤالات خبرنگاران و حاضران در سالن پاسخ داد.
افشین ذاکر در مورد روند تولید آلبوم گفت: از سال 87 با آثار باخ کار را شروع کردم و می‌خواهم تمام 6 پارتیتاهای باخ را  اجرا کنم و در بهار و یا تابستان آینده برنامه‌ای برای اجرا زنده و کنسرت خواهم داشت.
در پایان مراسم آیین رونمایی آلبوم با حضور این نوازنده، نادر مشایخی، فاضل محمدی و رامین مظاهری برگزار شد و آلبوم با امضای افشین ذاکر تقدیم علاقه‌مندان شد.

نویسنده : محمد حسین خسروی فر | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه