ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۴۵ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

بازیگر ایرانی تصنیف قدیمی از «عارف قزوینی» را خواند

تصنیف «لی لی حوضک»، به‌عنوان نخستین آهنگ گروه موسیقی «سی کُرُن» به سرپرستی و آهنگسازی کاوه آهنگرانی و خوانندگی قربان نجفی منتشر شد.
بازیگر ایرانی تصنیف قدیمی از «عارف قزوینی» را خواندبه گزارش ریتم نو، تصنیف لی لی حوضک، بر اساس شعر و تصنیفی قدیمی از عارف قزوینی و تنظیم نوینی از کاوه آهنگرانی به اجرا درآمده که در آن علاوه بر سازهای اصیل ایرانی، از سازهایی مثل پیانو و گیتار بیس و درامز هم استفاده شده است.
نوازندگان توانمند موسیقی کشورمان دارا دارایی (گیتار بیس)، آرش پژند مقدم (درامز)، ایمان مشایخی (تمبک و کوزه)، پریسا روستایی (سنتور)، میلاد شکری (کمانچه)، مازیار محمودوند (پیانو)، حسن جعفر تبار (نی)، آوا پازوکی (همخوان)، ملودی پازوکی (همخوان)، کاوه آهنگرانی (تار و تارباس)، در اجرای این قطعه به هنرنمایی پرداخته‌اند.
گروه موسیقی «سی کُرُن»، باهدف بازسازی و تنظیم نوین تصنیف‌های قدیمی ایرانی و همچنین آهنگ‌ها و ترانه‌های محلی و موسیقی نواحی ایران تشکیل‌شده و فعالیت می‌کند.
کاوه آهنگرانی، فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه «سوره»، از محضر استادانی چون زنده‌یاد محمدرضا لطفی، مرحوم عطاالله جنگوک و هوشنگ ظریف کسب فیض کرده و همچنین سال‌ها در زمینه موسیقی نواحی ایران از جمله موسیقی قشقائی، شیرازی، کردی، خراسانی و بختیاری فعالیت و در گروه‌ها، ارکسترها و آثار مختلف موسیقی به‌عنوان نوازنده و تنظیم‌کننده و همچنین در زمینه موسیقی تئاتر و نمایش‌های رادیویی فعالیت و همکاری داشته است.
قربان نجفی بازیگر سینما، تئاتر، تلویزیون و رادیو هم سال‌ها در زمینه آواز فعالیت داشته و از محضر استاد «محمد نوری» و استاد صادقی و استاد نیکبخش بهره برده و همچنین مدت‌ها در زمینه موسیقی نواحی مختلف ایران فعالیت‌های چشمگیری داشته است.
علاقه‌مندان می‌توانند تصنیف «لی لی حوضک» را به خوانندگی قربان نجفی و مجوز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، به‌صورت آنلاین از اینجا  بشنوند و در صورت تمایل دانلود کنند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه