ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۱۹۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶

واکاوی یک ذهن ناگشوده

گروه آنپکد برین به سرپرستی علی یوسفی نژاد هم همانند دیگر گروه‌های فعال در عرصه موسیقی راک و متال دست‌خوش تغییرات بسیاری شده است اما همچنان به راه خود ادامه می‌دهد تا به رویای کودکی تمامی اعضا دست یابد.
واکاوی یک ذهن ناگشودهبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این گروه همچنان هم دچار تغییرات است و قرار است پس از اجرای 21 بهمن‌ماه خود در فستیوال شب شنبه‌ها با عضو هفت‌ساله گروه خداحافظی و نوازنده جدیدی را به مخاطبانش معرفی کرد. همچنین هواداران گروه آنپکد برین شاهد اجرای قطعاتی با حضور خواننده خواهند بود که به‌خودی‌خود می‌تواند تغییر بزرگ و اساسی باشد.
مصاحبه پيش رو با علی یوسفی نژاد به واكاوی ذهن ناگشوده‌ای كه به‌عنوان نام گروه انتخاب‌شده است می‌پردازد.

در ابتدا درباره چگونگی شکل‌گیری گروه توضیح دهید.
حدود سال 89 طی صحبتی که با علی سیف داشتیم تصمیم بر تشکیل گروه و شروع به کار شد و آهنگسازی کارها را آغاز کردیم و متأسفانه پس از گذشت مدتی علی سیف مجبور به مهاجرت از ایران به کشور سوئد شد و این اتفاق وقفه‌ای را در کار گروه ایجاد کرد. در ادامه کاوه سنجابی، سعید فرنژاد را به گروه معرفی کردند و تا امروز ایشان همراه من بوده و به‌قول‌معروف با بالا و پایین کار ساخته است.
 نوازندگان گوناگونی چون رضا غلامی و علی فراز به‌صورت مقطعی ما را همراهی کردند و برخی هم پس از مدتی از گروه جدا شدند. با اضافه شدن سعید (فرنژاد) به گروه، کارهای قدیمی را کنار گذاشتیم و کار بر روی قطعات جدید را آغاز کردیم که درواقع قطعات تشکیل‌دهنده آلبوم هستند که به‌زودی با عنوان «احساس اقیانوسی» روانه بازار موسیقی کشور می‌شود. 
سعید (فرنژاد) کار بر روی نوشتن هارمونی و سولوی گیتارها را شروع کرد و علی سیف پس از بازگشت به ایران و داشتن تجربه نواختن ساز کیبورد، بهترین گزینه برای نوازنده کیبورد گروه بود به همین دلیل مجدداً به ما ملحق شد اما چالش اصلی گروه برای پیدا کردن نوازنده درامز همچنان باقی بود تا اینکه محمد میربلند به‌عنوان نوازنده ثابت درامز به گروه پیوست و با توجه به سن کمی که دارد، نوازنده بسیار توانمندی به شمار می‌آید و سپس رضا مروجی نوازنده گیتار بیس از شاگردان آقای سنجابی به گروه معرفی شدند و گروه Unpacked Brain کامل شد و تنظیم، هارمونی و ضبط قطعات را از سر گرفتیم. بافاصله کمی به ما پیشنهاد اجرا در شب شنبه‌ها شد و پس از نخستین حضورمان در این فستیوال بلافاصله هفته بعد نیز روی صحنه رفتیم. بعد از دو اجرا، تمرکز اصلی را بر روی ضبط آلبومی گذاشتیم که تقریباً هفت سال درگیر آن هستیم و تقریباً نود درصد کارها به پایان رسیده است و در مرحله ضبط وکال هستیم.

خواننده گروه چه کسی است؟
افراد زیادی به‌عنوان خواننده در کنار ما حضور داشتند اما بعد از مدتی گروه را ترک کردند تا اینکه خواننده سابق گروه آسفالت، احسان عابدین زاده به‌عنوان خواننده به گروه ما پیوست.

ضبط وکال همگی سافت است یا هارش هم به آن اضافه می‌شود؟
وکال‌ها بیشتر به‌صورت کیلین خواهند بود و قرار است برخی جاها به‌صورت هارش باشد که علی سیف آن قسمت‌ها را می‌خواند.

با این حساب اجرای پیش رو با حضور خواننده خواهد بود؟
در این اجرا به‌احتمال‌زیاد یک یا دو قطعه با وکال خواهیم داشت اما برای اجراهای بعدی گروه، وکال‌ها را تکمیل خواهیم کرد تا همه قطعات به حضور خواننده اجرا شود.

برنامه اجراهای بعدی مشخص شده است؟
تا حدودی مشخص شده است اما امکان جابه‌جایی وجود دارد و به‌محض قطعی شدن، آن‌ها را اعلام خواهیم کرد. در حقیقت اجرای 21 بهمن‌ماه گروه، خداحافظی با سعید فرنژاد پس از 7 سال و در ادامه معرفی گیتاریست و خواننده‌ی جدید گروه خواهد بود.

پس در اجرای بهمن‌ماه، هر دو گیتاریست به نوازندگی می‌پردازند؟
بله, اما بیشتر قطعات توسط سعید (فرنژاد) اجرا می‌شود و دو قطعه را با حضور گیتاریست جدید آیدین حسن زاده اجرا می‌کنیم که دریکی از این دو قطعه شاهد هم‌نوازی دو نوازنده خواهید بود.

با رفتن سعید فرنژاد کارهای شما دست‌خوش تغییر می‌شود؟
جدایی ایشان از گروه قطعات تغییرات زیادی را ایجاد می‌کند، ایشان تنها به‌عنوان یک نوازنده، گروه را همراهی نمی‌کرد، بلکه در بسیاری از قسمت‌های ساخت و تولید آلبوم نیز نقش بسزایی داشت. حتی ضبط آلبوم در استودیوی شخصی ایشان انجام می‌شد و طبق گفته تمامی اعضا، جای خالی ایشان حس خواهد شد.

درباره برنامه‌های آینده گروه توضیح دهید؟
مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه گروه، انتشار آلبوم و به‌احتمال خیلی زیاد ساخت موزیک ویدیو است همچنین اجراهایی که قبلاً درباره آن صحبت کردیم. رد این اجرا قطعه جدیدی را برای مخاطبان روی صحنه خواهیم برد و قطعاً در اجراهای بعدی، قطعات جدیدتری را هم اجرا می‌کنیم.

آیا برای اخذ مجوز آلبوم گروه اقدامی صورت گرفته است؟ 
خیر! ابتدا قصد داریم برای اخذ مجوز جهت انتشار تک آهنگ‌های گروه اقدام گنیم و بعدازآن مطمئناً برای آلبوم اقدام خواهیم کرد.

صحبت پایانی؟
امیدوارم گروه آنپکد برین و دیگر فعالان عرصه موسیقی کشور که سالیان سال باوجود چالش‌های پیش رویشان کمر همت بسته‌اند و تلاش کردند به آنچه از کودکی رویایشان بوده است، برسند.


نویسنده : اشکان شاهرخ
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
Sajad
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸
به امید پیشرفت موسیقی راک و متال در ایران
تقویم هنری ادامه