ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۱ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶

اجرا در ایران، بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف/ کنسرت مشترک بابک رادمنش با پسرش

بابک رادمنش بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف را اجرا در ایران خواند و گفت: این امیدواری وجود دارد که بتوانیم در سال آینده اجرایی را با سامی یوسف در ایران داشته باشیم و بنده هم مستقیماً در این زمینه مداخله می‌کنم.
بابک رادمنش بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف را اجرا در ایران خواند و گفت: این امیدواری وجود دارد که بتوانیم در سال آینده اجرایی را با سامی یوسف در ایران داشته باشیم و بنده هم مستقیماً در این زمینه مداخله می‌کنم.به گزارش خبرنگار ریتم نو، نشست خبری آلبوم "و اینک عشق" با صدای بابک رادمنش و سامی یوسف، صبح امروز ۱۵ بهمن‌ماه، در دفتر موسسه فرهنگی صدای هنر با حضور بابک رادمنش، بهرام گودرزی خواننده و موسیقیدان و ایوب صادقی نژاد تهیه‌کننده برگزار شد.
در ابتدای نشست، رادمنش به معرفی سه کتاب از مجموعه شعرهای کلاسیک و یک کتاب از مجموعه ترانه‌های خود پرداخت.
سپس ایوب صادقی نژاد درباره این آلبوم توضیح داد: آلبوم و اینک عشق با سختی تولید و منتشرشده است و شاید این سختی‌ها باعث بهتر شنیده شدن اثر شود. از طرفی حضور سامی یوسف از خوانندگان بین‌المللی در کنار استاد رادمنش با سختی‌هایی مواجه بود چون سامی با یک شرکت انگلیسی طرف قرارداد است و نمی‌توانستیم از روابط پدر و پسری سو استفاده کنیم. بااین‌حال به دلیل علاقه شخصی‌شان با تمام مشکلات در آلبوم حضور پیدا کردند. 
در ادامه بابک رادمنش با اشاره به سابقه همکاری با صداوسیما تا سال ۱۳۶۴ و مهاجرت به خارج از کشور به دلیل کسالت، گفت: تا سال ۹۲ در خارج از ایران اقامت داشتم و هرسال به مدت چند هفته به ایران می‌آمدم. سال ۹۳ آلبومی از من بانام "دلا" به انتشار رسید که ازلحاظ پخش خیلی رضایت کننده نبود.
رادمنش درباره همکاری با سامی یوسف بیان کرد: ایشان با یک شرکت انگلیسی قرارداد همکاری دارد و نمی‌تواند هر کاری را بنا به دلخواهش انجام دهد. 
وی در مورد اجرای کنسرت در ایران و همراهی سامی یوسف اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال آینده به‌صورت مستقل کنسرتی را به همت موسسه صدای هنر برگزار خواهیم کرد. اما همان‌طور که اشاره کردم سامی با شرکت انگلیسی همکاری می‌کند و تصمیم‌گیری توسط آن‌ها و بدون در نظر گرفتن احساسات گرفته می‌شود اما به‌احتمال 70 درصد این امیدواری وجود دارد که بتوانیم در سال آینده اجرایی را با سامی یوسف در ایران داشته باشیم چون خود ایشان هم خیلی مردم ایران را دوست دارند و بنده هم مستقیماً در این زمینه مداخله می‌کنم. بزرگ‌ترین آرزوی سامی یوسف اجرا در ایران است درحالی‌که در اینجا برعکس روحیات او را عنوان کرده‌اند البته همیشه پشت سر افراد مطرح چنین شایعاتی وجود دارد.
رادمنش افزود: یک‌بار پیشنهادی مبنی بر شش شب اجرا از یکی از ارگان‌های ایران مطرح شد و مبلغ اجرا برای شب اول 300 هزار دلار و شب‌های بعدی هر شب 150 هزار دلار بود که هزینه مجموع شب‌های اجرا  توافق نشد. از طرفی سامی اکثر درآمدش را صرف امور خیریه می‌کند و فردی مؤمن است و همیشه می‌گوید رسالتی دارد که باید انجامش دهد.
این آهنگساز، ترانه‌سرا و خواننده درباره دیدگاهش در مورد بازار کنونی موسیقی ایران گفت: ایرانی‌ها در کل انسان‌های باذوقی هستند اما موسیقی ایران را خیلی نمی‌شناسند بلکه شعرا ایران در دنیا مطرح هستند. نرم‌افزار و کامپیوتر ارائه موسیقی را آسان کرده و هرکسی هر کلامی را به‌عنوان ترانه به گوش مخاطب می‌رساند و گوش‌ها با این روش مسموم شده است. از طرفی صداوسیما باید موسیقی ارزشمند را بیشتر پخش کند. مشهور شدن زمانی ارزش دارد که آدم به‌واسطه آن محبوب هم شود.
وی فضای آلبوم «و اینک عشق» را عاشقانه و عارفانه خواند و درباره اینکه این آلبوم چه سهمی از بازار موسیقی را به خود اختصاص خواهد داد، بیان کرد: آدم به امید زنده است و من امیدوارم! تکیه من بر کلام است چون دنیا بر روی کلام است! در ایران ملودی‌ها روح ندارد و چون کلام درستی در آن شنیده نمی‌شود.
رادمنش همچنین به فعالیت‌های آموزشی خود اشاره کرد و گفت: من درمجموع، ده ساز را آموزش می‌دهم و ساز تخصصی بنده ویلن است. چند ماهی می‌شود که در کنسرواتوار تهران تلفیق شعر و موسیقی و تئوری موسیقی تدریس می‌کنم. 

وی با خواندن یکی از اشعار خود درباره سازوکار صداوسیما برای عدم نمایش ساز در تلویزیون گفت: درباره صداوسیما: نمی‌دانم چه کسی دستور عدم نمایش ساز را داده است اما کار درستی نیست و باعث تأسف است. اگر ساز حرام است پس صدایش هم حرام است. امیدوارم این قانون برطرف شود.
بهرام گودرزی از خوانندگان قدیمی ایران در پایان این نشست بیان کرد: پیش‌ازاین، جهانبخش پازوکی را به‌عنوان بهترین آهنگساز قبول داشتم اما زمانی که با بابک رادمنش آشنا شدم و دیدم تمامی کارهای یک اثر موسیقایی از ساخت تا تنظیم و نوازندگی را خودشان انجام می‌دهند و به‌نوعی به‌تنهایی یک ارکستر هستند، معتقدم هر خواننده‌ای با ایشان همکاری کند کارش می‌گیرد. 


نویسنده : مریم رفائی | عکس: سید حسام الدین موسوی نژاد
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه