ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

«کماکان» آخرین اجرای بخش تلفیقی جشنواره را رقم زد

گروه موسیقی کماکان به آهنگسازی و خوانندگی مهدی ساکی، 29 دی‌ماه سال جاری در آخرین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با اجرایی از قطعات آلبوم جدید به روی صحنه رفت.
«کماکان» آخرین اجرای بخش تلفیقی جشنواره را رقم زدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت این گروه موسیقی، جمعه‌شب ساعت 21:30 در سالن اصلی برج آزادی برگزار شد و بدین ترتیب آخرین اجرای بخش تلفیقی، با حضور گروه موسیقی کماکان رقم خورد.
ای خداوند، قصد، گو به ساقی، و تبوگا، زنبور، شب، پایان، آرد و ای عشق ازجمله قطعات اجرایی در این کنسرت بودند که با تنظیم جدیدی به مخاطبان ارائه شدند.
گروه موسیقی کماکان در اجرای شب گذشته خود نوع تازه‌ای از موسیقی جنوب ایران را به مخاطبان جشنواره ارائه داد و مهدی ساکی که به‌واسطه شیوه متفاوتش در خوانش شعر و ادای کلمات بین مخاطبان مورد استقبال قرار گرفت.
سردار سرمست (آهنگساز، نوازنده پیانو)، ابراهیم علوی (گیتار بیس و عود) و مهرداد علیزاده (پرکاشن) اعضای گروه موسیقی کماکان را تشکیل می‌دادند و در این اجرا مهدی ساکی را همراهی کردند.
پروژه موسیقایی کماکان در سال 1390 با محوریت مهدی ساکی، آهنگساز و خواننده، بر اساس تم‌ها و نغمات موسیقی جنوب ایران، به‌ویژه خوزستان، و با توجه ویژه به شعر کهن ایرانی شکل گرفت.
کماکان پیش از انتشار آلبوم خود، اجراهای متعددی را در تهران برگزار کرد که از این میان می‌توان به کنسرت برج آزادی و هفته تلفیقی موسیقی تهران اشاره کرد. نخستین آلبوم این پروژه با عنوان «کماکان» به سرپرستی و تنظیم ماکان اشگواری در بهار سال 1394 رونمایی شد. گروه کماکان در جشنواره موسیقی فجر سال گذشته در بخش تلفیقی به اجرای قطعات جدید آلبوم دوم پرداخت که با استقبال مخاطبان همراه شد.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش آغاز شد و شب گذشته به کار خود پایان داد و امروز (30 دی‌ماه) مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت برگزار می‌شود.

عکس: سید حسام الدین موسوی نژاد
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه