ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

نخستین حضور بهنام بانی در جشنواره موسیقی فجر

بهنام بانی، از خوانندگان پاپ مطرح این روزها، برای نخستین بار در جشنواره موسیقی فجر به اجرا پرداخت.
نخستین حضور بهنام بانی در جشنواره موسیقی فجر/ صدای جیغ و دست می‌آید؟!به گزارش خبرنگار ریتم نو، این خواننده، 25 دی‌ماه سال جاری طی دو سانس در سالن ایرانیان به روی صحنه رفت و تنها کنسرت پاپِ ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر را برگزار کرد.
پیش از شروع برنامه حضار یک دقیقه ایستاده به احترام شهدای حادثه نفت‌کش سانچی سکوت کردند. سپس اعضای گروه روی سن آمدند و شروع به نواختن سازهای خود کردند و قطعه "علاقه خاص" هم‌زمان با پخش کلیپ آن، اجرا شد. بعد از اجرای آن، بانی ابراز امیدواری کرد که شبی پرانرژی را به همراه هواداران سپری کند و گفت: «فکر می‌کردیم امشب به دلیل اتفاق ناگوار برای دریانوردان، اجرا نداشته باشیم. ولی ترجیح داده شد کنسرت برگزار شود." او از حضار خواست بار دیگر به احترام جان‌باختگان حادثه سانچی و همچنین زلزله کرمانشاه یک ‌دقیقه سکوت کرده و سپس به‌افتخار آن‌ها دست بزنند.»
وی در ادامه افزود: «من یک جمله در کنسرت‌هایم می‌گویم  که تقریباً معروف شده و امشب هم وقتی می‌گویم؛ "سالن بالا" دوست دارم صدای جیغ و دست شمارا بشنوم و سکوت نباشد.»
بعد از اجرای قطعه "همه دنیام"، بهنام بانی گفت: «من خیلی اهل نقد کردن نیستم. ولی برخی حضار گویی هنوز یخشان باز نشده و مرا با اخم‌ نگاه می‌کنند. انگار هنوز با من و سبیل‌هایم احساس غریبی می‌کنند.» 
سپس از حاضران پرسید که آهنگ "دل نَکن" را شنیده‌اند یا نه! با شنیدن جواب مثبت حضار بیان کرد: «من این قطعه را هنوز پخش نکردم و متعجبم از کجا آن را شنیده‌اید.» 
در ادامه "همه دنیام"، "دل نَکن"، "اخماتو وا کُن"، "چه بخوای چه نخوای" و "بَسَمه" (با پخش کلیپ) اجرا شدند. سپس بانی از حضور دوست و رهبر ارکستر گروه خود، حامد برادران که باعث شد اتفاقات هنری خوبی برای او و برخی خوانندگان دیگر بیفتد، در سالن خبر داد که مورد تشویق پرشور افراد داخل سالن قرار گرفت. بانی به شوخی گفت: «چون حامد میکروفن ندارد، من به‌جای او میگم که حامد عاشقتونه!»
سپس بانی و گروهش قطعات "من یه دیوونه ام"، "عاشقم کرده"(با پخش کلیپ) و "توقع ندارم"(با همراهی نور موبایل‌های مردم) را به اجرا درآوردند. 
بعد از اجرای این قطعات، بانی از همراهی علیرضا ثنائی(گیتار الکتریک)، میلاد جوزی(گیتار باس)،علیرضا الیاسوند(گیتار آکوستیک) و احسان رنجور (ویولن) و حضور مادرش که او را فانوس زندگی‌اش نامید، در سالن تشکر کرد و از حضار خواست آن‌ها را تشویق کنند. 
سپس قطعه "وای دل بی قرارم" و "چی بگم" اجرا شد و در حین اجرای آن‌ها، بانی از حضار خواست هومن آزما(پیانیست، نوازنده کیبورد و تنظیم‌کننده)، اکبر شهریاری(پرکاشنیست)، صالح کیوان(درامر)، هادی جداری(نوازنده ساکسوفون)، علی تیموری(صدابردار سالن)، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره اماکن نیروی انتظامی، مرتضی اسماعیلی(نورپرداز سالن) کرد. 
"من یه دیوونه ام" با ریتمی آرام و با همراهی نور موبایل‌ها، آخرین قطعه اجراشده در این کنسرت بود. 
کنسرت بهنام ‌بانی برای نخستین بار در سالن ایرانیان و در جشنواره موسیقی فجر، ۲۵ دی‌ماه سال جاری در دو سانس برگزار شد. 
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.


نویسنده : سارا طاهری | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه