ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۶

سرنای لرستان در برج آزادی/ وزیر ارشاد به تماشا نشست

کنسرت گروه موسیقی سرنای لرستان به سرپرستی احسان عبدی پور و خوانندگی محمد رحیم باجلاوند، 23 دی‌ماه سال جاری در چهارمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

سرنای لرستان در برج آزادی/ وزیر ارشاد به تماشا نشستبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت، شنبه‌شب ساعت 18:30 در حالی در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه رفت که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه اجرا بود.
محمد قربانی (تار)، بابک پیمانی (تمبک و سازهای کوبه‌ای) و داوود رضایی (کمانچه) اعضای گروه موسیقی سرنای لرستان را به سرپرستی احسان عبدی پور نوازنده سورنای و خوانندگی و نوازندگی کمانچه محمد رحیم باجلاوند تشکیل می‌دادند.
سوزه سوزه، سیت بیارم، کوش طلا، آواز علیدوستی، بزارن بینا بینا هه لاو، هه گله، کوچله، ه وله، آوازهای ساریخانی و دنگ دال و هم‌نوازی سرنا و کمانچه (بی‌کلام) انتخاب‌های گروه سرنای لرستان برای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود.
گروه موسیقی سرنای لرستان که از سال 1383 فعالیت‌های خود را آغاز کرده، تاکنون کنسرت‌های فراوانی را در داخل و خارج از کشور به روی صحنه برده است و همواره در حفظ ارزش‌ها و اصالت‌ها و اجرای رپرتوار و مقام‌ها اصیل موسیقی لرستان و دیگر مناطق لُر نشین ایران داشته است.
سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمانان کنسرت گروه موسیقی سرنای لرستان بود و به تماشای اجرای این گروه نشست.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

عکس:‌ سید حسام الدین موسوی نژاد

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه