ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۲ دی ۱۳۹۶

ساز کودکان و نوجوانان در جشنواره کوک شد

کنسرت ارکستر پارس به سرپرستی و رهبری ناصر نظر، جمعه‌شب 22 دی‌ماه سال جاری در سومین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

ساز کودکان و نوجوانان در جشنواره کوک شد
به گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت با حضور کودکان و نوجوانان، ساعت 18:30 در تالار وحدت تهران روی صحنه رفت.
ارکستر بزرگ پارس که سابقه بیش از سه دهه فعالیت موسیقی در بخش کودک و نوجوان را دارد، به همت ناصر نظر برای چندمین سال پیاپی و به‌عنوان تنها گروه شرکت‌کننده در بخش کودک و نوجوان در جشنواره موسیقی فجر حضور پیدا کرد.
این کنسرت در دو بخش موسیقی ایرانی و ارکسترال برگزار شد که در بخش نخست با سازهای ایرانی و سازهای کوبه‌ای با 150 نوازنده روی صحنه رفت و در بخش دوم قطعات ساخته‌شده توسط ناصر نظر با حضور 300 نوازنده نواخته شد. درمجموع در کنسرت ارکستر بزرگ پارس 450 نوازنده به اجرای برنامه پرداختند.
قطعات شازده کوچولو، مترسک، هوای تازه، رنگارنگ، دنیا من و آوای جان ازجمله قطعات اجرایی در این کنسرت بود.
امیر مقرب صمدی (سرپرست ارکستر کوبه‌ای)، گلنوش صالحی (سرپرست گروه نوازی ایرانی)، حامد کرمانی (سرپرست ارکستر زهی)، مهرداد تیموری، فرشید کهن دل، ارغوان ملک محمدی و پگاه مصطفایی (سرپرست گروه کر)، ماریا غفاری، مستانه حکیمی، روشنک کی منش و گلسمن مهدیان (سرپرست ریکوردر)، رضا افشاری (مدیر اجرایی) و مهدی عبدالوهاب (مدیر روابط عمومی) در این اجرا ناصر نظر (سرپرست گروه و رهبر ارکستر بزرگ پارس) را همراهی می‌کردند.
ناصر نظر، پایه‌گذار گروه موسیقی پارس و خالق اثر دنیای شادی، نخستین ارکستر سمفونیک نوجوانان را در سال 1371 تشکیل داد.
وی همواره آموزش مربیان موسیقی کودک را از ارکان مهم موسیقی در ایران قلمداد و خود تلاش‌های بسیاری در این زمینه کرده است. این گروه به‌صورت فعال از چهارمین جشنواره موسیقی فجر تابه‌حال و نیز همه‌ساله به مناسبت روز جهانی کودک به اجرای برنامه پرداخته است.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران برگزار می‌شود.

عکس: امین رجبی

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه