ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
از سؤال جنجالی از رئیس‌جمهور تا نوید انتشار آلبوم عربی در خرداد

غوغای امپراطور و هوادارانش در شب دوم جشنواره موسیقی فجر

مهدی یراحی، در بخش پاپ و در شب دومِ سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در سالن همایش ایرانیان به روی صحنه رفت که این اجرا مورد استقبال زیاد مخاطبان واقع شد.
غوغای امپراطور و هوادارانش در شب دوم جشنواره موسیقی فجربه گزارش خبرنگار ریتم نو، در ابتدای برنامه نوازندگان به هنرنمایی پرداختند و همچنین مینو قاسمپور (همسر زنده‌یاد ناصر فرهودی) به تک‌نوازی ساز قانون پرداخت. سپس مهدی یراحی از پشت‌صحنه با خواندن قطعه "سرما نزدیکه" روی سن آمد و بعد از اجرای این قطعه، ضمن تشکر از مینو قاسمپور و سلام و احوالپرسی با افراد داخل سالن، از حضور دوباره در سالن ایرانیان و جشنواره فجر ابراز خوشحالی نمود‌. 
پس از اجرای قطعه‌های "آخرین اسیر" و "آینه قدی " یراحی از حضار خواست که علی افلاطونی (نوازنده گیتار الکتریک)، مجید رضاپور (نوازنده درام)، حامد حمیدزاده (نوازنده گیتار بیس و تنها پدر گروه) و دخترش خورشید را تشویق کنند. سپس قطعه "من علمک" را با همراهی مردم و استقبال زیاد آن‌ها اجرا شد. پس‌ازآن، یراحی از محسن رجب پور(تهیه‌کننده آثار موسیقی پاپ)، مدیرکل دفتر امور موسیقی و کارکنان این مجموعه، خانم علیزاده، حراست معاونت هنری و کارکنان این مجموعه، مدیریت و کارکنان مجموعه ورزشی آزادی، مدیریت و کارکنان فدراسیون‌ وزنه‌برداری، نیروی انتظامی، عوامل آتش‌نشانی و اورژانس، مجید پیرایش مدیریت و کارکنان سالن ایرانیان، عوامل فنی، علی تیموری (صدابردار)، مرتضی اسماعیلی (نورپرداز)، تصویربردار و مسئول نمایشگر سالن تشکر کرد. 
سپس وی قطعه "مثل مجسمه" را اجرا کرد و ابراز امیدواری کرد که آلبوم عربی زبان خود را که شامل قطعات شاد و احساسی است، تا خرداد سال آینده منتشر شود. همچنین از آماده‌سازی آلبوم خود به زبان فارسی نیز خبر داد و سپس از رضا کلهر(ناظر میکس) و امیرحسین بی‌ریا(مدیر هماهنگی گروه) و عظیم روحانی(نوازنده گیتار اسپانیش گروه) تشکر کرد. قطعات بعدی که اجرا شد "عطر تو" و "هر جای دنیایی دلم اونجاست" بود که بعدازآن یراحی از حضار درخواست کرد تا مجدداً عظیم روحانی و مهرداد احمدزاده(نوازنده کیبورد و همخوان) و همچنین امیر فقیه(سینت سایزر و سمپلر که با گروه کاکو بند هم همکاری می‌کند) و دانیال دانشور(پرکاشنیست) را تشویق کنند. او از همکاری و حضور افرادی چون امیر خائف زاده(تهیه‌کننده)، فرهاد گوی آبادی(مدیر برنامه)، مهدی کُرد(تهیه‌کننده و برنامه)، محمد زندوکیلی(خواننده)،محسن ابراهیم زاده(خواننده) و سوگل طهماسبی(بازیگر) سپاسگزاری کرد. 
در ادامه کنسرت، مهدی یراحی از مخاطبان خواست تا او را در اجرای قطعه "شونه های تو" برای نخستین بار همراهی کنند. مردم از او درخواست کردند تا قطعات درخواستی آن‌ها را هم بخواند. اما یراحی اعلام کرد که او باید طبق لیست جشنواره بخواند و نمی‌تواند قطعاتی را تغییر داده یا اضافه کند. بعد از اجرای قطعه "نفس"، او مجدداً از خانم علیزاده تشکر کرد و به شوخی گفت: "شاهد باشید که ما چقدر به قوانین پایبندیم و با وجود اصرار زیاد مردم، قطعات را تغییر ندادیم و آن‌ها را طبق لیست جشنواره اجرا کردیم."
سپس مهدی یراحی با نواختن گیتار، قطعه "از خودت خبر بیار" و بعدازآن، قطعات "منو رها کن"، "هوای دیدن تو"، "زمستون" را اجرا کرد. بعد از اجرای قطعه "زمستون"، عماد لاریجانی (نوازنده کیبورد گروه) مورد تشویق قرار گرفت. سپس به دعوت مهدی یراحی، مینو قاسمپور بار دیگر روی سن آمد تا قطعه "غزال" با همراهی او اجرا شود. 
از دیگر اعضای گروه می‌توان مرسل وطنی، نوازنده سرشناس ساکسوفون را نام برد. 
 از نکات قابل‌توجه این کنسرت همراهی پرشور مردم در اجرای قطعات، اجرای قطعه "من‌ علمک" برای بار دوم و به‌عنوان قطعه پایانی و همچنین تنظیم متفاوت برخی قطعات بود. 
همچنین یراحی در بخش از این کنسرت هنگام معرفی عظیم روحانی نوازنده گیتار، در واکنش به تشویق تماشاگران به شوخی گفت: «قبل‌تر روحانی را محکم‌تر تشویق می‌کردید! از رئیس‌جمهور راضی هستید یا نه؟! انشا الله که راضی باشید.»
کنسرت مهدی یراحی برای بار دوم در سالن ایرانیان و در جشنواره موسیقی فجر، ۲۱ دی ماه سال جاری ساعت ۱۹ برگزار شد.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران برگزار می‌شود.


نویسنده : سارا طاهری | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه