ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۹ دی ۱۳۹۶
پیام حمیدرضا نوربخش:

برگزاری جشنواره موسیقی فجر، فرصتی برای مرور داشته‌ها

حمیدرضا نوربخش مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به این جشنواره پیام داد.

برگزاری جشنواره موسیقی فجر، فرصتی برای مرور داشته‌هابه گزارش ریتم نو، در متن پیام حمیدرضا نوربخش چنین آمده است:

«باسمه تعالی

سخن از موسیقی ایران‌زمین، سخن از صدای عشق است و یقیناً به‌اندازه‌ی قدمت و قداست این موهبت الهی، می‌توان از ارجمندی‌های نهفته در معارف موسیقی این سرزمین کهن، صداقت اهالی شریف آن، زیبایی‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیرش و نقشی که در همراهی با فرازوفرودهای تاریخ اجتماعی مردم نجیبمان داشته است؛ سخن به میان آورد و بی‌گمان، نمونه‌ی بارز این ویژگی‌ها را می‌توان از غوغایی که موسیقی ملّی ایران در فجر پنجاه‌وهفت و ایّام قبل و بعد آن برپا کرد؛ به‌روشنی سراغ گرفت.

این شور و نوای شگفت هنری و تأثیر معجزه‌وار آن در تقویت روح حماسی آحاد ملّتمان، وامدار توانمندی‌های نهفته در بطن این موسیقی و نقش‌آفرینی هنرمندانی بود که از متن باور و امید مردم برخاسته و عاشقانه به معرفی آرمان‌های بلند خود ایستادند و البته نیز، این روند حضور و تأثیر، در فرازهای بعدی و بعدی تا سال‌های دیگر تا اینک، به قوّت و زیبایی ادامه یافته است.

و امّا این رساترین گونه‌ی هنری، هرساله در قامت "جشنواره‌ی موسیقی فجر"، گزیده‌ای از آفرینش‌های تازه و بخشی از ظرفیت‌های منحصربه‌فرد خود را به تماشا و ارزیابی همان مردم می‌گذارد.

ازاین‌روی، برگزاری این جشنواره، توانسته است به‌عنوان فرصتی برای مرور داشته‌ها و ترمیم فرو گذاشته‌ها و همچنین ویترینی برای مرور فعالیت‌های یک‌ساله‌ی هنرمندان این عرصه، به شمار رود و هرساله با بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات سازنده، به اجراهایی تخصصی‌تر و رویکردهایی روشمند و متنوع‌تر برای حرفه‌ای‌تر شدن خود، دست یابد.

در آستانه‌ی دیدار با سی و سومین تجربه‌ی این رویداد بزرگ، خرسند آنیم که پس از تلاشی پیگیر و هدفمند، بیش از نود اجرا در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی، کلاسیک، نواحی ، بانوان، ارکسترال ، پاپ و تلفیقی، به ارائه‌ی برنامه‌های خود در ایّام جشنواره، خواهند پرداخت و نتایج رصد تخصصی قریب به دویست اثر تولیدی فعالان حوزه‌ی موسیقی کشور نیز درلوای "جایزه ی باربد" که به‌عنوان نقطه‌ی عطف این رخداد خاص، از دوره‌های سی و یکم به این جشنواره پیوسته است- در قالب معرفی چهره‌ها و آفرینش‌های برتر، اعلام خواهد گردید و بهره‌یابی از اجرای گروه‌های بین‌الملل، به‌ویژه از کشورهای حوزه‌ی" ایران فرهنگی" نیز در بخش ویژه‌ی خود، مؤید هم‌طرازی این جشنواره با فستیوال‌های مطرح جهانی خواهد بود.

امید این‌جانب و تمامی همراهان و همکارانم در بخش‌های مختلف هدایت و اجرای این جشنواره، برافروختن شایسته‌ی سی و سومین چراغ پرفروغ موسیقی این مرز پرگهر در گستره‌ی همیشه پایدار معرفت و هویت مردمان آن است. کاروانی که بود بدرقه‌اش لطف خدای / به تجمّل بنشیند، به جلالت برود

حمیدرضا نوربخش/ مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر»


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه