ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۶

جشن تولد زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی برگزار شد

جلسه هفتگی خانه ترانه به مناسبت تولد زنده یاد دکتر افشین یداللهی، 14 دی‌ماه با حضور خانواده ایشان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.
جشن تولد زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی برگزار شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، مراسم با پخش قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز و با حضور مهدی ایوبی و حسین غیاثی مجریان برنامه، قطعه معمای شاه با صدای سالار عقیلی پخش شد.
در ابتدا برنامه مسعود نظرخان، علی منصوری، رومینا هوشمند، فرهاد فکور، آدینه مصطفی‌زاده، سمانه نوریان، ساره تاجیک، محمد درویش و امید روزبه در کارگاه ترانه شعرهای خود را خواندند که موردنقد ترانه‌سرایان صاحب‌نام قرار گرفتند.
بعدازآن کلیپی از مرحوم دکتر افشین یداللهی پخش شد که اعتراض یکی از تماشاگران را در پی داشت که مهدی ایوبی گفت این کلیپ در زمان حیات دکتر افشین یداللهی ساخته و یک سال و نیم قبل در حضور خود ایشان در خانه ترانه پخش‌شده است. سپس با اجرای استندآپ کمدی عمران میری، برنامه با خواندن شعر توسط هما سعادت و علی ایلیا ادامه یافت.
آرش یداللهی برادر دکتر یداللهی ضمن تشکر از خانه ترانه گفت: تولد افشین 21 دی‌ماه خواهد بود و هفته بعد جلسه خانه ترانه در سرنا برگزار می‌شود به همین خاطر تولد افشین با حضور خانواده و دوستداران روز جمعه از ساعت 15 در سر مزار این مرحوم برگزار خواهد شد.
در ادامه برنامه امیر توده فلاح شعری که بعد از فوت دکتر سروده بود اجرا کرد و فضای احساسی در جلسه حاکم شد و بعدازآن مهدی اشرفی باوجود شلوغی جلسه ترانه خود را خواند.صابر قدیمی ترانه‌ای طنز در وصف دکتر یداللهی خواند و حسین غیاثی شعری درباره دکتر سروده بود برای اولین بار در این برنامه قرائت کرد.
حسن علیشیری به دعوت مهدی ایوبی بر روی سن آمد و با خواندن ترانه  توضیحاتی درباره نخستین جایزه دکتر یداللهی داد: این جایزه با هماهنگی خانه ترانه و انتشارات نگاه در سه بخش یک خاطره از فردا ، یک خاطره از امروز و یک خاطره از طی مراسمی در نیمه دوم اسفندماه برگزار خواهد شد.
میثم یوسفی و روزبه بمانی مدیر خانه ترانه صحبت‌هایی درباره دکتر یداللهی انجام دادند و ترانه‌های خود را برای تماشاگران در جلسه خواندند و بعدازآن مراسم تولد زنده‌یاد دکتر افشین یداللهی برگزار شد و در انتهای برنامه رستاک حلاج با اجرای سه قطعه یکی درباره دکتر یداللهی ، "جوون مرگ" و قطعه‌ای که به‌زودی منتشر خواهد شد جلسه را به پایان رساند.

نویسنده : محمد حسین خسروی فر | عکس: سارا طاهری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه