ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۶ دی ۱۳۹۶
در جشن سالگرد کانون ادبی زمستان اتفاق افتاد:

تقدیر از سالار عقیلی/ اجرای کاوه آفاق

جشن دوازدهمین سالگرد کانون ادبی زمستان؛ در حالی عصر روز سه‌شنبه ۱۲ دی در تالار ایوان شمس برگزار شد که سالار عقیلی خواننده موسیقی ایرانی موردتقدیر قرار گرفت.

تقدیر از سالار عقیلی/ اجرای کاوه آفاقبه گزارش ریتم نو، این برنامه هرسال به مناسبت گرامیداشت یک سال فعالیت ادبی کانون زمستان با حضور فعالان این عرصه برگزار می‌شود.

در این جشن که با حضور چهره‌های برتر ادبیات، ترانه و موسیقی همچون بهزاد فراهانی، محمدرضا چراغعلی، ابوالفضل صادقی نژاد، شهره سلطانی، بابک زرین محمدرضا عیوضی، ارمغان بهداروند، فریبا وکیلی، فردین ناجی، یاسین ترکی، توحید و حامد کاظمی و ... برگزار شد؛ سالار عقیلی موردتقدیر قرار گرفت.
عقیلی به‌پاس توجه شایسته به شعر معاصر و بهره‌گیری از اشعار فاخر و ارزشمند، همکاری با شاعر و ترانه‌سرای ارزشمند، زنده‌یاد افشین یداللهی و توجه خاص به تصنیف بعد از انقلاب توسط کانون ادبی زمستان موردتقدیر قرار گرفت و سپس با همراهی پیانو همسرش "حریر شریعت زاده" قطعه ایران را اجرا کرد.
کاوه آفاق و آرمان مهربان، رضا تاجبخش، محمدرضا مقدم و وحید مهراد و محسن مهاجر در بخش‌های جداگانه‌ای از این مراسم به اجرای موسیقی پرداختند.
شهرام شکوهی نیز با حضور بر روی صحنه به بیان خاطره‌ای از دوران دانشجویی پرداخت و بخشی از مثنوی معنوی مولانا را اجرا کرد.
در این جشن شاعران و ترانه‌سرایانی همچون احسان افشاری، علیرضا بدیع، سعید بیابانکی، سعید دبیری، غلامرضا طریقی، گروس عبدالملکیان، هرمز علیپور، ناصر فیض، صابر قدیمی، مهرنوش قربانعلی، عبدالجبار کاکایی، مهدی موسوی میرکلایی، بهروز یاسمی به شعر خوانی پرداختند.
در بخش پایانی جشن به‌رسم یادبود کیک تولد دوازدهمین سالگرد تأسیس کانون رونمایی و باهدف تقسیم شادمانی جشن با اقشار آسیب‌دیده جامعه این کیک از طرف شاعران و هنرمندان حاضر در جشن به آسایشگاه بچه‌های آسمان فرستاده شد.
کانون ادبی زمستان در طی سال گذشته ۱۵۷ نشست تخصصی ادبی، ترانه و موسیقی برگزار کرده و در سال جدید نیز به فعالیت‌هایش ادامه خواهد داد.

عکس: عرفان زاده سلطان

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه