ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۰ دی ۱۳۹۶
کاوه آفاق در برج میلاد دست به اعتراض و رسوایی زد

آدم نمی‌تواند شصت‌سالگی ساسی مانکن یا امیر تتلو را تجسم کند/ این استیج جای خوانندگان با سه آهنگ نیست!

کاوه آفاق در کنسرت خود به حضور خوانندگانی که با انتشار چند تک آهنگ بر روی استیج سالن‌های تهران حضور پیدا می‌کنند اعتراض کرد و به خوانندگانی چون ساسی مانکن و امیر تتلو بابیان جمله " آدم نمی‌تواند شصت‌سالگی ساسی مانکن یا امیر تتلو را تجسم کند " کنایه زد.

آدم نمی‌تواند شصت‌سالگی ساسی مانکن یا امیر تتلو را تجسم کند/ این استیج جای خوانندگان با سه آهنگ نیست!به گزارش خبرنگار ریتم نو، کاوه آفاق، نهم دی‌ماه سال جاری طی یک سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد به روی صحنه رفت و برای نخستین بار قطعاتی از دومین آلبوم رسمی خود با عنوان «شال» که هنوز روانه بازار موسیقی کشور نشده است، را برای مخاطبانش اجرا کرد.

خواب بازی، بازم امشب گریه کردم، باشگاه بازنده‌ها، حق، فلوکستین، بدرود، شهر من کو، اتاق آبی، کلنجار، ملودی، دیگه حسش نیس، عطر تو، عبور، ضد گلوله، دل، پرانتز، ماسک و شال، قطعات اجرایی در کنسرت دی‌ماه کاوه آفاق بودند که برای مخاطبان به اجرا درآمدند.

کاوه آفاق پس از اجرای قطعه خواب بازی به مخاطبانش نوید اجرای قطعه شال را در پایان کنسرت داد و تمامی تماشاگران را مهمان‌های ویژه اجرا خواند.

آفاق پیش از اجرای قطعه‌ای جدید بیان کرد: «طبق قولی که به شما داده بودیم، قطعاتی از آلبوم جدید را اجرا خواهیم کرد، باشگاه بازنده‌ها از آلبوم جدیدم است مطمئناً شعر آن را بلد نیستید اما کاری ست در رابطه با آدم‌های پاک و نوازنده‌های خیابانی است.»

خواننده شال، پیش از اجرای قطعه حق، سال نو میلادی را به آندره خاچیکیان نوازنده گیتار الکتریک، از طرف خود و هوادارانش، تبریک گفت.

آفاق پیش از اجرای قطعه «ملودی» از آلبوم جدید خود اظهار کرد: «ما قول انتشار آلبوم را پیش از برگزاری کنسرت داده بودیم اما بنا به دلایلی این مهم انجام نشد اما به دلیل قولی که دادیم، قطعاتی از این آلبوم را برایتان اجرا خواهیم کرد. آهنگ ملودی را حدود شش سال پیش به رضا سورتیچی واگذار کردم که خواند و منتشر کرد اما همیشه به او می‌گفتم من یک آهنگ بهتر از شال را به تو دادم اما تصمیم گرفتیم در آلبوم جدید، ورژن جدید این کار را بخوانم.»

این خواننده با اشاره به خوانندگانی در مجالس عروسی به خوانندگی می‌پردازند و خاطره از حضورش در عروسی به‌عنوان خواننده، گفت: «در سن هجده‌سالگی برای خوانندگی در مجلسی حاضر شدم اما ازآنجایی‌که تجربه نداشتم و بلد نبودم، از مراسم مرا به بیرون انداختند اما تجربه خوبی بود. نمی‌خواهم سطح خوانندگان و نوازندگانی که در مجالس می‌روند را پایین بیاورم اما ارتقا در حرفه کاری بسیار مهم است. به‌طور مثال آدم نمی‌تواند شصت‌سالگی ساسی مانکن را تجسم کند! البته ساسی مانکن نسبت به کسانی که روی استیج های این سالن‌ها می‌آیند، شرف دارد. هرکسی را خواستید بدانید در این عرصه ماندگار است یا نه! شصت‌سالگی‌اش را تصور کنید مثلاً امیر تتلو! این آدم وقتی پدربزرگ شد به نوه‌هایش چه چیزی یاد می‌دهد؟! بغ‌بغو!!!

در ادامه آهنگ «ماسک» با تنظیم جدیدی اجرا و کاوه آفاق برای اینکه نشان دهد می‌تواند در سبک شش و هشت هم کار بسازد اما خودش نمی‌خواهد، اواسط این کار را در فضایی شش و هشت اجرا کرد و با حرکات مزون به تمسخر پرداخت و در پایان گفت: منظور من باکسانی است که هنوز یک آلبوم رسمی ندارد و فقط با چند آهنگ، هر شب به روی این استیج می‌آید. این اتفاق تقصیر من و همکارانم است. من باید رسوا کنم کسی را که سه آهنگ دارد و هرروز روی این استیج است! این خواننده نباید روی این استیج باشد بلکه باید در مسابقات خوانندگی شرکت کند، بعد آموزش ببیند و ...! این استیج و تالار وحدت جای امثال این خوانندگان نیست. این استیج ها برای کسانی است که زحمت کشیدند و حاضر به اجرای هر کاری نیستند.

از نکات قابل‌توجه این کنسرت، زدن ماسک شیمیایی توسط اعضای ارکستر بر روی صحنه و هنگام نواختن قطعه «شهر من کو» بود. همچنین کاوه آفاق پس از اجرای قطعه دل، گریه کرد که تمامی مخاطبان را فضای سالن تحت تأثیر قرار داد.

رستاک حلاج، اشوان، استاد مسعود فروتن، محمد شیروانی، مجید برزگر، مهوش مرادی، محسن قاضی مرادی، بهاره رهنما، نازنین بیاتی، بهرنگ توفیقی و معصومه کریمی مهمانان ویژه این اجرا بودند.

اعضای ارکستر را پیام زمانی (درامز) ، آندره خاچیکیان (گیتار الکتریک) ، شهاب آفاقی (گیتار آکوستیک) ، مهرداد حامدی (گیتاربیس) ، آرمان تبریزیان (گیتار) به رهبری آرمان مهربان و نوازندگی کیبورد تشکیل می‌دادند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه