ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۹ - ۱۹ آذر ۱۳۹۶
رونمایی از یک سازِ شهری

صدای زیگورات در شهر شنیده خواهد شد / سازی برای نواختن همه

ساز شهری «زیگورات»، توسط آستیاژ ضیائی پس از دو سال پژوهش و کار میدانی، ساخته و رونمایی می‌شود.

صدای زیگورات در شهر شنیده خواهد شد / سازی برای نواختن همهبه گزارش ریتم نو، ضیائی ایده پرداز و طراح این ساز شهری گفت: این ساز که محصول دغدغه‌های من در حوزه ایجاد مشارکت شهروندی با فضای عمومی شهر است، دارای ساختاری کاربردی است که همه در هر سنی و با هر سطح آشنایی با موسیقی توانایی نواختن با آن را خواهند داشت.

این دانش آموخته برنامه‌ریزی شهری، که موسیقی را با ساز پیانو دنبال می‌کند افزود: زیگورات یک ساز پنتاتونیک است که از مصالح مقاوم فلزی و برای استفاده در فضای باز شهری طراحی‌شده است.

او درباره دلایل پرداختن به ساخت این ساز گفت: صدای شهر تهران مدتی است که در حال تغییر است و متناسب با آن نظام حاکم بر روابط درونی شهروندان نیز تغییر کرده است. من تلاش کرده‌ام تا با شناخت منظر شنیداری شهر تهران، جلوه‌ای جدید به آن اضافه کنم.

ضیائی تأکید کرد: زیگورات بهانه خوبی برای ایجاد این همگرایی است. این ساز در حال حاضر مراحل پایانی ساخت را پشت سر می‌گذارد و به‌زودی دریکی از اماکن عمومی- فرهنگی تهران به همراه یک پرفورمنس محیطی با محوریت زیگورات رونمایی خواهد شد و پس‌ازآن عموم مردم امکان استفاده از آن را خواهند داشت.

انتهای پیام/


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه