ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۶
همایون شجریان و برادران پورناظری برای کرمانشاه کنسرت دادند

فریادی برای #ایران_من

همایون شجریان به همراه تهمورس و سهراب پورناظری کنسرت «ایران من» را از یازدهم آذرماه سال جاری به روی صحنه‌ی تالار وزارت کشور برد.

فریادی برای #ایران_منبه گزارش خبرنگار ریتم نو، بخشی از عواید این کنسرت و کمک‌های حامی مالی برنامه شرکت «دوو» برای رفع احتیاجات آینده‌ی مصیبت‌دیدگانِ زلزله‌ی کرمانشاه، هزینه می‌شود.

همایون شجریان و برادران پورناظری پیش‌ازاین درباره این کنسرت توضیح داده بودند: «بخشی از عوایدِ این کنسرت و بلیت‌های اهدایی که به‌صورت همت عالی در اختیار تعدادی از علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و همچنین کمک‌های اسپانسرِ برنامه -شرکت «دوو»- برای رفع احتیاجاتِ آینده‌ی مصیبت‌دیدگانِ زلزله‌ی کرمانشاه، هزینه خواهد شد. کمپین #ایران_من نیز در همین راستا فعالیت‌ خواهد کرد. جزییات هزینه کردِ کمک‌های مالی برای زلزله‌زدگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت. امید است ما نیز بتوانیم به‌اندازه‌ی قطره‌ای از دریای همدلی بی‌حدومرز مردمِ #ایران_من دین خود را ادا کنیم.»

این کنسرت با قطعه «کولی» با آهنگسازی و تنظیم تهمورس پورناظری و شعری از سیمین بهبهانی آغاز و در ادامه «او می‌کشد قلاب را» با تنظیم سهراب پورناظری و شعر سعدی، «دل به دل» با آهنگسازی تهمورس پورناظری، تنظیم سهراب پورناظری و شعر هومن ذکایی، «گریه می‌آید مرا» با آهنگسازی سهراب پورناظری، تنظیم دیوید گارنر و شعر امیرخسرو دهلوی، «ابر می‌بارد» با آهنگسازی سهراب پورناظری، تنظیم بردیا کیارس و شعر امیر خسرو دهلوی، «حصار» با آهنگسازی و تنظیم تهمورس پورناظری و شعر محمدرضا شفیعی کدکنی، «آواز باران کجا» برگرفته از آواز استاد کریم‌خانی و شعر پوریا سوری، «خوب شد» با آهنگسازی سهراب پورناظری، تنظیم رضا صادقی و شعر اهورا ایمان، «اگر بخوانی» با آهنگسازی و تنظیم تهمورس پورناظری و شعر بهزاد کرمانشاهی، «چرا رفتی» با آهنگسازی تهمورس پورناظری، تنظیم دیوید گارنر و شعر سیمین بهبهانی، «آهای خبردار» با آهنگسازی سهراب پورناظری، تنظیم دیوید گارنر و شعر حسین منزوی و «با من صنما» با آهنگسازی و تنظیم سهراب پورناظری و شعر مولانا اجرا شد.

در پایان این کنسرت، قطعه «ایران من» به اجرا درآمد و به درخواست تماشاگران، در اواسط این قطعه، قسمتی از تصنیف ماندگار "مرغ سحر" با همراهی مخاطبان خوانده و اجرا شد.

فریادی برای #ایران_من

از نکات قابل‌توجه این کنسرت، اجرای بی‌وقفه قطعات بدون هیچ توضیح و صحبتی بود و همایون شجریان و برادران پورناظری به همراه ارکسترشان فقط به اجرای قطعات پرداختند و زمانی را صرف گفتگو و توضیحی درباره کمپین #ایران_من نکردند.

در کنسرت #ایران_من، دلنیا آرام (سوپرانو)، تینا جامه گرمی، یگانه حسینی نیا، اریک مانوکیان، امین عطایی، نیما زاهدی و آرمان گریگوریان (ویولن)، لعیا اعتمادی (ویولن آلتو)، نیلوفر سهی (ویولن آلتو)، نگار نوراد، آتنا اشتیاقی و نارک گاسپاریان (ویولن‌سل)، آرمن گاسپاریان (ویولا) شیده شکرآبی (چنگ)، آزاد میرزاپور (بربت و سه‌تار)، حسین رضایی نیا و آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، مهیار طرحی (سنتور)، آرشاک زهاکیان (کلارینت و دودک)، بهنام ابوالقاسم (پیانو)، واردان آراکلیان (گیتار بیس) و هادی اسماعیلی (کنترباس) اعضای ارکسترِ همایون شجریان (آواز)، تهمورس پورناظری (تار و سه‌تار) و سهراب پورناظری (کمانچه و سه‌تار) را تشکیل می‌دادند.

کنسرت #ایران_من به مدیریت محمدحسین توتونچیان و به همت شرکت فرهنگی هنری دل آواز و موسسه‌ی آفرینش هنر بارانا از 11 آذرماه سال جاری به روی صحنه رفت و تا 16 آذرماه ادامه دارد.

همچنین این کنسرت برای شب‌های 27 و 28 آذرماه و 3 و 4 دی‌ماه نیز طی دو سانس 19 و 22 تمدید شد و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه