ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۴ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶
در مراسم رونمایی از آلبوم «جان سرگردان» عنوان شد؛

سالار عقیلی: آثار پاپ ندارم!/ حسین خانی: دوست ندارم چراغ تولید خاموش شود

سالار عقیلی گفت: من هیچ اثری تحت عنوان موسیقی پاپ منتشر نکرده‌ام. آثاری که برای سریال‌ها خوانده‌ام را اگر در قالب یک سی دی و کار مستقل به بنده پیشنهاد می‌دادند هرگز اجرا نمی‌کردم.

سالار عقیلی: آثار پاپ ندارم/ حسین خانی: دوست ندارم چراغ تولید خاموش شودبه گزارش خبرنگار ریتم نو، مراسم رونمایی از آلبوم «جان سرگردان» با حضور سالار عقیلی خواننده، جمشید صفرزاده آهنگساز، علیرضا دریایی تنظیم کننده و صدرالدین حسین خانی تهیه کننده ظهر امروز ( ۱۱ آذرماه سال جاری) در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در ابتدا تصنیفی از آلبوم «جان سرگردان» به آهنگسازی جمشید صفرزاده و تنظیم علیرضا دریایی با صدای سالار عقیلی پخش شد تا مخاطبان برای نخستین بار قطعه‌ای از این آلبوم را شنیده و با حال و هوای آن آشنا شوند.

سالار عقیلی در ابتدا با اشاره به اوضاع نابسامان موسیقی از حضور و فعالیت صدرالدین حسین خانی در عرصه فرهنگی تشکر کرد و گفت: جان سرگردان اثر مشترکی است که حدود سه سال پیش آن را ضبط کرده‌ایم و به هرحال امروز به انتشار رسید. به یاد دارم درگذشته که در عرصه موسیقی فعال‌تر بودم به بنده خرده می‌گرفتند که چرا سالی چهار آلبوم با صدای من منشر می‌شود. درصورتی که کار ما هنری است و باید آثاری را تولید کنیم اما برخی مسائل باعث می‌شد آلبوم‌ها بدون برنامه‌ریزی و با فاصله زمانی کمی به انتشار برسد. البته به عقیده من هنرمند باید در سال یک یا دو اثر موسیقی ارائه دهد اما انباشته شدن آثار موسیقی موجب می‌شود که سالی تا شش آلبوم با صدای من منتشر شود.

خواننده آلبوم «جان سرگردان» با اشاره به سابقه کاری جمشید صفرزاده و علیرضا دریایی، بیان کرد: پیش از این با این دوستان همکاری داشته ام و کارهای تنظیم علیرضا دریایی همیشه مورد علاقه من بوده است و امیدوارم این اثر مورد قبول و پسند شما قرار بگیرد.

جمشید صفرزاده نیز با تشکر از گروه موسیقی سور و دیگر عوامل آلبوم، گفت: خواهشمندم اگر به موسیقی علاقه دارید و می‌خواهید این موسیقی ادامه پیدا کند، دانلود غیرقانونی انجام ندهید و به صورت قانونی آلبوم را تهیه کنید و این فرهنگ را به دیگران آموزش دهید.

سالار عقیلی: آثار پاپ ندارم/ حسین خانی: دوست ندارم چراغ تولید خاموش شود

علیرضا دریایی درباره تنظیم آلبوم «جان سرگردان» توضیح داد: در ابتدا قرار بر تنظیم این کار به این شکل نبود و بنده با گوش دادن به این آلبوم از جمشید صفرزاده درخواست کردم تا تنظیم کارها را برعهده بنده قرار دهد و تمام تلاشم بر این بود که شعر و ملودی را به بهترین شکل به گوش شما برسانم.

صدرالدین حسین خانی با ابراز خوشحالی از همکاری مجدد با سالار عقیلی گفت: کار تولید و مجوز این اثر حدود سه سال به طول انجامید. امروزه شرایط تولید سخت و سرمایه گذاری در موسیقی توجیه اقتصادی ندارد اما دوست ندارم چراغ تولید خاموش شود. چراکه خیلی از دوستان فعال در این عرصه اکنون به دلیل عدم حمایت بخش دولتی و دوستداران موسیقی، تغییر شغل داده‌اند. امیدوارم از سمت دولت چاره ای اندیشه شود تا بتوانیم در این راه ادامه حرکت کنیم. متاسفانه در بخش حمایتی هیچگونه فرهنگسازی انجام نشده است و برخی نگاه سطحی نسبت به این مقوله دارند و گمان می‌کنند برای تولید آثار موسیقی، هزینه‌ای صرف نمی‌شود.

سالار عقیلی با گلایه از ترویج انتشار تک آهنگ در فضای مجازی بیان کرد: امروزه دیگر چیزی به عنوان تکثیر سی دی و آثار وجود ندارد و همه تولیدات به تک آهنگ ختم می‌شود که با هم گریبانگیر این جریان شده‌ایم اما خواهش می‌کنم تمام آثار را به صورت مجاز تهیه کنید تا حتی به عنوان آرشیوی خصوصی آن‌ها را داشته باشید.

این خواننده در پاسخ به خبرنگار ریتم نو درباره چرایی تولید آثار پاپ در کنار آثار موسیقی اصیل ایرانی گفت: آثار پاپ ندارم! من هیچ اثری تحت عنوان موسیقی پاپ منتشر نکرده‌ام. آثاری که شما به آن اشاره دارید آثاری‌ست که بنده برای سریال‌ها خوانده‌ام و اگر در قالب یک سی دی و کار مستقل به بنده پیشنهاد می‌دادند هرگز اجرا نمی‌کردم چون برای سریال، فیلم سینمایی و تئاتر بوده آن‌ها را اجرا کرده‌ام. چون فضا اصلا متفاوت است و باید در آن فضاها کار انجام شود. اگر شما آلبومی از من پیدا کردید که پاپ بود، بله من جواب خواهم داد.

وی افزود: بنده فعالیت‌های موسیقایی خودم را جدای از فعالیت‌های سینما، سریال و تئاتر می‌دانم.

سالار عقیلی: آثار پاپ ندارم/ حسین خانی: دوست ندارم چراغ تولید خاموش شود

در پایان این نشست هدیه‌ای به رسم یادگار و به مناسبت تولد سالار عقیلی از طرف شرکت ایرانگام به ایشان تقدیم شد و عوامل آلبوم به امضاء آلبوم «جان سرگردان» پرداختند.

استاد هادی منتظری، مهرداد کریم خاوری، حریر شریعت زاده، مجید مولانیا وفربد فروغی از جمله مهمانان این مراسم بودند.


نویسنده : مریم رفائی | عکس: امین باقری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه