ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۴۱ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

کنسرت گروه رستاک با استقبال گسترده در استانبول برگزار شد

آخر هفته گذشته، سالن هزار و هفتصد نفره بستانچی استانبول مملو از تماشاگران علاقه‌مند بود که به تماشای اجرای گروه موسیقی رستاک نشسته بود.

کنسرت گروه رستاک با استقبال گسترده آذری زبان‌ها برگزار شد

به گزارش ریتم نو بنا بر اعلام کنسرت گذاران، این نخستین اجرای یک گروه ایرانی ست که در استانبول مخاطبانی به این گستردگی داشته که ۸۰ درصد، از هنردوستان هم از ترک زبانان بودند.

رستاک در این برنامه که با شور و هیجان خاصی هم برگزار شد، به‌غیراز اجرای قطعاتی از لرستان، کردستان، آذربایجان، گیلان، خراسان، کرمان و بوشهر، قطعاتی هم از آن‌طرف مرزهای ایران را هم اجرا کردند.

اجرای قطعه‌ی ترکیه‌ای و کرمانجیِ ترکیه با ساز بندی و تنظیم رستاکی مخاطبان آن‌ها به‌ویژه هنردوستان کشور ترکیه که ۸۰ درصد استقبال‌کنندگان بودند را به وجد آورد، همچنین تفاوت زبان برای خوانندگان این گروه خلاق چالش بزرگی بود که با تشویق و استقبال مخاطبان روبه‌رو شد.

پس‌ازاین اجرای موفق، مقررشده بود که رستاک کنسرتی را هم در دیار بکر داشته باشد که استقبال خیلی زیاد بود و به همین دلیل برنامه گذار تصمیم گرفت با برنامه‌گذاری دقیق‌تر در فرصت دیگری این کنسرت را به‌صورت تور ، در سالن‌های بزرگ‌تر در مناطق کردنشین ترکیه برگزار کند.

بخشی از درآمد این کنسرت تقدیم هم‌وطنان عزیز زلزله‌زده گردید.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه