ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۴ - ۰۹ آذر ۱۳۹۶

همای به خاطر کرمانشاه، دیوانه‌تر شد

پس از گذشت چند هفته و کم شدن تب‌وتاب کمک به زلزله‌زدگان کرمانشاه، پرواز همای تمامی عواید کنسرت «دیوانه‌تر شدم» را که در تالار وزارت کشور برگزار شد به کودکان بی‌سرپرست بازمانده زلزله کرمانشاه تقدیم کرد.

همای به خاطر کرمانشاه، دیوانه‌تر شدبه گزارش خبرنگار ریتم نو، در ابتدا به درخواست همای ۳۰ ثانیه به احترام و سوگ از دست رفتگان زلزله کرمانشاه حاضران در سکوت به پا خواسته و ایستادند.

وی در ادامه، کنسرت خود را به "یدالله کابلی خوانساری" شکسته‌نویس و خوشنویس معاصر که صحنه با آثارش آراسته‌شده بود تقدیم کرد.

کنسرت با قطعه "پناه بلندی و پستی" آغاز شد سپس درحالی‌که تصاویر زلزله کرمانشاه بر روی تلویزیون‌های سالن پخش می‌شد قطعه‌ای غمگین به زبان کُردی اجرا شد.

همای به خاطر کرمانشاه، دیوانه‌تر شد

همای پس از اجرای قطعه "نا خورده مست"، قطعه " مادر" را در حین پخش تصاویر خانوادگی خود به مناسبت تولد مادرش ، به وی تقدیم کرد.

در این اجرا ۱۳ قطعه ازجمله قطعات "زبان نگاه"، "ویرانه‌ی دل"، "بوی شراب"،" یار مرا" و... اجرا شد.

سرپرست گروه قطعه " تو بگو" را به "نادر مشایخی" آهنگساز و رهبر ارکستر، فرزند استاد "جمشید مشایخی" تقدیم کرد.

"حمیدرضا یوسفی" نوازنده سازهای کوبه‌ای در بین اجرا، به تک‌نوازی پرداخت که تماشاگران حاضر در سالن را به وجد آورد.

همای به خاطر کرمانشاه، دیوانه‌تر شد

در این کنسرت "پاشا هنجنی" نوازنده نی، "میثم مروستی" نوازنده ویولن، "محمود نوذری"نوازنده سنتور،"سرمد انکشافی"نوازنده ویولن دوم، "امین غفاری" نوازنده ویولن، "روشنک نوشی" نوازنده فلوت، "پروشات زندآیین" نوازنده ویولن‌سل و "رحمان تک دهقان" خواننده بک وکال به اجرا پرداختند.

این کنسرت با اجرای قطعه "سرزمین بی‌کران" و ایستادن تماشاگران به احترام کشور به پایان رسید.

گفتنی است؛ کنسرت پرواز همای با عنوان «دیوانه‌تر شدم» به همت موسسه فرهنگی آوای هنر به مدیریت محمد جلیل پور، هفتم و هشتم آذر ماه در تالار وزارت کشور برگزار شد.


نویسنده : صبا شکوهمند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه