ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۶
علی برکت در گفتگو با ریتم نو عنوان کرد:

مهدی یغمایی را جزو خوانندگان تلفیقی بدانید!/ ترجیح دادیم راهمان را جدا کنیم

علی برکت مدیر برنامه مهدی یغمایی در گفتگو با خبرنگار ریتم نو ضمن تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های مهدی یغمایی، از تغییر سبک این خواننده باسابقه خبر داد.

مهدی یغمایی را جزو خوانندگان تلفیقی بدانید!/ ترجیح دادیم راهمان را جدا کنیمعلی برکت در ابتدا در مورد جدیدترین فعالیت‌های مهدی یغمایی گفت: «در حال حاضر سه قطعه آماده انتشار داریم که فضای تمام این قطعات همانند آخرین قطعه‌ای که از ایشان منتشر شد، تلفیقی خواهد بود یعنی خط ملودی‌ها و لحن خودشان به سمت موسیقی سنتی می‌رود و تنظیم‌ها هم مدرن خواهد بود و سعی کردیم یک مقدار در این سبک فعالیت کنیم. ضمن اینکه این سه قطعه بعد از ایام سوگواری صفر منتشر خواهد شد. درکل ازاین‌پس مهدی یغمایی را باید جزو خوانندگان تلفیقی بدانیم.»

وی در مورد علت اصلی تغییر سبک مهدی یغمایی گفت: «متأسفانه امروزه بسیاری از افراد غیرحرفه‌ای وارد موسیقی پاپ شده‌اند که به علت عدم دانش مخاطب از موسیقی درست و همچنین تبلیغات مافیای موسیقی به طرق مختلف علی‌الخصوص فضای مجازی، موردتوجه قرارگرفته‌اند. ازآنجایی‌که هیچ نظارت و جلوگیری از سوی دستگاه‌های اجرایی و همچنین پیشکسوتان و کار بلدان این حیطه وجود ندارد، ما ترجیح دادیم که راهمان را جدا کنیم و در حیطه‌ای فعالیت کنیم که غیر حرفه‌ای‌ها کمتر به آن ورود می‌کنند.»

برکت خاطرنشان کرد: «امیدوارم مخاطبان شما فکر نکنند که تیم ما با نوع موسیقی‌های پاپ امروز مشکل دارد. خیر، ما با بعضی از اجراکنندگان آن‌ها مشکل‌داریم و ترجیح ما بر این است که با آن‌ها در یک کفه نباشیم وگرنه خوانندگان خوبی همچون بهنام بانی عزیز هم هستند که کارهایی باسلیقه روز اجرا می‌کنند و درست هم اجرا می‌کنند و قطعاً در اجرای زنده آن‌ها با اجرای استودیوشان تفاوتی احساس نخواهید کرد و چه‌بسا از اجرای زنده آن‌ها لذت بیشتری هم خواهید برد. متأسفانه نسل ما و نسل دهه‌های هفتاد و هشتاد نتوانستیم موسیقی فاخری که در حد استاندارد جهانی و از بزرگانی همچون بابک بیات، واروژان و... به ما رسیده بود را حراست کنیم و به نسل‌های بعد انتقال دهیم.ما امانت‌داران خوبی نبودیم و به‌عنوان یک عضو کوچک جامعه موسیقی بابت این موضوع شرمسار هستم. ضمن اینکه متأسفانه درزمینهٔ شعر و ترانه هم اوضاع اسفناک تر از موسیقی است.»

مدیر برنامه مهدی یغمایی درباره انتشار جدیدترین آلبوم این خواننده نیز گفت: «مطمئناً امسال آلبومی از مهدی یغمایی منتشر نخواهد شد و دلیل آن‌هم همین تغییر سبک ایشان است.البته برای آلبوم جدید ایشان ترانه‌هایی را انتخاب کردیم اما با توجه به اینکه آقای یغمایی تغییر سبک دادند، روند تولید آلبوم را متوقف کردیم.درهرصورت ما این سبک را پیش می‌بریم و تاکنون در مورد آلبوم هیچ تصمیم جدیدی گرفته نشده است.»

علی برکت در پایان در مورد برنامه‌ریزی برای اجرا در تهران و شهرستان‌ها نیز این‌گونه توضیح داد: «با توجه به تغییر سبکی که آقای یغمایی داشتند، ما تقریباً تمام‌کارها را متوقف کردیم.البته پیشنهادهایی برنامه اجرا در شهرستان‌ها داشتیم اما در حال حاضر تا زمانی که قطعات جدید را منتشر نکنیم، هیچ برنامه‌ای برای اجرا در شهرستان‌ها نخواهیم داشت اما احتمالاً تا قبل از ایام فاطمیه کنسرتی را در تهران خواهیم داشت که جزئیات بیشتر را متعاقباً اعلام خواهیم کرد.»


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه