ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۲۰ آبان ۱۳۹۶

آلبوم «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» با صدای شهرام ناظری منتشر می‌شود

مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» به آهنگسازی امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری و به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود.

آلبوم «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» با صدای شهرام ناظری منتشر می‌شودبه گزارش ریتم نو، مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «ابوسعید ابوالخیر»؛ به آهنگسازی و رهبری ارکستر امیر پورخلجی، به خوانندگی شهرام ناظری، با همکاری ارکستر سمفونی متروپلیتن پراگ در کشور جمهوری چک به تهیه‌کنندگی اردوان جعفریان روز دوشنبه 22 آبان ماه جاری ساعت 13 در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می‌شود.

آلبوم موسیقی «عاشق کیست» به مناسبت هزاره «بوسعید» توسط شرکت موسیقی «ایران گام» و پخش «هنر شهر»؛ روز دوشنبه 22 آبان ماه در سراسر کشور منتشر می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان به موسیقی قرار خواهد گرفت.

آلبوم موسیقی «عاشق کیست» بر اساس رباعیات بوسعید؛ 13 قطعه موسیقایی را شامل می‌شود که عبارت‌اند از: «عشق تو» به مدت 3:12، «در سلسله» به مدت 2:34، «در دل» به مدت 3:36، «عاشق کیست» به مدت 4:47، «خرقه خون آلود» به مدت 2:02، «آفتاب» به مدت 3:04، «اینترلود» به مدت 1:14، «عاشق» به مدت 2:56، «امید وصال» به مدت 5:51، «گفت‌وگو» به مدت 2:58، «ای عشق» به مدت 2:53، «خاک» به مدت 2:49 و «باده شوق» به مدت 4:05.

صدابرداری آلبوم موسیقی «عاشق کیست» در استودیو موسیقی تلویزیون دولتی چک توسط «پاول ریدوسکو» با همکاری «رومن اسکلنار» دستیار صدابرداری و «مارکتا یانوکووا» ناظر ضبط ارکستر، ضبط آواز در استودیوی شخصی آهنگساز و همچنین میکس نهایی و مسترینگ آن توسط امیر پورخلجی انجام شده است. مسعود زارع زاده طراح گرافیک، علی مقدم حیدری خطاط، عکاسان پرتره: مهرداد امینی (پرتره استاد شهرام ناظری)، فرشته عدلی (پرتره آهنگساز)، عکاس ارکستر: یاکوب زک و همچنین نیما فردوسی دستیار تهیه آن را بر عهده داشته است.

امیر پورخلجی در سال 1361 متولد شد و موسیقی را از کودکی با نواختن ویلن آغاز کرد. سپس تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان عالی موسیقی تهران با ساز ویولا ادامه داد و پس از پایان تحصیل در مقطع کارشناسی، وارد دانشگاه هنر شد و در سال 1388 در رشته آهنگسازی در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد. وی در آهنگسازی آثارش همواره به عوامل اقلیمی، تاریخی، اساطیری و فرهنگ بومی می‌اندیشد. از دیگر آثار وی می‌توان به؛ «سوئیت سمفونی آرش کمانگیر»، اجرا و ضبط شده توسط ارکستر سمفونیک اوکراین، رهبری ارکستر فیلارمونیک بلغارستان و اجرا و ضبط کنسرتو پیانو شماره 2 اثر راخمانینف، «اپرای حافظ»، «سوئیت پارسی برای ارکستر زهی»، «کنسرتو برای ویولا و ارکستر» اشاره کرد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه