ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
به سرپرستی و خوانندگی سامان علیپور؛

همنوازان آوای پارسیان به اندیشه می‌رود

کنسرت موسیقی همنوازان آوای پارسیان به سرپرستی و خوانندگی سامان علی پور 9 آذر در دو بخش لری و کردی در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

همنوازان آوای پارسیان به اندیشه می‌رودبه گزارش ریتم نو، سامان علیپور علاوه بر خوانندگی و سرپرستی، آهنگسازی و تنظیم قطعات را نیز بر عهده داشته است ، قطعات اجرایی بر اساس موسیقی اقلیم زاگرس با نگرشی نو ،ایجاد فضای ریتمیک بدیع،احیای ملودی‌های به خاموشی سپرده‌شده و خلق روایات عاشقانه با بازآفرینی و بازنگری امروزی بر اساس موسیقی دستگاهی با تکیه به اصالت موسیقی نواحی و محلی ارکستراسیون شده است تنوع کوک و دستگاه و استفاده از سازهای موسیقی فولک از ویژگی‌های این اجراست.

سامان علیپور از چهره‌های موسیقی فولک و نیز پژوهشگر موسیقی کشور است که دارای چندین مقام ملی و بین‌المللی است.

او با برگزاری اولین کنسرت رسمی موسیقی لری در تهران خود را با مخاطبان معرفی کرد که تاکنون نیز در راه حفظ و اشاعه موسیقی محلی قدم‌های استوار برداشته است.

در این کنسرت پوریا لک(کمانچه)، میثم نوری(کوبه‌ای)، سیاوش آریان کیا(تار)، مهدی طونی (تمبک)، آنیتا هراتی(قانون)، شاهرخ پیمانی(سرنا)، مهدیس طاری (دف)، سمانه شهیدی (آوا)، فرزانه طیبی(آوا)،کمال شفیعی(عود)،فرشته یاراحمدی(كمانچه) در قالب همنوازان آوای پارسیان سامان علی پور را همراهی می‌کنند.

این اجرا به مدیریت برنامه پروین سرلک به تهیه‌کنندگی آیدا امیری روز پنجشنبه 9 آذر در سالن سوره حوزه هنری به روی صحنه می‌رود.

گفتنی است، علاقه‌مندان جهت رزرو و تهيه بليت می‌توانند به سايت ايران كنسرت مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه