ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶

به رهبری «وجدانی»،ارکستر ملی ایران «نی‌نوا»ی علیزاده را مي‌نوازد

اركستر ملي ايران، قطعه «نی‌نوا» اثر جاودانه حسين عليزاده را به رهبري مهدی وجدانی اجرا می‌کند.

به رهبری «وجدانی»،ارکستر ملی ایران «ني‌نوا»ی علیزاده را مي‌نوازدبه گزارش ریتم نو به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، اركستر ملي ايران در برنامه جديد خود، ٢٨ مهرماه در تالار وحدت به روي صحنه مي‌رود.
در این رویداد، با استقبال و حمایت استاد حسين عليزاده و به رهبری مهدی وجدانی قطعه ني‌نوا اجرا می‌شود؛ وجدانی پيش از این سابقه آهنگسازي و رهبري قطعاتي چون سمفوني ظهور ، قطعه اركسترال فتح ، تراژدي رستم و سهراب و ايران ١٤٠٤ را داشته است.
در سابقه وجداني در حوزه رهبری و آهنگسازی می توان به موسيقي متن فيلم و تئاتر، سمفوني خرمشهر ، موسيقي صنعت جهاني مس، ٤ آلبوم موسيقي بي كلام ، موسيقي اركسترال به مناسبت حضور تيم ملي فوتبال ايران در جام جهاني و قطعه كرال با موضوع مقام معظم رهبري اشاره کرد.
ازسوی چندين كشور تا کنون از وی جهت رهبري اركستر دعوت شده است؛ نفر اول موسيقي از جشنواره تئاتر تك، كانديد بهترين موسيقي متن فيلم از دو جشنواره خارجي، تقدير شده توسط حوزه هنري و بنياد فردوسي بخش دیگری از کارنامه کاری وجدانی است.
حسین علیزاده نوازنده و آهنگساز برجسته موسیقی ایرانی، قطعه نی نوا را در سال 1362 خلق کرد؛ قطعه‌ای که در طی بیش از 3 دهه، همواره مورد توجه مخاطبان وعلاقه‌مندان موسیقی بوده است.
لازم به ذکر است طي يك سال گذشته براي نخستين بار است که هدایت اركستر ملی ايران را رهبر مهمان به عهده دارد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه