ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
با کارشناسی پویا نیکپور، شهرام شکوهی و کامران رسولزاده؛

خواننده‌ای از قائم‌شهر اول شد/ اجرای ویژه افشین سیاهپوش در هزار صدا

آخرین برنامه هزار صدا در بخش موسیقی پاپ پیش از ماه محرم و صفر به داوری پویا نیکپور به‌عنوان کارشناس آهنگسازی، شهرام شکوهی به‌عنوان کارشناس خوانندگی و کامران رسولزاده به‌عنوان کارشناس ترانه برگزار شد.

خواننده‌ای از قائم‌شهر اول شد/ اجرای ویژه افشین سیاهپوش در هزار صدابه گزارش ریتم نو این برنامه دوشنبه‌شب 27 شهریورماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران برگزار و به همت آرش نصیری وارد پنجمین سال فعالیت شد.

آرش نصیری، برنامه را با شعری از کامران رسولزاده آغاز کرد و سپس تیتراژ برنامه با بازخوانی ترانه «همسفر» ایرج جنتی عطایی از ساخته‌های زنده‌یاد واروژان توسط حمید حامی، پخش و به دلیل چهلمین سال درگذشت این هنرمند و آهنگساز برجسته ایرانی (در روز بیست و ششم شهریورماه)، این برنامه به ایشان تقدیم شد.

بعدازآن مدیر و مجری برنامه با خواندن شعری از استاد حسین منزوی، روز شعر و ادب پارسی را تبریک گفت و تقارن این برنامه با این روز را نیز به فال نیک گرفت.

در این برنامه با حضور کارشناسان، پویا نیکپور برای بخش آهنگسازی، شهرام شکوهی برای بخش خوانندگی و کامران رسولزاده برای بخش ترانه روی صحنه، آثار و اجرای مهراز علیزاده، محمد دلفان، ابراهیم احمدی، اشکان مجدی، همایون ابراهیمی و پدرام محبوبیان، شرکت‌کنندگان مسابقه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

برنامه شهریورماه هزار صدا سه ویژگی داشت و نخستین برنامه اجرای مهمان به اجرای علیرضا ظریف برنده نخستین برنامه هزار صدا در چهار سال و شش روز پیش اختصاص یافت. چراکه این برنامه چند روز بعد از چهارمین سالگرد هزار صدا برگزار شد و نخستین برنامه هزار صدا پنجشنبه 21 شهریورماه سال 92 روی صحنه رفته بود. به همین خاطر علیرضا ظریف با همان آهنگی که توانسته بود عنوان نخست را کسب کند، روی صحنه آمد. این قطعه از سروده‌های علیرضا سلیمانی و ملودی توحید کاظمی برای حاضران پس از چهار سال به اجرا درآمد و به درخواست مجری برنامه قطعه «اکسیژن» با ترانه‌ای از آرین داودی نیز اجرا شد.

بخش دوم ویژه‌برنامه هزار صدا، به پیانونوازی آهنگساز و نوازنده پیشکسوت، داریوش تقی پور اختصاص داشت و ایشان قطعاتی را به‌صورت بداهه نواخت که اشاره‌هایی به برخی از قطعات زنده‌یاد واروژان نیز در این بداهه‌نوازی‌ها شد.

آخرین اجرای این بخش از برنامه را افشین سیاهپوش بر عهده داشت و با همراهی ارسلان محمودی نوازنده پیانو و حمیدرضا رضایی نوازنده ویلن قطعه «خراب نکن» از سروده‌های خودش و با ملودی ارسلان محمودی و قطعه «باشه» با شعری از علی استیری و ملودی مهدی رفعتی را به اجرا درآورد که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

سپس کارشناسان برنامه روی صحنه حاضر شدند و پویا نیکپور به نمایندگی از هیات داوران نفرات برگزیده را اعلام کرد و بدین ترتیب همایون ابراهیمی از قائم‌شهر عنوان نفر اول، محمد دلفان عنوان نفر دوم و پدرام محبوبیان و اشکان مجدی مشترکا عنوان سوم را به خود اختصاص دادند.

در این برنامه اما جواد اردی بهشتی نفر برگزیده برنامه پیشین نتوانست خود را برای اجرای نخست این برنامه از بندرعباس به تهران برساند.

گفتنی است؛ اکبر کتابدار، مریم اسدی و مجید صفدری ازجمله مهمانان این برنامه بودند.


عکس: مینا میرزایی

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه