ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۹ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶

اجرای بابک جهانبخش، امیرعباس گلاب و کامران رسولزاده در اختتامیه جشنواره شعر پزشکی

آیین اختتامیه نخستین دوره جشنواره شعر پزشکی با عنوان «نبض واژه‌ها» با یادی از استاد شهریار و افشین یداللهی شاعر و پزشک فقید کشورمان برگزار شد.

اجرای بابک جهانبخش، امیرعباس گلاب و کامران رسولزاده در اختتامیه شعر پزشکیبه گزارش خبرنگار ریتم نو، ابتدا آیاتی ملکوتی از قرآن کریم تلاوت شد و پس از پخش آهنگ‌ "ایران" سالار عقیلی، سرود ملی ایران توسط گروه رضوان به اجرا درآمد.

مجری برنامه پس از خوش‌آمد گویی به مهمانان و حضار داخل سالن و ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های پیش رو، از دکتر سید هادی ایازی، معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش دعوت کرد تا پشت تریبون بیاید و لحظاتی به سخنرانی بپردازد.

سپس کلیپی‌ به مناسبت روز بزرگداشت محمدحسین بهجت تبریزی ملقب به شهریار، شاعر گران‌قدر ایرانی پخش شد و بعدازآن کامران رسولزاده و وحید مِهراد برای اجرای قطعه "خلاصم کن" روی صحنه آمدند.

پس‌ازاینکه کاظم حکمت شعر خود را خواند، هرمز علی پور و سید هادی ایازی لوح تقدیر و تندیس جشنواره را به دکتر هادی منوری اعطا کردند.

بهروز یاسمین، فرزانه شریفات، امیر محمودی، محمد سعید میرزایی، دکتر صدیقه احمدی و صابر قدیمی‌ هنرمندانی بودند که در فواصل برنامه اشعار خود را خواندند.

در ادامه امیرعباس گلاب قطعات "دلخوشی"، "بریم دریا" و "لعنت" را به همراه امین قباد اجرا کرد.

پس‌ از صحبت‌ها و شعرخوانی دکتر ایازی، به درخواست مجری نماهنگی در نکوداشت زنده‌یاد افشین یداللهی پخش شد و تندیس و یادبود جشنواره توسط هرمز علی پور و آقای ایازی به آرش و ماهرخ یداللهی تقدیم شد.

عبدالجبار کاکایی بیانیه هیات داوران را قرائت کرد و به سجاد عزیزی آرام و دکتر حریرچی و دیگر افراد روی سن پیوست تا به اهدای جوایز به برگزیدگان بپردازند.

از بین ۱۴۰۰ شعر رسیده به دبیرخانه جشنواره، اشعاری به شرح زیر در بخش‌های سنتی یا کلاسیک، بی‌مایه یا سپید و محاوره یا ترانه انتخاب شدند:

-برگزیدگان دانشجویی در بخش محاوره به ترتیب امیر محمودی، مهسا حیدری‌ و سعید طبسی

-برگزیدگان پزشکی و مرتبط در بخش محاوره به ترتیب سمانه نوریان قهرمانلو، ساغر شفیعی و زینب احمدی

-برگزیدگان دانشجویی در بخش آزاد به ترتیب کاظم حکمت، آریا رحمانی، پریسا صالحی و ساناز ملکی

-برگزیدگان پزشکی و رشته‌های مرتبط در بخش آزاد به ترتیب فرزانه شریفات، مریم ایازی و محمد کریم جابری

برگزیدگان دانشجویی در بخش کلاسیک به ترتیب سمیرا سلطانیان، نیلوفر موسی زایی و حدیث کریم پوریان

-برگزیدگان پزشکی و رشته‌های مرتبط در بخش کلاسیک به ترتیب سپیده الوندی، سیامک بهرام پرور، فلورا تاجیکی، علیرضا جنتی زاده کاشانی و زیبا طاهریان

داوران بخش محاوره یا ترانه عبدالجبار کاکایی و کامران رسولزاده، داوران بخش آزاد یا سپید هرمز علی پور، گروس عبدالمالکیان و مهرنوش قربانعلی و داوران بخش کلاسیک بهروز یاسمین، غلامرضا طریقی و محمدرضا شالبافان بودند.

سید هادی ایازی نامه شروع دوره دوم جشنواره را امضا کرد و مجری برنامه از وزیر بهداشت، دکتر ایازی، آقای پدیدار، محمد پورسینا، هرمز علی پور، سینا بهمنش، لیلی صیفی، نمایندگی پیانو سَمیک و یاماها، خبرنگاران و عکاس‌ها و ... تشکر به عمل آورد.

بخش پایانی برنامه اجرای قطعات "حواست نیست" ، "من و بارون" و "یه ساعت فکر راحت" توسط بابک‌ جهانبخش بانوای گیتار مسعود همایونی و ویولن اشکان موسوی بود.

گفتنی است اختتامیه اولین دوره جشنواره شعر نبض واژه‌ها ۲۶ شهریورماه سال جاری در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی واقع در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.


نویسنده : سارا طاهری | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه