ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
در اصفهان و به همت کامیار فانیان

اجرای پژوهشی با محوریت ریتم برگزار می‌شود

کامیار فانیان اجرایی پژوهشی با محوریت بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی را در اصفهان برگزار می‌کند.
اجرای پژوهشی با محوریت ریتم برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو اجرای پژوهشی «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» به همت کامیار فانیان در اصفهان برگزار می‌شود. این اجرا در روز 25 شهریور 1396 در کتابخانه مرکزی شهرداری روی صحنه می‌رود.
کامیار فانیان درباره این اجرا می‌گوید: پدیده‌ای که شاید در موسیقی ایران کمتر به آن پرداخته‌شده، ریتم است. بررسی دقیق مسئله ریتم می‌تواند بستر تازه‌ای را برای آموزش، تحقیق و آهنگسازی در موسیقی ایرانی فراهم کند.
او ادامه می‌دهد: اجرای ما شامل تک‌نوازی دوتار شرق خراسان است و در این اجرا توضیح‌هایی از رساله‌های قدیمی ازجمله شیخ صفی الدین ارموی و رساله بنایی درباره ادوار موجود در موسیقی ایرانی بیان می‌شود. در این اجرا توضیح‌هایی درباره مسئله ریتم در موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی را شرح می‌دهم و با ارائه مثال‌های عملی، این مسئله برای شنوندگان و حاضران در اجرا شرح داده می‌شود.
فانیان می‌گوید: من دوتار شرق و شمال خراسان، تنبور منطقه گوران و دوتار ترکمن را در سالیان گذشته آموخته‌ام و درعین‌حال سه‌تار را در محضر استادانی مانند محمدرضا لطفی، مسعود شعاری، داریوش طلایی، ارشد تهماسبی و علی بیانی کارکرده‌ام. این گشتن در موسیقی ایرانی و سیر در نقاط مختلف ایران، مسائلی در موسیقی این مناطق را برایم هویدا کرده که شاید برای دیگران دست‌یافتنی نباشد.
او تأکید می‌کند: امیدوارم این اجرای پژوهشی آغازی باشد تا ریتم در موسیقی محلی کاربرد بیشتری در موسیقی ایرانی پیدا کند. این مسئله می‌تواند برای کسانی جالب باشد که می‌خواهند با افق‌های جدید به آهنگسازی در موسیقی ایرانی بپردازند.
اجرای پژوهشی «بررسی ادوار موسیقایی در موسیقی ایرانی و مقامی» روز 25 شهریور 1396 در اصفهان و در کتابخانه مرکزی شهرداری واقع در خیابان باغ گلدسته برگزار می‌شود.
علاقه‌مندان به حضور در این اجرای پژوهشی می‌توانند با شماره 09133276738 هماهنگی لازم را انجام دهند.



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه