ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۶

بردیا صدرنوری آلبوم «فِراقی» را منتشر کرد/ دل نواخته‌هایی برای محرم

هم‌زمان با فرا رسیدن ایام محرم و صفر آلبوم موسیقایی «فِراقی» مشتمل بر چهار قطعه از دل نواخته‌های بردیا صدرنوری نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

بردیا صدرنوری آلبوم «فِراقی» را منتشر کرد/ دل نواخته‌هایی برای محرمبه گزارش ریتم نو در آستانه فرا رسیدن ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) آلبوم «فراقی» مجموعه‌ای از چهار قطعه موسیقی از دل نواخته‌های بردیا صدرنوری آهنگساز و نوازنده پیانو با نام‌های «نوای نینوا»، «فراق»، «او درون خود توست» و «حرم عشق» در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بردیا صدرنوری طی یادداشتی در توضیح قطعات آلبوم «فراقی» آورده است: «نوای نینوا»، برداشتی آزاد از ملودی‌های عاشورایی و ماه محرّم است که به صورت بداهه با پیانو نواخته شده است. این قطعه ادای دین و تجدید ارادتی به پیشگاه سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)است. به‌هرحال عشق به امام حسین (ع) در خون ایرانیان جریان دارد و بسیاری از جهانیان حتی از پیروان سایر ادیان آسمانی، بزرگ‌مردی و آزادگی ایشان را ارج می‌نهند.

«فراق»، نام قطعه‌ای است که در فراق استاد همایون خرّم آهنگساز و هنرمند اخلاق‌مداری روی شعری از مهرناز کرمی در سال 1391 ساخته‌ام.

«او درون خود توست»، هم بر مبنای شعری از مهرناز کرمی ساخته‌شده که حضور خداوند در درون انسان‌ها را روایت می‌کند: هر چه می‌بینم اوست، او عشق است / هرکجا می‌روم اوست، او عشق است. تا جایی که می‌گوید: همه اوست و همه اوییم، همه با اوییم / او را می‌بینیم؟ / او را باید دید، باید خواست، باید جست / او همینجاست، اینجا / او درون خود توست.

«حرم عشق»، نیز دل نواخته‌ای است برای آنانی که دل در گرو حفظ این آب‌وخاک و دین و ایمان‌دارند و از خود می‌گذرند تا ما بمانیم.

بردیا صدرنوری ازجمله هنرمندانی است که فراگیری پیانو را از 10 سالگی نزد استاد فهیم ممتازی آغاز کرد. او بعد از فراگیری مبانی مختلف پیانونوازی در محضر کیومرث پارسا به سبک پیانونوازی ایرانی روی آورد. صدرنوری از سال 66 تاکنون کنسرت‌های متعددی را به صورت تک‌نوازی، گروه نوازی و هم‌نوازی برگزار کرده است.

این هنرمند که تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی صنایع و دکترای مدیریت استراتژیک به پایان رسانده طی این سال‌ها با گروه‌های موسیقی «خنیا» به سرپرستی پری ملکی، «مهر» به سرپرستی ناصر ایزدی و «سیمرغ» به سرپرستی افشین قرشی همکاری داشته است.

صدرنوری که علاوه بر طراحی و مدیریت جشنواره و جایزه استاد همایون خرم ( نوای خرم ) سرپرستی گروه موسیقی «مهرآور» را نیز به عهده دارد تاکنون آلبوم‌های «زندگی جاریست...»، «آوای زندگی» و «خاطره ها» را منتشر کرده است. وی در آلبوم موسیقی «بهانه تو» به آهنگسازی ناصر ایزدی و خوانندگی مهدی فلاح نیز به هم‌نوازی پیانو پرداخته است.


منبع: ریتم نو
برچسب ها: بردیا صدرنوری
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه