ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۲۳ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
اثری از فرزاد میلانی/

آلبوم «نوستالژینامه» منتشر شد

آلبوم «نوستالژینامه»، اثر فرزاد میلانی، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «رهگذر هفت اقلیم» (مرکز موسیقی رها) منتشر شد. این در حالی است که هم‌زمان با نشر اثر، نسخه دیجیتال آن نیز از طریق «بیپ تونز»، قابل خریداری است.

آلبوم «نوستالژینامه» منتشر شدبه گزارش ریتم نو «نوستالژینامه»، آلبومی است که هم‌زمان هم حس کهنگی دارد و هم بوی تازگی می‌دهد. «فرزاد میلانی» خواننده و تنظیم‌کننده آن باذوق و سلیقه‌ای قابل‌توجه، یک تجربه لذت‌بخش را برای مخاطبانش رقم‌زده که از طریق بیپ تونز در دسترس مخاطبین است.

11 قطعه به نام‌های «شانه»، «آمد نوبهار»، «مستُم مستُم»، «عقرب زلف»، «بارون بارونه»، «دختر بویر احمدی»، «دل دیونه» و «دلبر»، برای این آلبوم انتخاب شده و به اجرا در آمده اند که ضبط آن‌ها در استودیو شخصی «فرزاد میلانی»، «آرش میتویی»، استودیو 54، «رهگذر هفت اقلیم»، استودیو شخصی «کایین»، استودیو «داون تاون موزیک» -تایوان- و استودیو خانه موسیقی، استونی-، صورت گرفته است.

شاید بتوان گفت حس پیچیده و عجیب نوستالژی، مهم‌ترین و عمیق‌ترین حسی است که توسط موسیقی ایجاد می‌شود. این احساس معمولاً با آرامش، آسودگی خیال، احساسات رمانتیک و یا غم و اندوه همراه است. میلانی با تمام ابزارها و با استفاده از انعطاف ذاتی موسیقی این حس را به شکل زیبایی ایجاد کرده است و آهنگ‌هایی از موسیقی فولکلور و کلاسیک ایران انتخاب کرده که هم به‌اندازه کافی شنیده‌شده‌اند و هم‌پتانسیل خوبی برای پیوند با تم‌ها و هارمونی‌های غربی با برداشتی پیشرو از سبک‌های کلاسیک، جز و راک را دارند. درواقع شما در فضایی شناور می‌شوید که هم به‌اندازه کافی آشناست تا احساس آرامش کنید و هم متفاوت و جدید است تا ذهنتان ماجراجویی خودش را داشته باشد. خود هنرمند عنوان «تلفیق محتوایی» را برای شرح کارش استفاده کرده است و بر روی بی‌مرزی موسیقی تأکید داشته است. بخش‌هایی از این اثر در کشورهایی مثل استونی، پرو و تایوان ضبط‌شده‌اند و نوازندگانی از ملیت‌های مختلف در آن هنرنمایی داشته‌اند. در ساز بندی این آلبوم سازهایی مثل پیانو، انواع گیتار، قانون، تار، عود، ساکسیفون، ویولن‌سل، ویولن و سازهای پرکاشن دیده می‌شوند و در میان نوازندگان هم نام هنرمندانی همچون «آرش میتویی»، «صدا سدیفی»، «استیو آوانسیان» و «آیدین بیات» دیده می‌شود.

شاید در نگاه اول با دیدن نام‌ آهنگ مثل بارون بارونه، مستم مستم، شانه و عقرب زلف کجت حدسمان این باشد که با اثری تکراری و کلیشه‌ای مواجه هستیم؛ اما با شنیدن اولین آهنگ متوجه می‌شویم که تلفیقی زیبا از موسیقی‌های شنیده‌شده و آشنا با موسیقی پاپ جهانی و هارمونی‌های تازه صورت گرفته است.

شایان‌ذکر است که «نوستالژینامه» به آهنگسازی و تنظیم فرزاد میلانی، توسط «مرکز موسیقی رها» منتشرشده و نسخه دیجیتال آن در سایت «بیپ تونز beeptunes.com» قابل دانلود است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه