ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
در آستانه روز ملی سینما و چهلمین روز درگذشت ناصر فرهودی

علی جعفری پویان قطعه «شکار» را بعد از سی سال منتشر می‌کند

هم‌زمان با فرارسیدن روز ملی سینما و چهلمین روز درگذشت زنده‌یاد ناصر فرهودی صدابردار پیشکسوت موسیقی کشورمان، علی جعفری پویان نوازنده شناخته‌شده ویولن، قطعه «شکار» را بعد از گذشت سی سال از ساخت آن بازسازی و اجرا می‌کند.
علی جعفری پویان قطعه «شکار» را بعد از سی سال منتشر می‌کندبه گزارش سایت خبری ریتم نو در این قطعه که آهنگسازی آن بر عهده مرحوم بابک بیات برای فیلم سینمایی «شکار» به کارگردانی مجید جوانمرد بوده علی جعفری پویان به‌عنوان تک‌نواز ویولن، احسان بیرقدار تنظیم و بازنویسی برای ویولن و ارکستر، حامی حقیقی صدابرداری و میکس و مسترینگ، علی جعفری پویان، میلاد عالمی و تینا جامه گرمی نوازندگان ویولن، مهرداد عالمی نوازنده ویولن‌سل، سهراب برهمندی و علی جعفری پویان نوازندگان ویولا گروه اركستر زهی ضبط اين  قطعه را تشکیل می‌دهند. این در حالی است که سازنده اثر در معرفی این قطعه از امیر شهاب رضویان، باربد بیات و بامداد بیات نیز تشكر کرده است.
علی جعفری پویان در یادداشتی به مناسبت انتشار این قطعه توضیح داده است:
«پس از فوت ناگهانی ناصر فرهودی عزیز از صدابرداران باسابقه موسیقی فیلم تصمیم گرفتم اثری را به مناسبت چهلمین روز درگذشت ایشان در روز ملی سینما منتشر كنم. پس از سی سال از ضبط اولیه موسیقی فیلم شكار ساخته زنده‌یاد بابك بیات و با كارگردانی مجید جوانمرد این بار سعی شد با نگاهی متفاوت به ساخت  و تنظيم دوباره این تم پرداخته شود و بر اساس تم اصلی و مشهورش به همت و یاری دوست هنرمند و بزرگوارم احسان بیرقدار قطعه‌ای برای ویولن و اركستر بازنویسی و تنظیم مجدد شود.
این موسیقی را با یادی از هنرمندان فقید فیلم سینمایی «شکار» ازجمله بابك بیات، علیرضا خورشید فر، آندره ارزومانیان، محسن كلهر، ناصر فرهودی، خسرو شكیبایی، مهری ودادیان، محرم بسیم، نعمت الله گرجی و ساموئل خاچیكیان که هرکدام باهنر و تخصص خودشان در این اثر ماندگار نقش داشته اما امروز در میان ما نیستند هدیه کرده و این قطعه را با تمام وجود به آهنگسازان، نوازندگان و صدابرداران زحمتكش موسیقی فیلم در سینمای ایران تقدیم می‌کنم.
به امید اختصاص دادن روزی به نام روز ملی موسیقی در تقویم رسمی كشور»


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه