ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۶
علیرضا قربانی در برج میلاد روی صحنه رفت

جدالی میان ارغوان و فروغ/ این چه رازی است؟!

کنسرت آلبوم «فروغ» علیرضا قربانی شب گذشته 16 شهریورماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد در حالی روی صحنه رفت که مخاطبان خواهان اجرای آهنگ «ارغوان» بودند.

جدالی میان ارغوان و فروغ/ این چه رازی است؟!به گزارش خبرنگار ریتم نو علیرضا قربانی که پس از انتشار آلبوم «فروغ» به آهنگسازی سامان صمیمی در حال برگزاری تور کنسرت‌هایش در تهران و شهرستان، پنجشنبه‌شب طی دو سانس به اجرای برنامه پرداخت.

قربانی در ابتدای این کنسرت گفت: «به نمایندگی از دوستان نوازنده به شما خیرمقدم عرض می‌کنم و دلیل برگزاری سانس اول کنسرت در ساعت 19:45 دقیقه به پایان رسیدن لحظات ملکوتی اذان مغرب بود. در این اجرا شاهد پرفورمنسی هستید که همه ما در آن نقشی داریم و گاها روی صحنه جابه‌جا خواهیم شد به همین خاطر وقفه‌ای در بین اجراها خواهد بود که پیشاپیش از شما برای صبرتان تشکر می‌کنم.»

در این برنامه قربانی قطعات «میخانه درافتاده» با شعری از مولانا، «شهره شهر» با شعری از علیرضا کلیایی، «خرقه رقصان» و «جام صبوحی» با شعری از مولانا، «مستانه میگریزی» با شعری از مسعود کلانتری، «رنگین کمان» بی کلام، «فروغ» با شعری از فروغ فرخزاد، «بی قرار» با شعری از علیرضا کلیایی، «عاشقانه» فروغ فرخزاد و «سجده عقل» با شعری از علیرضا کلیایی از آلبوم «فروغ» با آهنگسازی سامان صمیمی به اجرا درآمد و در انتها به درخواست پیاپی حاضران قطعه «ارغوان» اجرا شد.

سامان صمیمی (آهنگساز، کمانچه، تار)، پویا سرایی (سنتور، سه‌تار)، میلاد محمدی (تار، شورانگیز)، نیلوفر محبی (ویلن)، امین عطایی (ویلن)، پریسا پیرزاده (ویلا)، ماکان خویی نژاد (ویلن‌سل)، فرشید پاتینیان (کنترباس)، زکریا یوسفی (سازهای کوبه‌ای) و همایون نصیری (سازه‌های کوبه‌ای) اعضای ارکستر کنسرت را تشکیل می‌دادند.

همان‌طور که علیرضا قربانی در ابتدای کنسرت توضیح داده بود در بخش‌هایی از اجرا مخاطبان شاهد جابه‌جایی او روی صحنه بودند و هنگام اجرای قطعه «بی قرار» علیرضا قربانی به همراه نوازندگانش جلوی استیج نشست به نوازندگی پرداخت.

نکته قابل‌توجه این کنسرت پرفورمنس اجرایی به کارگردانی «رضا موسوی» بود که نتوانست تماشاگران را با خود همراه کند و گاها برای مخاطبان سوال پیش می‌آمد از چرایی و لزوم اجرای چنین پرفورمنسی در کنسرتی که موسیقی به‌خودی‌خود کامل و شنیدنی بود. درواقع پرفورمنس به درک بیشتر مفاهیم این کنسرت کمکی نمی‌کرد که هیچ! آن‌ها را سردرگم‌تر هم می‌کرد مخصوصاً تماشاگرانی که در گوشه‌های سالن نشسته بودند و دید کاملی نسبت به استیج نداشتند.

از دیگر نکات مهم اجرای پنجشنبه‌شب کنسرت فروغ، درخواست مخاطبان برای شنیدن قطعه پرطرفدار «ارغوان» بود که علیرضا قربانی را مجبور کرد پس از ترک استیج به روی صحنه بازگردد و این قطعه را به اجرا دربیاورد.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه