ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۶
در شب اجرای ارکستر کوبه‌ای کودک عنوان شد:

پوریا شیرین گو: یک‌تنه با مشکلات جنگیدم و توانستم

سال‌ها پیش بااینکه همه او را به آموزش شاگردان بزرگسالش تشویق می‌کردند، به آموزش کودکان رو آورد. گرچه در این راه سختی‌های زیادی مانند ترغیب والدین، دشواری آموزش حرفه‌ای کودکان تحمل بار مالی پروژه را متحمل شد اما توانست درنهایت کنسرتی حرفه‌ای در حد بزرگسالان برگزار کند‌.

پوریا شیرین گو: یک‌تنه با مشکلات جنگیدم و توانستمبه گزارش خبرنگار ریتم نو این ارکستر پنجمین کنسرت خود را ۱۱ شهریورماه در سالن حوزه هنری تهران برگزار کرد.

در این اجرا که گروه موسیقی کرال نواک اصفهان نیز به‌عنوان گروه مهمان حضور داشت، ابتدا کلیپی از قبل تهیه‌شده از تمرین اعضای گروه پخش شد. سپس چندین قطعه که آهنگسازی و تنظیم آن‌ها را پوریا شیرین گو رهبر ارکستر بر عهده داشت نواخته شد.

در این اجرا اعضای گروه سفید کوب که طیف سنی ۶ الی ۱۴ سال را تشکیل می‌دادند، سازهای خود را که بعضاً هم‌اندازه خودشان بود را عوض می‌کردند و رفتاری همسان بزرگسالان حرفه‌ای داشتند.

اما گروه کر نواک اصفهان، به سرپرستی افسون کوثر که اولین گروه سه‌صدایی کودک است به همراهی سفید کوب شتافته بود و باوجود مشکلات متعددی همچون بُعد مسافتی و عدم امکان تمرین به‌صورت حضوری و منظم، به اجرا شدن‌ هرچه بهتر این کنسرت کمک کرد. این گروه چندین قطعه را در طول شب اجرا کرد. اما آخرین قطعات به نام‌های "جان مریم" و "فانک‌" به‌صورت اجرای همزمان پرکاشن و گروه کرال نواخته شد که این اتفاق برای اولین بار رخ داد و با تشویق تماشاگران مواجه شد.

در پایان پوریا شیرین گو، از اساتیدی که توان حمایت معنوی از آن‌ها را داشتند اما حتی در سالن حضور پیدا نکردند تشکر و قدردانی کرد و گفت: هرگز یک شخص توان حمایت مالی از یک گروه موسیقیایی را ندارد اما از اساتید این حوزه انتظار حمایت‌های معنوی داریم تا با تشویق این کودکان آینده هنری و موسیقیایی جامعه را شکل دهیم.

گرچه سالن سوره، مشکلاتی مانند عدم صدور مجوز عکاسی برای خبرنگاران و عدم هماهنگی زمانی را برای این کنسرت رقم‌زده بود اما بااین‌حال سرپرست گروه سفید کوب در انتها از این سالن و دست‌اندرکاران بابت همکاری تشکر کرد.


نویسنده : صبا شکوهمند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه