ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۲۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
در شب طهران قدیم؛

محمد معتمدی صدای اعتراض بانوان شد!/ بازخوانی آثار «مجید وفادار»

محمد معتمدی پنجشنبه شب با همراهی ارکستر نیایش در حالی در میان عکس‌های قدیمی طهران روی صحنه رفت و آثار مجید وفادار را بازخوانی کرد که صدای اعتراض بانوان شد.

محمد معتمدی صدای اعتراض بانوان شد!/ بازخوانی آثار «مجید وفادار»
به گزارش خبرنگار ریتم نو کنسرت «بگو کجایی» 9 شهریور ماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد به تهیه‌کنندگی شرکت "شیناتک" و حمایت انجمن موسیقی ایران برگزار شد.
در ابتدای این برنامه ویدیوی از صحبت‌های فضل‌الله توکل، یوسف رشیدی، فرهاد فخرالدینی، میلاد کیایی، پوران دخت وفادار، بزرگ لشکری و ابراهیم سلمکی درباره مجید وفادار پخش شد.
سپس علیرضا امینی سرپرست گروه به روی صحنه آمد و دقایقی به سخنرانی و معرفی مهمان‌ها پرداخت و توضیحاتی را در راستای انتشار آلبوم «بگو کجایی» با صدای محمد معتمدی و رونمایی از کتاب زندگینامه و آثار مجید وفادار بانام «خنیاگر آسمانی» در روز بیست و سوم شهریورماه در سالن سوره حوزه هنری مطرح کرد.
محمد معتمدی صدای اعتراض بانوان شد!/ بازخوانی آثار «مجید وفادار»
در ادامه با حضور اعضای ارکستر روی صحنه و محمد معتمدی؛ این کنسرت در دو بخش روی صحنه رفت و در بخش نخست قطعات محفل هستی، غرور شکسته، جلوه هستی و سفری در شب اجرا شد و در بخش دوم قطعات چون ترا دیدم، به‌سوی تو، بزم یاران و گل‌اندام به اجرا درآمد و در هر دو بخش مخاطبان شاهد سازوآواز با همراهی ساز پیانو بودند که در قسمت‌هایی ساز تنبک آن‌ها را همراهی می‌کرد.
در پایان کنسرت پوران دخت وفادار پس از حضور روی صحنه و اهدای شاخه‌های گل به اعضای ارکستر، از محمد معتمدی برای اجرای قطعات مجید وفادار تشکر کرد و معتمدی در پاسخ بیان کرد: « نمی‌دانم صدای پوران دخت وفادار را شنیده‌اید یا خیر! اما امیدوارم روزی دوباره شاهد آوازهای بانوان سرزمینمان روی این صحنه‌ها باشیم.»
محمد معتمدی صدای اعتراض بانوان شد!/ بازخوانی آثار «مجید وفادار»
وی ادامه داد: «بخش مهمی از صدای آواز این سرزمین مربوط به آواز بانوان می‌شود که اتفاقاً بخش خوش‌رنگ آن است. خواندن کار راحتی نیست به‌خصوص در حوزه موسیقی سنتی! و بانوان در این حوزه، عرصه چندانی در اختیار ندارند به همین خاطر انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند که بخواهند صدایشان را روی فرم و در اوج نگه‌دارند. این مسئله انگیزه را در بانوان کشورمان کشته است.»
معتمدی در پایان با اشاره به اینکه موسیقی اصیل ایرانی جز ادبیات و عرفان نیست، گفت: «اگر برای بیان این صحبت‌ها ممنوع الکار شدم، امیدوارم دوباره به صحنه بازگردم و شمارا ببینم!»
روزبه بهاری، آرشا جامع، سیامک جعفری، دانیال جورابچی، مجید حبیبی، مجید خودجو، بهزاد رنجبران، غزل شبانکاره، امیرحسین شجاعی، علیرضا فواکهی، آرمین قضاتی، مهدی کاسی پور، نفیسه محمدی نژاد، مرضیه مزینانی، رائین نورایی آناهیتا واحدی (ویلن)، امیرعلی اخلاقی و پروشات زندآیین (ویلنسل)، پورنگ پورشیرازی (کنترباس)، امیرحسین تایی، داریوش حجازی، کوشا صرافی گهر و حمید یاسری (ویولا)، نیلوفر ابراهیمی (فلوت)، علی‌اصغر شمس‌آبادی (کلارینت)، حسام صدفی نژاد (ابوا)امیرحسین محمدیان (فاگوت)، مریم ملا (تنبک)، رضا موسوی زاده (تار) و غزل ناظر فصیحی (پیانو) اعضای ارکستر نیایش را به رهبری رضا شایسته نوازنده ویلن تشکیل می‌دادند.
این کنسرت میزبان مهمانانی چون میلاد کیایی ، هنگامه اخوان، الهام پاوه‌نژاد، حجت اشرف زاده، وارطان ساهاکیان، سیما مافیها،امیرحسین مدرس، سهیل محمودی، رسول خادم، سجاد شهباز زاده، سجاد افشاریان، آزاده امیری و .... بود.



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه