ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
در جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس اتفاق خواهد افتاد:

تداخل صنعت و هنر/ حضور خوانندگان دهه 70 روی استیج تهران

مدیر اجرایی جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس از حضور خوانندگان دهه 70 در این جشنواره خبر داد و این پروژه را به‌نوعی تداخل صنعت و هنر عنوان کرد.

تداخل صنعت و هنر/ حضور خوانندگان دهه 70 روی استیج تهرانبه گزارش خبرنگار ریتم نو نشست خبری جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس ظهر امروز (سه‌شنبه 31 مردادماه) با حضور مهران فرهادی (مدیر اجرایی جشنواره)، مهرداد غفار زاده (دبیر جشنواره)، امین اله افرا (مدیرعامل آرتمیس)، محسن هادی (مدیر سرمایه‌گذاری و فروش)، مهندس ابراهیمی (عضو هیات مدیره) و یحیی منصور موید (مدیر تبلیغات) در مجموعه آرتمیس برگزار شد.

در ابتدای مراسم مهران فرهادی گفت: سعی کردیم صرفاً یک کار فرهنگی و مفرح را برای پیش از ماه محرم طراحی کنیم. برای نخستین بار تجربه کردم که یک مجتمع تجاری با اهداف تجاری از حرکت فرهنگی مناسب حمایت کرده است. درواقع این پروژه به‌نوعی تداخل صنعت و هنر بود که موفق به انجام آن شدیم و از چهارم شهریورماه به مدت بیست شب روی صحنه خواهد رفت.

فرهادی درباره تداوم این جشنواره گفت: نگاه ما در طراحی جایی برای اجرا در فضای باز به‌صورت دائمی بود تا بتوانیم تا پایان سال با همکاری مجموعه آن را ادامه دهیم. اما طبیعتاً موانع و مشکلات زیادی بر سر راه برگزاری اجراها در فضای باز وجود دارد بااین‌حال وزارت ارشاد همکاری‌های خوبی را با ما داشته است و موافق برگزاری جشنواره تا پایان سال هستند. همچنین برنامه‌هایی را برای ماه محرم در نظر گرفته‌ایم و بلافاصله، ادامه جشنواره را خواهیم داشت. از طرفی هزینه بالای بلیت‌های اجراهای زنده و سالن‌ها باعث شده که بخش زیادی از جامعه امکان استفاده و حضور در کنسرت‌ها را نداشته باشند. به همین خاطر این پروژه را طراحی کردیم و با توجه به ظرفیت سالن و همکاری مجموعه آرتمیس که هیچ هزینه‌ای را بابت این اتفاق دریافت نکرده است، توانسته‌ایم قیمت بلیت‌ها را به‌اندازه‌ای پایین بیاوریم که همه اقشار جامعه امکان حضور داشته باشند.

مدیر اجرایی جشنواره اضافه کرد: بخش اصلی برنامه بر روی برگزاری کنسرت متمرکز بود اما اکنون برنامه‌های نمایشی را هم در کنار آن داریم. ما قرار بود هر شب یک اجرا را روی صحنه ببریم اما به دلیل زمان زیادی که صرف اخذ مجوزهای لازم شد، مجبور هستیم در برخی شب‌ها دو اجرا داشته باشیم. با این حساب اجرای 20 هنرمند با رویکردهای گوناگون در سبک‌های موسیقی اصیل ایرانی، پاپ و موسیقی نواحی همچون حجت اشرف زاده، فرزاد فرزین، رضا صادقی، سالار عقیلی، محمد زند وکیلی، گروه روناک، گروه سون، رستاک حلاج، رضا شیری، اشوان و امید جهان را در کنار ویژه‌برنامه خوانندگان دهه هفتاد خواهیم داشت که در این برنامه خوانندگان معتبر ازجمله قاسم افشار، حمید حامی، نیما مسیحا، مانی رهنما، حمید خندان و محمدرضا عیوضی به روی صحنه می‌روند.

وی در مورد قیمت‌گذاری بلیت‌ها با میانگین 40 هزار تومان توضیح داد: درواقع حداقل قیمت بلیت‌ها 15 هزار تومان و حداکثر 60 هزار تومان که در شب‌های گوناگون متغیر است و با توجه به برنامه‌هایی که علاقه به حضور مخاطبان بیشتری به دلیل پاپیولار بودن آن وجود دارد قیمت‌گذاری بلیت‌ها کمتر خواهد بود.

فرهادی درباره صدابرداری اجرا و نوع انتخاب خوانندگان بیان کرد: صدابرداری به شکل حرفه‌ای انجام خواهد شد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. درباره انتخاب خوانندگان باید بگویم؛ یکسری از خوانندگان وجهه مردمی‌تری دارند اما مخاطبان در طبقات گوناگون جامعه به دلیل هزینه بالای بلیت‌ها امکان دسترسی به خوانندگان محبوبشان را در سالن‌های بزرگ ندارند درنتیجه نسبت به انتخاب آن‌ها اقدام کردیم. در حوزه موسیقی اصیل ایرانی هم سالار عقیلی و گروه روناک بهترین گزینه‌های ما برای انتخاب بوده‌اند. در بخش خوانندگان نوستالژیک به خاطر اینکه مخاطبان در گروه سنی بنده مدتی است که دیگر موسیقی ندارند و موسیقی دهه ما تمام‌شده است و امکانی برای اجرایشان در سالن‌های کنسرت بزرگ وجود ندارد و دوستانی که در دهه‌های سنی ما زندگی می‌کنند به بازتولید خاطراتشان نیاز دارند تصمیم به انتخاب این خوانندگان کردیم که هرکدام به‌تازگی آلبومی را منتشر کرده‌اند. در بخش موسیقی پاپ هم سعی کردیم کسانی را انتخاب کنیم که در حال حاضر امکان دسترسی به سالن‌های بزرگ را برای داشتن جمعیت زیاد ندارند.

مهرداد غفار زاده نیز درباره ادامه‌دار بودن این جشنواره توضیح داد: امیدوارم در این شب‌ها شاهد وحدت بین بتن و هنر و پایه‌گذاری حرکت فرهنگی و تجاری باشیم. یکی از دلایلی که تصمیم به برگزاری این جشنواره گرفتیم این بود که این منطقه و دریاچه شهدای خلیج‌فارس به‌تازگی در شهر تهران قرارگرفته و شهر تهران را دارای ساحل کرده و دریاچه در قالب نقشه ایران طراحی‌شده و سه جزیره‌ای که در آن ساخته‌شده به‌نوعی سمبل سه جزیره خلیج‌فارس است و در ضلع شمالی آن پروژه بزرگ آرتمیس قرار دارد و چشم‌انداز بسیار بی‌نظیری از دریاچه را دارد. به همین خاطر هدف ما جشنواره‌ای بود که مردم منطقه و اطراف آن بتوانند حضور به هم رسانند و ما را همراهی کنند.

غفار زاده ادامه داد: برای معرفی پروژه آرتمیس تصمیم گرفتیم جشنواره‌ای را طراحی و اجرا کنیم. به‌نوعی نگاه تازه‌ای به تبلیغات داشتیم تا جدای از برگزاری جشنواره بتوانیم منطقه و پروژه را به مردم معرفی کنیم.

وی درباره تمهیداتی که مسئولان برگزاری کنسرت برای اجرا در کنار دریاچه در نظر گرفته‌اند بیان کرد: از قبل ایده‌مان برای برگزاری جشنواره شب‌های آرتمیس در فصل تابستان بود بنابراین مشکلاتی از جهت باران و باد شدید نداشتیم اما وقتی به اواخر این فصل رسید تدابیری را برای این‌گونه اتفاقات در نظر گرفتیم و ما قطعاً برای برگزاری کنسرت‌ها هماهنگی‌هایی را با سازمان هواشناسی خواهیم داشت تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید.

گفتنی است؛ جشنواره تابستانی شب‌های آرتمیس روزهای چهارم تا شانزدهم شهریورماه سال جاری در حاشیه دریاچه خلیج‌فارس برگزار می‌شود و بلیت‌فروشی این اجراها از فردا آغاز خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه بلیت به سامانه تیوال مراجعه نمایند.

عکس: محبوبه حاتمی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه