ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
با آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساور علیا

«دمساز» نخستین اثر موسیقایی مرتبط با اقوام گلستان منتشر شد

آلبوم دمساز مجموعه‌ای از تصنیف‌های موسیقی سنتی است که بر اساس موسیقی اقوام گلستانی با کلامی از شاعران فارسی، آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساور علیا و تنظیم بهنام ارجمندی تهیه و تولیدشده است.

«دمساز» نخستین اثر موسیقایی مرتبط با اقوام گلستان منتشر شدبه گزارش ریتم نو تولید آلبوم دمساز باهمت واحد موسیقی حوزه هنری استان گلستان انجام‌شده است که طی مراسمی روز شنبه 7 مرداد‌ماه با حضور اساتید ، پیشکسوتان و دوستداران فرهنگ و هنر در سینما عصر جدید گرگان رونمایی شده است.
آلبوم موسیقی «دمساز» با شعرهایی از سعدی، مولوی، نظامی، خواجوی کرمانی و محمدحسین صغیر اصفهانی شامل 7 قطعه است که به سفارش حوزه هنری گلستان بر اساس موسیقی اقوام گلستان با آهنگسازی و خوانندگی عبدالله ساور علیا و تنظیم بهنام ارجمندی؛ با استفاده از سازهای سنتی و اصیل ایرانی بوده است.
از ویژگی‌های بارز این آلبوم می‌توان به استفاده از ساز دوتار با نوازندگی محسن میرزا زاده اشاره کرد که از سازهای اصیل ایرانی است و در این آلبوم به‌عنوان نماد وحدت بین اقوام به کار گرفته‌شده است.
این آلبوم موسیقی جزو اولین آثاری است که در این زمینه مرتبط با اقوام گلستان تولید می‌شود و موفق شده است در جشنواره دوسالانه تولیدات موسیقی حوزه هنری جزو 10 اثر برتر شناخته شود.
عبدالله ساور علیا متولد شهر گرگان، عضو کانون خوانندگان و مدرسان خانه موسیقی ایران، موسیقی آوازی را از اساتید شاپور رحیمی، کمال‌الدین عباسی، زنده‌یاد دکتر حسین عمومی، ناصر مجرد فراگرفته است و از سال 1380 در آموزشگاه‌های متعدد در تهران و شهرستان مشغول تدریس آواز است. وی با گروه‌های مختلفی برای اجرای کنسرت در داخل و خارج از کشور و تولید آلبوم‌ و آثار موسیقی درزمینهٔ شعر، آهنگ، نوازندگی و خوانندگی همکاری داشته است. ساور علیا در موسیقی نواحی مطالعه و تحقیق داشته است و اجراهای موسیقی بومی و فولکلور بسیاری را تا به امروز در کارنامه هنری خود دارد.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه