به گزارش
خبرنگار ریتم نو در کنسرت مردادماه علی قمصری در دو بخش برگزار که بخش اول با تکنوازی علی قمصری آغاز شد و با همراهی سازهای کوبهای به اوج رسید. در این بخش قطعاتی همچون "گریزی به سرچشمه" با نگاهی به ضربی ابوعطای استاد شهناز ، "بیم بیمرزی" با نگاهی به الگوهای ریتمیک موسیقی فلامنکو، "غم نواز" ، "آفتابپرست" که از موسیقی خراسان الهام گرفتهشده است، "سنگ؛ روان روی کوه"، "پنجرههای مات" و " سماجت دست" از آلبوم درصط، "دانه و روح" و "تماشاگر" نواخته شد
در بخش دوم که با تکنوازی امیر فرهنگ اسکندری، نوازنده عود شروع شد قطعات "عود خاموش"، چهارمضراب ماهور، "روبهرو" که از موسیقی کردی الهام گرفتهشده است، و دو قطعه "احتضار نتها" و " پایکوبی در قفس" اجرا شدند.
علی قمصری آهنگساز و سرپرست گروه درباره چگونگی شکل گرفتن این دو قطعه گفت:ساخت این قطعات به ملاقات شخصی که ۱۰ سال در زندان بوده است برمیگردد. قطعه "احتضار نتها" که در حال و هوای آن روزها و تنها با استفاده از نتهای بم تار، کمکاربردترین سیمهای تار نواخته شد.
قطعه دوم بانام "پایکوبی در قفس" که پس از همین دوران ساخته شد و در آن سازهای زهی بدون آرشه و تار نیز با همان نتهای بم نواخته میشوند، ساخته شد. سپس قطعات "رقیب" و "مترسک" نواخته شد.
قطعه پایانی این کنسرت با همراهی تماشاگران و ریتم گرفتن توسط صدای دستهای آنها به پایان رسید.
در این اجرا، هاله سیفی زاده، بهرخ شورورزی، مصطفی راغب و علی قمصری بهعنوان همخوان، میثم مروستی نوازنده ویولن، ماکان خوئی نژاد نوازنده ویولن سل، امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود، کامران منتظری و زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبهای و علی قمصری نوازنده تار به نواختند.