ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۶

علی قمصری در برج آزادی روی صحنه رفت

کنسرت اتاق‌ها به سرپرستی علی قمصری 13 و 14 مردادماه سال جاری در برج آزادی برگزار شد.
علی قمصری در برج آزادی روی صحنه رفتبه گزارش خبرنگار ریتم نو در کنسرت مردادماه علی قمصری در دو بخش برگزار  که بخش اول با تک‌نوازی علی قمصری آغاز شد و با همراهی سازهای کوبه‌ای به اوج رسید. در این بخش قطعاتی همچون "گریزی به سرچشمه" با نگاهی به ضربی ابوعطای استاد شهناز ، "بیم بی‌مرزی"  با نگاهی به الگوهای ریتمیک موسیقی فلامنکو، "غم نواز" ، "آفتاب‌پرست" که از موسیقی خراسان الهام گرفته‌شده است، "سنگ؛ روان روی کوه"، "پنجره‌های مات" و " سماجت دست" از آلبوم درصط، "دانه و روح" و "تماشاگر" نواخته شد 
در بخش دوم که با تک‌نوازی امیر فرهنگ اسکندری، نوازنده عود شروع شد قطعات "عود خاموش"، چهارمضراب ماهور، "روبه‌رو" که از موسیقی کردی الهام گرفته‌شده است، و دو قطعه "احتضار نت‌ها" و " پای‌کوبی در قفس" اجرا شدند.
علی قمصری آهنگساز و سرپرست گروه درباره چگونگی شکل گرفتن این دو قطعه گفت:ساخت این قطعات به ملاقات شخصی که ۱۰ سال در زندان بوده است برمی‌گردد. قطعه "احتضار نت‌ها" که در حال و هوای آن روزها و تنها با استفاده از نت‌های بم تار، کم‌کاربردترین سیم‌های تار نواخته شد.
قطعه دوم بانام "پای‌کوبی در قفس" که پس از همین دوران ساخته شد و در آن سازهای زهی بدون آرشه و تار نیز با همان نت‌های بم نواخته می‌شوند، ساخته شد. سپس قطعات "رقیب" و "مترسک" نواخته شد. 
قطعه پایانی این کنسرت با همراهی تماشاگران و ریتم گرفتن توسط صدای دست‌های آن‌ها به پایان رسید.
در این اجرا، هاله سیفی زاده، بهرخ شورورزی، مصطفی راغب و علی قمصری به‌عنوان هم‌خوان، میثم مروستی نوازنده ویولن، ماکان خوئی نژاد نوازنده ویولن سل، امیر فرهنگ اسکندری نوازنده عود، کامران منتظری و زکریا یوسفی نوازنده سازهای کوبه‌ای و علی قمصری نوازنده تار به نواختند.


نویسنده : صبا شکوهمند | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه