ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۵ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۶

قطعه دور دور با صدای صبا صمیمی و طاها پارسا منتشر شد

قطعه دور دور اثری از صبا صمیمی و طاها پارسا از اعضای گروه دنگ شو، به‌صورت تک آهنگ از سوی موسسه فرهنگی هنری ندای ملکوت سروشان منتشر شد که در بخش تنظیم و میکس و مسترینگ این قطعه پویا معمار زاده با ايشان همکاری کرده است.
قطعه دور دور با صدای صبا صمیمی و طاها پارسا منتشر شدصبا صمیمی در گفت‌وگو كوتاه با خبرنگار ریتم نو ضمن بيان اينكه این قطعه قرار بوده است در قالب تیتراژ یک برنامه تلویزیونی شنیده شود اما به دلایلی این اتفاق صورت نگرفته تصريح كرد كه ترانه این قطعه نیز دچار تغییراتی نسبت به ترانه تيتراژ شده است.
وی افزود: شعر این قطعه برای قشر کودک بود که ما آن را به‌صورت عاشقانه تغییر داده‌ایم.درواقع شعر را از حالت کودکانه خارج کردیم و طاها پارسا ملودی آن را تغییر  داد و به من کمک کرد كه اين قطعه حس و حالي عاشقانه داشته باشد.همچنین بخشي از ترانه که توسط طاها پارسا خوانده می‌شود نیز برگرفته از یک شعر قدیمی است که  ترانه اصلي ما تلفيقي متفاوت از این دو شعر است.
صمیمی در ارتباط با چگونگي آغاز خوانندگي در كنار نوازندگي افزود: من همیشه عاشق نوازندگی بوده‌ام و به نظرم نوازندگی همیشه به‌گونه‌ای بخشی از وجود آدم را درگیر می‌کند که بعید می‌دانم هیچ کار دیگری در موسيقي؛حتی خوانندگی؛بتواند این کار را انجام دهد. بخش دیگر هم این بود که به خوانندگی علاقه‌ای نداشتم و یا اینکه بهتر بگويم،تصورم قبل از اجراي اين كار اين بود که علاقه‌ای در من براي خوانندگي وجود ندارد،اما از زمانی که به شکل جدی درگیر این کار شدم احساس می‌کنم علاقه بیشتری به این حرفه دارم و "دور دور" ابتداي راه من است. در طی سال‌ها همیشه دوستان و همکاران، من را به خواندن تشویق می‌کردند.حتی شایان و طاها همیشه تشویق می‌کردند که کلاس بروم و خواندن را به شكل حرفه‌ای دنبال كنم،حتی برای خود گروه 'دنگ شو'،اما من به همان دلیل که فکر می‌کردم علاقه‌ای ندارم به سمت این کار نرفتم. آهنگ دور دور هم به‌صورت اتفاقی شکل گرفت. این کار همکاری جدیدی است که با طاها پارسا آغاز کرده‌ایم و امیدوارم که موردتوجه مخاطبان قرار بگیرد و برای آن‌ها خاطره ساز شود.
شایان‌ذکر است كه صبا صمیمی يكي از نوازندگان اصلي  گروه پرمخاطب 'دنگ شو' است،که خوانندگی را برای نخستین بار در قطعه دور دور تجربه کرده است.
هم‌اکنون می‌توانید آهنگ دور دور که به همت موسسه ندای ملکوت سروشان منتشرشده و نخستین همکاری صبا صمیمی و طاها پارسا در زمینه خوانندگی است را از اینجا بشنوید و دريافت نماييد.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه