ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۶

اجرای گروه راک بارامانت در محل انجمن فرهنگى اتريش

گروه موسیقی راک «بارامانت» به سرپرستی هامد بابائی، در تاریخ 11 مردادماه در محل انجمن فرهنگى اتريش به روی صحنه رفت.

اجرای گروه راک بارامانت در محل انجمن فرهنگى اتريشبه گزارش خبرنگار ریتم نو بارامانت در اجرا چهارشنبه‌شب گلچینی از محبوب‌ترین قطعات خود را به روی صحنه برد.
«Stillness» قطعه اول بارامانت همراه با ویدیویی از حسن شیدایی به اجرا درآمد در پایان این قطعه، هامد بابائی به زبان آلمانی از مهمان‌ها و شرایط موجود فراهم‌شده برای بارامانت تشکر کرد.
سپس قطعات دیگر که همه ساخته‌های خود بارامانت بود به اجرا گذاشته شد. در پایان اجرا، ویدیویی از حسن شیدایی به همراه آهنگ اینسترومنتال پخش شد از ساخته‌های هامد بابایی به نام Gantelope که ویدیو، نمایی از یک شهر وارونه بود که دوربین از نگاه مخاطب در شهر قدم می‌زد.
پیش از پخش کلیپ، هامد بابایی به سؤالات زیر پاسخ داد: 
بارامانت فعالیت خود را از چه تاریخی آغاز کرد؟
هامد بابایی و امیر خوش حرف 11 سال پیش فعالیت خود را شروع کردند. در اوایل با کاور کردن قطعات گروه‌های مطرح دنیا کار خود را ادامه دادند و در سال 90 موزیک خود را بانام slogan ساختند و در اواخر 94 شروع به ساخت آلبوم خود کردند.
آیا گروه بارامانت علاقه‌ای به کاور کردن قطعات گروه‌های مطرح دنیا دارد؟
مهم‌ترین کار هنرمند زایش و خلق است البته تمامی هنرمندان در هر زمینه‌ای از هنر، نقاشی تا موسیقی در بخشی از دوره هنری خود کارهایی را کاور می‌کند تا بیاموزد اما تا زمانی که به بلوغ برسد آن‌وقت است که می‌تواند خودش کارهای جدید خلق کند و دلیلی به کاور کردن نیست چه‌بسا که در همان سال‌های اول ما هم کاور زده‌ایم.
آیا بارامانت از جایی حمایت مالی می‌شود؟
نه‌تنها بارامانت بلکه دیگر گروه‌های راک تمامی هزینه‌های گروه را خودشان متقبل می‌شوند و از حمایت خاصی برخوردار نیستند.
در ادامه آقای Kloiber (مدیریت انجمن فرهنگی اتریش) از گروه بارامانت پرسید که آیا با توجه به سختی‌های موجود در این ژانر هنری در ایران، فستیوالی برای این سبک وجود دارد یا خیر؟
هامد بابایی ضمن اشاره به فرشاد رمضانی یکی از مهمانان خود که از قدیمی‌ترین اشخاص هنری این سبک موسیقی است،گفت: در ایران متأسفانه تابه‌حال فستیوال یا جریانی که به مخاطب و هنرمند احترام بگذارد، وجود نداشته است.
چقدر در بومی‌سازی این سبک غربی نقش دارید؟
هامد بابایی ضمن بیان اینکه هر شخصی می‌تواند با هر ملیت و قومیتی تفکر و رنگ و بو خود را وارد موسیقی کند به نام گروه اشاره کرد که غلط خوانی تعمدی دو کلمه بارِ امانت است. 
آیا بارامانت خواننده دارد؟
فعلاً خواننده نداریم اما به فکرش هستیم و دلیل اینکه تاکنون خواننده نداشته‌ایم این است که ما به دنبال بهترین‌ها هستیم.
آیا با گروه‌های دیگر همکاری دارید؟
همکاری در حد دوستی است اما با اشاره‌ای به دومیم صداقت (بیسییت گروه) گفت: دومیم خود به‌تنهایی گروهی بانام دومیم رادار است و به فعالیت خود هم می‌پردازد.
بدین ترتیب اجرا بارامانت در محل انجمن فرهنگی اتریش به پایان رسید.
هامد بابائی (آهنگساز، تنظیم‌کننده و نوازنده گیتار)، امیر خوش حرف (گیتار)، دومیم صداقت (گیتار باس)، کیوان موسوی (درامز) و همایون مجد زاده (تنظیم‌کننده قطعات) اعضای ارکستر این گروه را تشکیل می‌دادند.
اعضای گروه داتیک، فرشاد رمضانی، چندی از سفرای کشورهای اروپایی و مهمانان خارجی اجرا، بارامانت را همراهی کردند.

نویسنده : شاهین عزیزی | عکس: امین رجبی و عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
صدرا
United States
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
موفق باشند بلاخره یک گروه تو ایران هم پیدا شد که یه موسیقی درست و حسابی تحویل جامعه بده . دمتون گرم به امید روزی که مردم ایران هم دیدشون رو نسبت به موسیقی و کلا هنر بیشتر باز کنند
تقویم هنری ادامه